среда, 22 января 2014 г.

Чому прийшов час змінюватись? Тому що – зв’язки з громадськістю (PR)


Сама назва «виховний відділ» створює передумови для неприйняття тієї функції і роботи, яку виконує підрозділ в університеті. «Виховний», «перевиховний» – це  ознаки минулого. Сьогодні має чітко визначатись завдання – створити умови для організованого та успішного просування бренду (іміджу, репутації) універистету. Герб, хоругва, емблема, прапор, гімн – все це елементи іміджу, який має бути сформований у вигляді торгової марки, зареєстрованої   у визначений спосіб. Фактично мова про структурний підрозділ, який буде забезпечувати презентацію універистету з застосуванням ефективних піар-технологій як успішного вищого навчального закладу.


Виховна робота в її традиційному розумінні є найбільш успішною на рівні академічної групи (низовий рівень надання освітньої послуги). Тому створено Раду кураторів універистету. Проведення традиційних виховних заходів від тижнів прав людини до тематичних годин, посвячених тій чи іншій знаменній даті, постаті – місія низового рівня.
Замість виховного відділу має бути створений (шляхом перейменування та реформування структури, її місії та задач, обов’язків фахівців та функцій) відділ зв’язків з громадськістю та організації позанавчальної роботи. Оскільки виховна робота акцентовано проводиться саме у формі позанавчальної і має формоутворюючий вплив не лише з боку відділу, а й від студентського самоврядування, студентської профспілки, кафедр, викладачів-кураторів тощо, то це робить її складовим елементом докладання зусиль новоутвореного підрозділу універистету на загальноуніверситетському рівні.


Головним елементом функціонування підрозділу мають бути  зв’язки з громадськістю. Діяльність відділу відбуватиметься у тісній співпраці зі студентством через реалізацію сучасних інноваційних форм позанавчальної роботи. В цьому зв’язку достатньо перспективною розглядається ініціатива створення додаткового напряму підготовки в університеті «Маркетинг освіти» з викладанням навчальної дисципліни «Піар-технології. Громадські зв’язки». Відділ зв’язків з громадськістю та організації позанавчальної роботи виконуватиме функцію апробації  на практиці теорії паблік-рілейшнз (громадських  зв’язків), завданням якого є забезпечення безконфліктного  досягнення цілей організацій (соціально активних спільнот та об’єднань, в т.ч. освітньої сфери).


Увага до паблік-рілейшнз (ПР, PR, піар) зумовлюється роллю в сучасному світі комунікативних та інформаційних процесів. Суспільні комунікації є невід’ємною частиною та однією з умов функціонування суспільно-економічного механізму як цілого на будь-якому етапі розвитку соціуму. З переходом суспільства від постіндустріального до інформаційного комунікативні та інформаційні технології стають вирішальним чинником, який зумовлює напрями і темпи соціально-економічного розвитку.


Мета дисципліни — теоретично обґрунтувати і практично апробувати основні методи та прийоми паблік-рілейшнз у сфері бізнесу з їх адаптацією до умов, у яких перебуває національна економіка.
Основні завдання дисципліни:
·                    сформувати у студентів стійкі знання з теорії паблік-рілейшнз;
·                    навчити студентів системно сприймати маркетинговий, реклам­ний, комунікативний процеси у бізнесі, застосовувати сучасні комунікативні та інформаційні технології для побудови ПР-кампаній;
·                    навчити студентів самостійно відслідковувати події, що відбуваються у суспільстві і розробляти ПР-заходи для формування позитивного іміджу організації, підприємства, досягнення ним стратегічних та оперативно-тактичних цілей, відомості у громадському середовищі, створення довготривалих партнерських відносин між ринковими суб’єктами;
·                    допомогти студентам набути вмінь і практичних навиків з планування, організації та проведення ПР-кампаній у бізнесі, управління кризовими ситуаціями і створення позитивного іміджу за допомогою ПР-заходів;
·                    навчити студентів аналізувати наслідки проведення ПР-кам­паній та використовувати результати аналізу в системі управління ринковою діяльністю підприємства.


Предметом дисципліни є методи, процеси і дії організацій, підприємств, спрямовані на проведення ПР-кампаній.
Опанувавши навчальну дисципліну, студент повинен знати, яким чином науково обґрунтовані підходи у паблік-рілейшнз сприяють активізації та підвищенню ефективності реклами, просуванню бренду (емблеми, символів, торгової марки), створенню довготривалих партнерських відносин між ринковими суб’єктами і досягненню взаєморозуміння між організацією, підприємством і суспільством.
Компетенції студентів та фахівців:
Унаслідок вивчення дисципліни «PR-технології» студенти набувають уміння:
·                    визначати потребу в проведенні ПР-заходів;
·                    розробляти стратегічні і тактичні плани ПР-діяльності (визначати цілі та концепції ПР-кампанії, необхідні асигнування на неї, види та носії комунікативних повідомлень, конкретні завдання; застосовувати сучасні комунікативні технології для її побудови, а також засоби масової інформації для її проведення);
·                    організовувати ПР-діяльність організації, підприємства, координувати її з партнерами, рекламними агентствами, засобами масової інформації, комунікативною діяльністю конкурентів у межах певних товарних груп, впливовими особами суспільства;
·                    ефективно просувати ПР-послуги, здійснювати консультування;
·                    управляти кризовими ситуаціями у бізнесі за допомогою паб­лік-рілейшнз;
·                    вивчати ефективність проведення ПР-кампанії, розробляти рекомендації щодо її коригування;
·                    застосовувати набуті знання у практичній діяльності.



"Виховний відділ" має піти в історію разом з традиційним ставлення до процесу виховання в вищому навчальному закладі. Перспектива за поєднанням позанавчальної роботи з громадськими зв’язками – у створенні відділу зв’язків з громадськістю та організації позанавчальної роботи універистету шляхом реорганізації зі збереженням штатної структури (перейменування зі змінами в функціональній структурі).

Тема відкрита для обговорення та пропозицій. 


Комментариев нет:

Отправить комментарий