среда, 1 мая 2013 г.

«Великий Дебатний Оскар знайшов своїх молодих господарів». Аналіз дебатної гри (фінал турніру «Кролевецькі дебати») від 24.04.13., середа.


Остання гра молодіжного дебатного турніру «Кролевецькі дебати» в рамках проекту Кролевецького районного Будинку дітей та юнацтва «Дебатна школа: активна молодь – успішна громада» (SDS-12/13)… Фінал відбувся з високим ступенем майстерності, що й не дивно, бо грали кращі з числа 32 членів дебатного клубу «Оратор і Я» (ORATORIA).


Учасники дебатного фіналу:
1) Олексій Майдан та Ангеліна Івашина (СШ № 3);
2) Ольга Кравченко та Марина Скиба (СШ № 3);
3) Олександр Капець та Ілля Сірий (СШ № 1);
4) Лариса Острівна та Тетяна Ромашко (Алтинівська ЗОШ);
Резолюція гри: «Ця палата вважає, що Україні потрібно відмовитись від вступу до Євросоюзу».
Перший Уряд у складі Ольги  Кравченко та Марини Скиби зайняв спростовуючу позицію, висунувши інтерпретацію теми гри «Ця палата забезпечить вступ України до Євросоюзу». Їх позицію намагались доповнювати дівчата з Алтинівки – Тетяна Ромашко та Лариса Острівна (Другий Уряд). Опозиційна лінія у складі Першої опозиції (Олексій Майдан та Ангеліна Івашина) та Другої опозиції (Олександр Капець та Ілля Сірий) доводили зворотній підхід та критикували позицію урядової лінії. Аргументи та контраргументи зав’язували дебатні вузли, що створювали справжню дебатну битву…


Взагалі, інтерпретувати закриту резолюцію неможливо. Фактично, Перший Уряд мав би розгортати дебатну платформу відштовхуючись від пошуку можливості для звуження резолюції, наприклад в часовому розумінні (вказати коли саме відмовитись і чому).
Суддівська колегія досягнула консенсусу визнавши переможцями гри  Олександра Капця та Іллю Сірого (СШ № 1). Друге місце посіли Олексій Майдан та Ангеліна Івашина (СШ № 3), третє – Ольга Кравченко та Марина Скиба (СШ № 3), четверте – Тетяна Ромашко та Лариса Острівна (Алтинівська ЗОШ). Кубок переможцям вручив голова Кролевецької районної ради Микола Авраменко.


На жаль, і в фіналі не було належного виконання завдань командами другої лінії: аналіз гри та підсумки. Мабуть, що головним досягненням гри стала практика участі в публічних дебатах для старшокласників. Це, безумовно, корисний досвід. Не варто переоцінювати його вплив на подальшу долю молоді-учасників, оскільки кожного разу, потрапляючи в ситуацію необхідності виступати публічно, матимуть проблеми виключно психологічного плану. Така природа людського єства.


Варто пам’ятати, що кожного разу виступаючи публічно ми тримаємо іспит на право бути лідером…


Комментариев нет:

Отправить комментарий