четверг, 27 июня 2019 г.

«Як ти катера назвеш…» Аргументи на користь посиленої військово-фізичної підготовки


Сучасні реалії такі, що освітні заклади адаптуються до викликів життя: з одного боку – чітке замовлення з боку держави на виховання певної структури особистості, яка зможе релевантно діяти в сучасних умовах, з іншого – необхідність ефективного використання бюджетних коштів, оптимальної структурної побудови. Якщо заклади не роблять це самостійно, їх просто ліквідують у той, чи інший спосіб. Економічний ринок включає в себе і освітні послуги, які підкорюються законам і принципам маркетингу (попит і пропозиція), зв’язків з громадськістю і, врешті решт, економічної спроможності (якщо не мусиш давати прибуток, то мусиш виконувати на високому якісному рівні державне замовлення, відповідати певному якісному стандарту).


У Глухові вже рік функціонує ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою, заснований на майні спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Сумської області, управління якими здійснює Сумська обласна рада (власник). Громадяни-містяни задають питання: а що воно таке «посилена військово-фізична підготовка»?
Спробую сформулювати відповідь на цілком обґрунтоване питання. Спеціалізація закладу полягає у військовій професійній орієнтації та допрофесійній військовій підготовці. Люди скажуть – це загальні слова. Що конкретно в ліцеї не так, як у звичайній школі («Захист Вітчизни», «Основи здоров’я» викладаються і там)?


Пропоную таку систему аргументів.
По-перше, ліцей-інтернат має фундаментальний регламентуючий організацію посиленої військово-фізичної підготовки документ – «Концепцію допрофесійної військової підготовки», яка передбачає функціонування кафедри військово-патріотичного виховання, до складу якої входять педагоги, офіцери-вихователі, що мають вищу військову і педагогічну освіту. Викладання спеціалізованих дисциплін (з практичними заняттями) з військовою орієнтацією для ліцеїстів і ліцеїсток.


По-друге, ліцей-інтернат має закріплену статутом структуру роздільного навчання: дівчата – панянки, хлопці – ліцеїсти. У ліцеїстів – військова форма та єдині вимоги до дисципліни і порядку (згідно військових статутів, в межах, що не порушують прав дитини). За бажанням, дівчата також можуть поєднуватись до навчальних взводів, бути ліцеїстками та мати перспективу набуття військового фаху вищої освіти аби стати офіцерами.
По-третє, проведення практичних занять з базової військової підготовки (стройова підготовка, вогнева підготовка, організація і проведення військово-польових зборів, інші практично-навчальні компоненти допрофесійної військової підготовки).


По-четверте, порядок і дисципліна в ліцеї статутного рівня; дотримання пропускного режиму та охорони території згідно вимог Статуту внутрішньої служби ЗСУ (чергування в приміщеннях, обмежений доступ на територію і до навчальних корпусів і спального приміщення, відеоспостереження і контроль з боку чергового офіцера-вихователя).
По-п’яте, в ліцеї організоване проведення змагання на звання кращого взводу/класу, що є унікальною за своєю формою змагального процесу, спрямованого на забезпечення мотивації до виявлення активності в різних сферах життєдіяльності ліцею з боку учнівського колективу (ліцеїсти і ліцеїстки, панянки від 7 по 11 клас, 1-5 взводи).


По-шосте, організація занять фізичного виховання військової орієнтації з врахуванням військово-прикладних та військово-патріотичних форматів організації занять (від участі у іграх типу «Джура»/«Сокіл» до освоєння військово-прикладних видів спорту, наприклад – адаптований варіант військового триборства (triathlon), розвиток видів боротьби та військових єдиноборств, спортивна стрільба тощо).
Наступний навчальний рік має стати переломним з огляду на запровадження реальної моделі посиленої військово-фізичної підготовки в ліцеї-інтернаті. Цей процес вимагатиме особливого докладання зусиль з боку педагогічного колективу і адміністрації (в т.ч. вирішення кадрового питання заповнення вакансій офіцерів-вихователів), які мають бути усвідомлено сприйняті учнівським колективом з огляду на необхідність виконання статутних вимог, а саме – підготовки кадрів військового фаху високого рівня допрофесійної підготовки (забезпечення відповідного рівня організації процесу життєдіяльності, порядку, дисципліни в ліцеї-інтернаті).
Бути офіцером – мрія, яка досягається лише за умови самовідданого служіння Батьківщині. А це не просто слова, це певною мірою усвідомлений моральний імператив для ліцеїстів.


У результаті виконання програми впровадження такого навчально-виховного компоненту до навчального плану ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою (ПВФП) – 60-70% випускників/випускниць вступають до вищих військових і спеціалізованих мілітарних закладів (до 10% – дівчата). 
Особливий повноцінний результат (ствердження заявленого статусу і виконання вимог статуту навчального закладу) діяльності в режимі посиленої військово-фізичної підготовки стане відчутним тоді, коли будуть випускатися ті, що пройшли повний курс навчання у ліцеї-інтернаті з 1 класу до 11 класу (з 2029 року). Саме такі особи вважатимуться справжніми випускниками ліцею-інтернату з ПВФП


Щороку заклад очікує від випускників на результативну вступну кампанії до закладів вищої освіти військово-спеціального призначення (податкова, прикордонна, служба безпеки, ЗСУ, НГУ тощо). Зазвичай, випускники ліцею-інтернату набирають високі бали по ЗНО з предметів професійної орієнтації, що є підтвердженням наявності вже сьогодні необхідного рівня закладу у частині забезпечення спеціалізованої освіти, здобуття повної загальної середньої освіти.




Комментариев нет:

Отправить комментарий