Чому студенти університету
ігнорували турнір? Чому викладачі і адміністратори не змогли забезпечити участь
університетських команд, хоча на засіданнях дебатного клубу приходили і я був
переконаний, що вдасться зібрати 8 команд? А навіщо?
Нехай це питання залишиться риторичним, бо пускатись в
полеміку про те, що і як має робити студентство не маю наміру і бажання лише
вказати на світовий досвід: кожен престижний університет має дебатні клуби і
сповідує вірність демократичним цінностям, які стають усвідомленими виключно за
рахунок практичного застосування критичного мислення.
Як йому ще навчишся, як
не через дебати? Так, не просто, навіть – страшно, потрібно долати внутрішню
заборону на публічну напруженість через озвучування думок, які підкоряються
конкретній темі і порядку. Дебати є школою переконання, а переконання є
способом консолідації зусиль на шляху до визначеної лідерами мети.
Уже
другий сезон в університеті проводяться дебатні ігри в рамках турніру «Серця
чотирьох», який підтримує відділ молоді та спорту Глухівської міської ради
(особисто взяв участь начальник відділу Михайло
Плотницький). Унікальність змагання в тому, що турнір є виключно тематичним
(чітка орієнтація на актуальних проблемах), участь добровільна, а
доброзичливість вимагається.
Безсумнівно,
що дебати як освітня технологія є ефективним способом розвитку структурного і
критичного мислення молоді. Під час гри учасники і учасниці виконують визначені
правилами Британського формату парламентських дебатів функції, урядова і
опозиційна лінії опонують одна одній, а аудиторія і судді намагаються
виокремити родзинки логічного в палкій полеміці.
Цього разу дебатний клуб університету «Оратор і Я» запропонував 18 тем: всі вони ціннісної орієнтації і мали
визначальним в кейсах саме правовий аспект, а критерієм був якісний стандарт
життя людини. Яким чином впливає на людину концепція «цілей сталого розвитку»
від ООН? Чи не є це виключно декларативними намірами? А якщо ні, то яким чином
можна здолати бідність, підвищити якість вищої освіти, досягнути рівності,
встановити гендерний баланс в різних сферах життя людей? І якщо є Конституція,
то чи може таке бути, щоб вона була лише декларацією прав людини, а не
гарантією їх дотримання і виконання?
Професійно-педагогічний коледж університету вже третій рік
поспіль є послідовним і систематичним освітнім майданчиком для впровадження
освітньої технології «Дебати» (заступник директора – кандидат педагогічних наук
Зоя Туряниця опікується підрозділом
дебатного клубу в коледжі). Близько 100 студентів і студенток спробували на
собі, що таке «дебати» і прийшли до висновку, що гра є дуже корисною, бо
симулює справжні парламентські битви, які ведуть до реалізації якісних змін в
житті (методом спроб та помилок в т.ч.).
Резолюція гри 15 травня 2018 року (фінал дебатного турніру
«Серця чотирьох»): «Ця палата вважає, що подолання бідності неможливе».
Учасники і учасниці дебатів:
Перший Уряд: Дарʼя
Самощенко, Антон Марочко.
Другий Уряд: Оксана
Скиба, Бокова Дар’я.
Перша Опозиція: Анна
Журомська, Ірина Луговик.
Друга Опозиція: Тетяна
Бороніна, Ірина Кривонос.
На думку судей (Володимир
Любивий і Андрій Гурець) переконливішою була друга лінія команд: перемогла
команда Другого Уряду, а друге місце посіла Друга Опозиція. Кращою спікеркою
гри визнано Ірину Кривонос.
Сподіваємось, буде цікаво і корисно. То що? Час дізнатись як знайти дебатний клуб універистету?
Комментариев нет:
Отправить комментарий