Проект нормативно-правового акту, що врегульовує діяльність освітньої установи з огляду на головні принципи військової дисципліни: субординація і єдиноначальність.
Мета: ефективне виконання задач спеціалізації ліцею.
Для
виконання під час освітньої діяльності з ліцеїстами 1-5 навчальних взводів
ліцею (7 – 11 класи) з 2020-2021 навчального року.
І. Субординація
і єдиноначальність.
Загальні
положення.
Військова служба базується на базових принципах організації
взаємовідносин між начальниками (командирами) і підлеглими (виконавцями), що
характеризуються дисциплінарною владою як сутністю управління. Статутом
внутрішньої служби Збройних Сил України передбачені безумовні засади дотримання
цих принципів.
Субординація – вид службових відносин, що передбачає підпорядкування для нижчої за
рангом (посадою, званням) службової особи виконання рішень (наказів) і вимог
вищестоящої особи, а також додержання у цих відносинах правил службової
дисципліни, етики і відповідальності.
Субординація – це відносини, дії між одиницями спільноти, побудованої за
ієрархічним принципом, що власне і полягають у безпосередньому підпорядкуванні
одного члена ієрархії іншому.
Військова ієрархія – модель узагальненої структуризації збройних сил
країни, призначених для охорони і оборони держави і захисту її незалежності на
державні військові структури; а також структурована система поділу
військовослужбовців (військовозобов'язаних) на вищі й нижчі посади, чини,
ранги, військові звання; суворий порядок підлеглості нижчих щодо посади або
чину осіб вищим, з урахуванням національних (військових) традицій країни.
Застосовується у навчальних закладах військової, військово-фізичної підготовки
різних рівнів і видів освіти.
Єдиноначальність – принцип управління, за яким керівникові надаються широкі управлінські
повноваження при персональній відповідальності за результати роботи. У
практичній реалізації може поєднуватися з принципом колегіальності.
Єдиноначальність – принцип управління військами. Передбачає персональну
відповідальність командира за прийняті ним рішення. Зумовлений необхідністю
чіткого й оперативного виконання завдань, які стоять перед збройними силами.
Фактично, мова про такий принцип організації службових відносин, згідно з
яким утворюється чітка вертикаль підлеглості і підпорядкованості в межах певної
функціональної або організаційної відповідальності (компетенції). Є базовим
принципом управління у війську, порушення якого є військовим дисциплінарним
злочином.
Начальник – особа начальницького складу, яка має право віддавати накази та
розпорядження, застосовувати заохочення і накладати дисциплінарні стягнення або
порушувати клопотання про це перед старшим прямим начальником.
Начальники, яким особи рядового і начальницького складу підпорядковані по
службі хоча б тимчасово, якщо про це оголошено наказом, вважаються прямими.
Найближчий до підлеглого прямий начальник є його безпосереднім
начальником.
Особи рядового і начальницького складу, які займають рівні посади та не
підпорядковані одна одній по службі, можуть бути старшими чи молодшими,
що визначається згідно із спеціальним званням.
У разі спільного виконання службових обов'язків особами рядового і
начальницького складу, які не підпорядковані одна одній по службі, старшою
вважається особа, яка визначена начальником або займає вищу посаду. При рівних
посадах начальником є старший за спеціальним званням.
У разі тимчасового виконання обов'язків, якщо про це оголошено наказом, начальник
користується дисциплінарною владою, передбаченою посадою, яку він обіймає
тимчасово.
Начальники в межах наданих їм повноважень можуть видавати накази, які є
обов'язковими для виконання.
Командир частини (підрозділу) – посадова особа командного складу в збройних
силах, на котру покладено командування (керівництво) підрозділом, частиною
(кораблем), з'єднанням. У більшості країн світу командир є єдиноначальником і
несе особисту відповідальність за постійну бойову і мобілізаційну готовність
ввіреної йому частини (підрозділу).
Командир відповідає за бойову підготовку, виховання, військову дисципліну
і морально-психологічний стан особового складу, за стан озброєння, бойової
техніки і транспорту, за матеріально-побутове і медичне забезпечення частини
(підрозділу).
Командирами частин або підрозділів призначаються особи офіцерського,
старшинського або сержантського складу залежно від їх підготовки в
атестаційному порядку.
Поняття
«командир» і «начальник» є тотожними в межах компетенції і
функціонального розподілу обов’язків відповідальних осіб, що перебувають на
військовій (державній) службі.
У Збройних силах України на командирів усіх ступенів покладаються
службові обов'язки згідно компетенції (посади).
Командир (начальник) є єдиноначальником і особисто відповідає перед
державою:
- за бойову та мобілізаційну готовність довіреної йому військової
частини, корабля (підрозділу);
- за бойову підготовку, виховання, військову дисципліну,
морально-психологічний стан (морально-психологічне забезпечення) особового
складу;
- за внутрішній порядок;
- стан і збереження озброєння, боєприпасів, бойової та іншої техніки,
пального і матеріальних засобів;
- за всебічне забезпечення військової частини, корабля (підрозділу);
- за додержання принципів соціальної справедливості.
Командир (начальник) відповідно до посади, яку він займає, повинен діяти
самостійно і вимагати від підлеглих виконання вимог Конституції України,
законів України, статутів Збройних Сил України та інших нормативно-правових актів.
ІІ. Організація
управлінської (військово-службової)
вертикалі у
ліцеї
Прямими начальниками для особового складу ліцею є директор навчального
закладу та його заступник згідно функціонального розподілу (з
військово-фізичної підготовки).
Заступник з військово-фізичної підготовки прирівнюється до командира
навчального батальйону і відповідає за організацію освітньої діяльності ліцею
(7-11 класи).
Обов’язки командирів навчальних
підрозділів
(офіцерів-вихователів)
ліцею-інтернату
з
посиленою військово-фізичною підготовкою
Командир
навчального батальйону
Командир навчального батальйону – заступник директора з
військово-фізичної підготовки. До складу навчального батальйону входять
навчальні підрозділи ліцею (навчальні взводи з 7 по 11 клас; дві навчальні роти
та випускний взвод).
Командир навчального батальйону є прямим начальником для особового складу
ліцею. Відповідає за успішність освітньої діяльності ліцею. Обов’язки поділяються на:
1)
Стратегічний рівень:
- виконання вимог Положення про ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.1999 р. № 717;
- формування та реалізація державної політики у сфері національно-патріотичного виховання; здійснення заходів, спрямованих на підвищення престижу військової служби;
- проведення на належному рівні якісної загальноосвітньої (забезпечення повної загальної середньої освіти) та військово-фізичної (допрофесійної військової) підготовки юнаків та дівчат у ліцеї; створення якісних умов для набуття ними повної загальної середньої освіти, подальшого вступу до вищих навчальних закладів єдиної системи військової освіти;
- контроль соціального забезпечення (матеріальна підтримка) вихованців ліцею, які відносяться до категорії сімей, що опинилися у складних життєвих обставинах у забезпеченні їх речовим майном;
- забезпечення функціонування системи набуття ліцеїстами знань і навичок з допрофесійної військової підготовки та обов’язків молодших командирів;
- забезпечення досягнення принципово нового рівня викладання навчального предмету «Захист Вітчизни/Захист України» як визначального елементу допризовної (допрофесійної) військової підготовки старшокласників (ліцеїстів) та інтегрування до навчального плану спеціалізованих курсів військового спрямування в рамках діяльності кафедри військово-патріотичного виховання (як спеціалізованого предметно-методичного об’єднання);
- організація функціонування ліцею з врахуванням положень військових статутів ЗСУ, зокрема – Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України в процесі вивчення та засвоєння ліцеїстами загальних прав та обов’язків військовослужбовців Збройних Сил України і їх взаємовідносин, обов’язків основних посадових осіб і його підрозділів, правил внутрішнього порядку у військовій частині та її підрозділах.
2) Оперативний
рівень: виконання завдань організації і координації освітньої діяльності
ліцею, а саме:
- організація системи військово-фізичної
підготовки; створення матеріально-технічної бази ДВП відповідної до вимог
спеціалізації навчального закладу;
- підбір та розстановка кадрів на посади
офіцерського складу, забезпечення повноцінного фінансового забезпечення
кадрового питання;
- забезпечення участі у проектах
спеціального освітньо-виховного спрямування (сфера військово-фізичної
підготовки, в т.ч. міжнародна співпраця);
- координація щоденних освітніх
управлінських зусиль/рішень та спрямування діяльності колективу кафедри ДВП,
педагогічного та учнівського складів ліцею на досягнення мети і виконання місії
ліцею;
- контроль за діяльністю організаційної
структури ліцею.
Командир навчальної роти ліцеїстів –
старший
офіцер-вихователь
Командир роти ліцеїстів
(єдиноначальник об’єднання двох взводів згідно Положення про організацію про організацію
освітнього (навчально-виховного) процесу в ліцеї-інтернаті з посиленою
військово-фізичною підготовкою (спеціалізація – допрофесійна військова
підготовка) для навчальних взводів (7-11 класи) – старший офіцер-вихователь
прямо підпорядковується директору ліцею, заступнику директора з
військово-фізичної підготовки i є начальником для усього особового
складу роти (двох навчальних взводів), заступникам директора згідно компетенції.
Командир роти керує навчально-виховним процесом у роті i відповідає за
моральний стан та військову дисципліну особового складу, виховання та навчання
ліцеїстів, військову та фізичну підготовку, військово-професійну орієнтацію,
збереження життя та здоров'я ліцеїстів, підтримання внутрішнього порядку в
роті, точне виконання розпорядку дня, ведення ротного господарства.
Командир роти ліцеїстів – старший офіцер-вихователь зобов’язаний:
-
знати кожного ліцеїста роти:
ім’я, прізвище, рік народження, відомості про батьків, його вікові та
індивідуальні особливості;
-
знати ділові та моральні
якості підлеглих офіцерів та прапорщиків, вчити їх проведенню роботи з навчання
та виховання ліцеїстів;
-
знати навчальні програми, за
якими навчаються ліцеїсти, спрямовувати діяльність колективу ліцеїстів на
досягнення глибоких та міцних знань, зміцнення військової дисципліни;
-
організовувати роботу
педагогічної ради роти, особисто відвідувати заняття із загальноосвітніх
предметів і контролювати якість
проведення занять з військової підготовки (формат – допрофесійної
військової підготовки) підлеглими офіцерами – вихователями;
-
керувати виховною та позакласною роботою в
роті, залучаючи до неї вчителів роти;
-
особисто проводити виховну
роботу з ліцеїстами, звертаючи при цьому особливу увагу на виховання в них
високих моральних та військових якостей, дисциплінованості, любові до
військової справи та професії офіцера;
-
систематично знайомити ліцеїстів з рішеннями
Уряду, внутрішнім та міжнародним становищем України;
-
правильно розміщати ліцеїстів, підтримувати в
роті статутний порядок та неухильно стежити за дотриманням військової
діяльності дисципліни;
-
організовувати та
контролювати несення служби в добовому наряді особовим складом роти;
-
організовувати дозвілля ліцеїстів та
спортивно-масову роботу, піклуватися про збереження та зміцнення здоров'я
ліцеїстів;
-
стежити за виконанням
підлеглими правил носіння військової форми одягу, за правильною підгонкою
обмундирування та взуття;
-
стежити за утриманням та правильною
експлуатацією всіх приміщень роти, за підтриманням у чистоті ділянки території,
закріпленої за ротою, а також за проведенням протипожежних заходів у роті;
-
забезпечувати правильне використання та
збереження речового, технічного та інших видів майна;
-
проводити заняття з допрофесійної військової (допризовної)
підготовки в роті, інструкторсько-методичні, показові заняття з офіцерами-вихователями
роти; роз’яснювати ліцеїстам вимоги статутів та необхідність їх виконання;
-
стежити за дотриманням заходів безпеки при
проведенні занять, робіт з технікою та озброєнням;
-
направляти роботу офіцерів-вихователів
(прапорщиків та вихователів-методистів роти, взводу, ліцею) на удосконалення
ними військових та педагогічних знань, методичної майстерності;
-
підтримувати зв'язок з батьками ліцеїстів з
питань навчання та виховання ліцеїстів;
-
організовувати та проводити роботу з
військово-професійної орієнтації та розподілу ліцеїстів у вищі
військово-навчальні заклади України;
-
щотижня підводити підсумки стану навчання,
військової дисципліни та внутрішнього порядку, рівня стройової підготовки на
індивідуальному і колективному рівнях;
-
знати, де навчаються
випускники взводу, роти (ліцею), використовувати дані про випускників у
навчально-виховній роботі у формі профорієнтаційних зустрічей, бесід тощо.
Командир
взводу – офіцер-вихователь
Командир
взводу – офіцер-вихователь є безпосереднім командиром
(начальником) для особового складу навчального взводу, безпосередньо підпорядковується
командиру роти ліцеїстів – старшому офіцеру-вихователю і відповідає за:
- навчання, виховання, дисципліну i моральний стан особового складу
взводу;
- всебічне вивчення індивідуальних особливостей ліцеїстів;
- підготовку їх для подальшого навчання у військових навчальних закладах;
- збереження життя та здоров'я ліцеїстів, фізичний розвиток, дотримання ними правил безпеки під час
проведення занять i робіт;
- організацію i проведення самостійної підготовки у взводі, забезпечення
ліцеїстів підручниками та посібниками;
- обладнання та утримання в належному стані класу самостійної підготовки,
місця розташування взводу в спальному приміщенні.
Командир взводу –
офіцер-вихователь зобов’язаний:
-
всебічно вивчати та знати
кожного ліцеїста взводу: ім’я та прізвище, рік народження, відомості про
батьків, вікові та iндивiдуальнi особливості, успіхи та недоліки в навчання та
поведінці, стан здоров'я, особливості характеру, запити;
-
знати мету навчання та виховання ліцеїстів,
програми та підручники, за якими вони навчаються;
-
систематично знайомити ліцеїстів з рішеннями
Уряду, з міжнародним та внутрішнім становищем України, її Збройних Сил,
виховуючи в них високі моральні якості, любов до Батьківщини, любов до
військової справи та професії офіцера, повагу до начальників та старших;
-
на високому методичному рівні проводити
заняття з ліцеїстами з «Захисту Вітчизни», інших курсів з допрофесійної
військової підготовки (в т.ч. факультативного формату), допомагати їм вірно, у
залежності від рівня підготовки, ділових якостей, рівня здоров'я,
професiйно-психологiчної придатності, обрати відповідну офіцерську
спеціальність або інший фах зі сфери державної служби;
-
вимагати від ліцеїстів виконання заходів
безпеки на заняттях, під час навчальних військово-польових зборів (ВПЗ),
на стрільбах, а також при роботах з технікою та озброєнням або перебуванні
поблизу них;
-
суворо стежити за дотриманням ліцеїстами
військової (стройової) дисципліни, за їх зовнішнім виглядом, виконанням правил
носіння військової форми одягу, правильною підгонкою обмундирування та взуття;
-
виховувати здоровий колектив
на засадах: взаємовиручки, взаємоповаги, сприйняття інтересів іншого, дружби та
толерантності тощо;
-
виховувати в ліцеїстів
навички точного виконання розпорядку дня, підтримання статутного внутрішнього
порядку;
-
організовувати та
контролювати заняття з виконання домашніх завдань, прищеплювати ліцеїстам
навички самостійної роботи; разом з вчителями надавати допомогу відстаючим у
навчанні;
-
вчити ліцеїстів берегти
державне майно, зберігати в порядку свої підручники, обмундирування, взуття та
інше майно;
-
прищеплювати ліцеїстам навички культурної
поведінки (етичні норми згідно Етичного кодексу ліцею);
-
організовувати дозвілля ліцеїстів i вести з
ними культурну та духовно-освiтню роботу;
-
дбати про збереження здоров'я ліцеїстів,
стежити за їх фізичним розвитком, гігієною та загартуванням організму з метою
розвитку імунітету організму та фізичної стійкості;
-
турбуватися про підлеглих,
знати їх потреби, клопотатися перед старшими про задоволення прохань.
У кожній роті (взводі) ліцею-інтернату організується цілодобовий контроль
за виконанням розпорядку дня. До контролю залучаються офіцери-вихователі ліцею-інтернату
та молодші команди з числа ліцеїстів (віце-сержантський склад).
Посадові обов’язки інших посадових осіб визначаються безпосередніми
начальниками (командирами) та затверджуються директором ліцею-інтернату
(відповідним наказом).
Обов’язки
заступника командира навчального взводу ліцею
Заступник командира
навчального взводу в ліцеї-інтернаті має військове звання «старший віце-сержант» (встановлена начіпка на формі з правого боку
на рівні грудей); в мирний і особливий
період (воєнний час) відповідає за навчання, виховання й військову дисципліну
особового складу взводу, порядок і злагоджені дії підрозділу на виконання
завдань (наказів); внутрішній порядок у взводі, правильне несення служби,
організацію виконання доручень, завдань, наказів командира взводу та
начальників у ліцеї-інтернаті та зовнішній вигляд ліцеїстів і віце-сержантів
взводу (з урахуванням вимог Конвенції ООН про права дитини щодо обмежень для
осіб віком до 18 років).
Заступник командира
взводу підпорядковується командирові
навчального взводу, а з питань підтримання внутрішнього порядку в класі і
виконання освітніх завдань – класному
керівникові і є прямим начальником для ліцеїстського і віце-сержантського
складу взводу.
Заступник командира
взводу зобов'язаний:
• навчати й виховувати
особовий склад взводу та особисто проводити заняття зі стройової підготовки та
інші тренажі (вишкіл) з допрофесійної військової підготовки за вказівкою
командира взводу;
• знати ліцейне
військове звання (ліцеїст, віце-сержант, старший віце-сержант), прізвище, ім'я
та по батькові кожного підлеглого, рік народження, особисті якості, рід занять
перед вступом до ліцею-інтернату, родинний стан, успіхи й недоліки в навчанні
та допрофесійній військовій (фізичній) підготовці;
• знати порядок дій у
складі підрозділу у екстремальних ситуаціях, норми безпеки життєдіяльності та
техніки безпеки під час занять у ліцеї, перебування за його межами, початкову
тактику дій взводу в різних видах бою, в умовах надзвичайних ситуацій та в
процесі виконання наказів і завдань командира або начальника, досконало і
вміло володіти засобами зв’язку та обміну інформацією, засобами пожежогасіння,
вміти надавати первинну медичну допомогу та знати порядок дій у разі
надзвичайних ситуацій (в т.ч. пов’язаних зі спасінням людини або групи людей);
• стежити за додержанням
допрофесійної військової та навчальної
дисципліни і правильним несенням служби (чергувань), виконанням завдань
та доручень (наказів) командирами відділень та особовим складом взводу;
• утримувати в належному
стані спорядження, навчальне обладнання та інше майно взводу (ліцею), суворо
стежити за їх наявністю та збереженням незалежно від того, хто є відповідальним
персонально за майно або цінні речі тощо;
• дбати про чистоту
приміщень (їдальні, класної аудиторії, спального корпусу та території, що є
загального користування), встановлювати черговість їх прибирання; вимагати від
підлеглих охайного утримання постелі, обмундирування (військової форми), його
(її) комплектність та відповідність статутним вимогам; теж саме по відношенню і
до взуття; стежити за своєчасністю дрібного ремонту речового майна особовим
складом взводу;
• проводити ранковий
огляд особового складу взводу (знати і чітко виконувати або вимагати виконання
стандартів щодо зовнішнього вигляду як ліцеїстів так і ліцеїсток: наявність
форменого головного убору, зовнішній вигляд, зачіска, емблеми та начіпки на
формі тощо);
• дбати про підлеглих і
знати їх потреби;
• доповідати командирові
взводу про всі прохання підлеглих, заохочення, провини й накладені стягнення;
приймати участь у формування ОРЕЛ-рейтингу
ліцеїстів/ліцеїсток взводу (особистий репутаційний ефект ліцеїста);
забезпечувати подання стройових записок (рапортів) про наявність особового
складу у строю під час розводів різного виду; проводити стройові огляди;
накладати дисциплінарні стягнення (попередження; зауваження; позбавлення
чергового звільнення) або заохочення (подяка; подяка перед строєм; лист-подяка;
рекомендація до нагородження від ліцею тощо; позачергове звільнення);
• всіляко сприяти і
забезпечувати повноту наявності особового складу взводу на ранкових розводах;
під час шикувань взводу після обіду (15:30) та інших на вимогу командира взводу
або іншого начальника (командира, директора ліцею);
• призначати
ліцеїстів/ліцеїсток з числа особового складу у наряди на службу (чергування),
вести лист нарядів (виконання завдань, робіт) взводу, облік особового складу у
журналі обліку, первинний облік інших матеріальних засобів взводу; додавати
службові або доповідні записки на імя командира (прямого начальника);
• проводити первинні
інструктажі щодо правил безпеки, інструктажі з безпеки життєдіяльності (перед
початком робіт, виконання навчальних завдань, походів у пішому порядку, на
транспорті) та заповнювати відповідні відомості (з особистим підписом кожного
ліцеїста/ліцеїстки взводу, вести журнали обліку інструктажів за дорученням
командира взводу;
• постійно знати
наявність особового складу, місце його перебування та чим він займається
(конкретно по кожному ліцеїсту/ліцеїстці); не допускати самовільних відлучок; повідомляти
командування про випадки булінгу або інші прояви позастатутних відносин між особовим складом
навчального взводу, вживати необхідні заходи до усунення порушень дисципліни;
• залишаючись за
командира взводу, виконувати його обов'язки.
Обов’язки
командира відділення навчального взводу ліцею
Командир відділення
навчального взводу в ліцеї-інтернаті має військове звання «віце-сержант» (встановлена начіпка на формі з правого боку на рівні
грудей); в мирний і особливий період
(воєнний час) відповідає за навчання, виховання й військову дисципліну
особового складу взводу, порядок і злагоджені дії підрозділу на виконання
завдань (наказів) командування; внутрішній порядок у взводі, правильне несення
служби, морально-психологічний стан,
стройову підготовку й фізичну витривалість, охайний вигляд підлеглих, правильну
експлуатацію, зберігання навчального спорядження та за утримання їх у
належному стані учбового майна. виконання доручень, завдань, наказів
командира взводу та начальників у ліцеї-інтернаті та зовнішній вигляд
ліцеїстів взводу (з урахуванням вимог Конвенції ООН про права дитини щодо
обмежень для осіб віком до 18 років).
Командир відділення
підпорядковується командирові взводу та його заступникові, а з питань
підтримання внутрішнього порядку в класі і виконання освітніх завдань – класному керівникові, і є безпосереднім
начальником особового складу відділення навчального взводу.
Командир відділення
зобов'язаний:
• підтримувати особовий
склад відділення в постійній готовності до виконання у мирний час навчальних і
громадських завдань, програми допрофесійної військової підготовки;
• навчати й виховувати
особовий склад відділення, проводити тренування, спрямовані на поліпшення
стройової виправки та посилення фізичної витривалості; рівня згуртованості і
колективного порозуміння;
• знати на базовому
рівні тактику дій відділення в різних видах бою, вміло командувати під час
виконання спеціальних завдань; націлювати ліцеїстів і ліцеїсток на високий
рівень навчальної успішності;
• досконало знати й
вміло застосовувати вимоги військових статутів, етичних норм і правил; порядок
збереження майна і цінних речей ліцею-інтернату, забезпечувати їх правильне
зберігання й експлуатацію;
• постійно
вдосконалювати рівень успішності, знання за майбутнім фахом і методичні
навички допрофесійної військової підготовки, своєю поведінкою та старанністю
подавати підлеглим приклад зразкового виконання допрофесійного військового
обов'язку;
• дбати про підлеглих,
ставитися до них з повагою, знати їх потреби, вимагати від них додержання
військової дисципліни та витримки;
• знати ліцейне
військове звання, прізвище, ім'я та по батькові кожного підлеглого, день
народження, особисті якості й захоплення, рід занять перед військовою службою,
родинний стан, успіхи й недоліки у допрофесійній військовій службі і навчанні;
• виховувати особовий
склад відділення в дусі поваги до служби і свого майбутнього фаху, бережливого
ставлення до техніки та майна ліцею-інтернату;
• проводити райковий
огляд особового складу відділення; забезпечувати повний склад на ранкових
стройових розводів у ліцеї-інтернаті;
• стежити за виконанням
розпорядку дня (режиму), чистотою і внутрішнім порядком у розположенні
відділення (класі, спальних кімнатах, гуртожитку в цілому), охайністю, справністю
обмундирування (військової форми) і взуття підлеглих, їх своєчасним ремонтом і
просушуванням, правильним припасуванням спорядження, додержанням підлеглими
правил особистої гігієни і носіння військової форми одягу, правил безпеки
(поводження під час виконання робіт і завдань а також – норм безпеки
життєдіяльності) під час перебування на території (у приміщеннях)
ліцею-інтернату та за межами ліцею-інтернату, навчального користування зброєю і
технікою, її обслуговування і бойового застосування;
• перевіряти, щоб після
занять, в т.ч. навчальних стрільб, навчань в рамках програми допрофесійної
військової підготовки у підлеглих не залишалося навчальних боєприпасів,
гранат, запалів, вибухових речовин інших предметів навчального реквізиту;
• щоденно оглядати та
постійно утримувати в порядку та справності технічні засоби комфорту у
спальному корпусі та на місцях занять (класи, місця загального користування у
навчальному корпусі ліцею-інтернаті), техніку і закріплене майно за
відділенням, стежити за їх наявністю та безпечністю ( в т.ч. точки
електроспоживання; наявність засобів пожежогасіння);
• своєчасно доповідати
заступникові командира взводу про: захворювання, скарги й прохання підлеглих,
заохочення та провини (порушення дисципліни), а також про накладені стягнення
та випадки втрати чи несправності особистих та колективних (ліцейних)
матеріальних засобів; випадки булінгу
або інші прояви позастатутних відносин між особовим складом відділення
навчального взводу;
• постійно знати, де
перебувають і що роблять підлеглі (ліцеїсти і ліцеїстки відділення навчального
взводу; не допускати самовільних відлучок.
Комментариев нет:
Отправить комментарий