пятница, 18 мая 2018 г.

Дебатний турнір "Серця чотирьох", версія друга.

   Чому студенти університету ігнорували турнір? Чому викладачі і адміністратори не змогли забезпечити участь університетських команд, хоча на засіданнях дебатного клубу приходили і я був переконаний, що вдасться зібрати 8 команд? А навіщо?


         Нехай це питання залишиться риторичним, бо пускатись в полеміку про те, що і як має робити студентство не маю наміру і бажання лише вказати на світовий досвід: кожен престижний університет має дебатні клуби і сповідує вірність демократичним цінностям, які стають усвідомленими виключно за рахунок практичного застосування критичного мислення.



Як йому ще навчишся, як не через дебати? Так, не просто, навіть – страшно, потрібно долати внутрішню заборону на публічну напруженість через озвучування думок, які підкоряються конкретній темі і порядку. Дебати є школою переконання, а переконання є способом консолідації зусиль на шляху до визначеної лідерами мети.



Уже другий сезон в університеті проводяться дебатні ігри в рамках турніру «Серця чотирьох», який підтримує відділ молоді та спорту Глухівської міської ради (особисто взяв участь начальник відділу Михайло Плотницький). Унікальність змагання в тому, що турнір є виключно тематичним (чітка орієнтація на актуальних проблемах), участь добровільна, а доброзичливість вимагається.


Безсумнівно, що дебати як освітня технологія є ефективним способом розвитку структурного і критичного мислення молоді. Під час гри учасники і учасниці виконують визначені правилами Британського формату парламентських дебатів функції, урядова і опозиційна лінії опонують одна одній, а аудиторія і судді намагаються виокремити родзинки логічного в палкій полеміці.


         Цього разу дебатний клуб університету «Оратор і Я» запропонував 18 тем: всі вони ціннісної орієнтації і мали визначальним в кейсах саме правовий аспект, а критерієм був якісний стандарт життя людини. Яким чином впливає на людину концепція «цілей сталого розвитку» від ООН? Чи не є це виключно декларативними намірами? А якщо ні, то яким чином можна здолати бідність, підвищити якість вищої освіти, досягнути рівності, встановити гендерний баланс в різних сферах життя людей? І якщо є Конституція, то чи може таке бути, щоб вона була лише декларацією прав людини, а не гарантією їх дотримання і виконання?


         Професійно-педагогічний коледж університету вже третій рік поспіль є послідовним і систематичним освітнім майданчиком для впровадження освітньої технології «Дебати» (заступник директора – кандидат педагогічних наук Зоя Туряниця опікується підрозділом дебатного клубу в коледжі). Близько 100 студентів і студенток спробували на собі, що таке «дебати» і прийшли до висновку, що гра є дуже корисною, бо симулює справжні парламентські битви, які ведуть до реалізації якісних змін в житті (методом спроб та помилок в т.ч.).


         Резолюція гри 15 травня 2018 року (фінал дебатного турніру «Серця чотирьох»): «Ця палата вважає, що подолання бідності неможливе».
         Учасники і учасниці дебатів:
         Перший Уряд: Дарʼя Самощенко, Антон Марочко.
         Другий Уряд: Оксана Скиба, Бокова Даря.
         Перша Опозиція: Анна Журомська, Ірина Луговик.
         Друга Опозиція: Тетяна Бороніна, Ірина Кривонос.


         На думку судей (Володимир Любивий і Андрій Гурець) переконливішою була друга лінія команд: перемогла команда Другого Уряду, а друге місце посіла Друга Опозиція. Кращою спікеркою гри визнано Ірину Кривонос.


         Найближчим часом дебатний клуб університету «Оратор і Я» планує провести дебати викладачів «І доценти дебатують», про що говорив під час гість дебатів доцент, кандидат педагогічних наук Олександр Благосмислов


Сподіваємось, буде цікаво і корисно. То що? Час дізнатись як знайти дебатний клуб універистету?



Комментариев нет:

Отправить комментарий