понедельник, 2 апреля 2018 г.

Педагог має бути інноватором!


    ...Здавалося б не існує більш консервативної сфери в життєдіяльності людини як педагогічна освіта. Всі закономірності, принципи та феномени визначені століття назад, парадигми досліджені, гіпотези перевірені, однак кожне покоління освітян намагається бути більш успішним в контексті якості і оптимальності системи освіти в цілому і педагогічної зокрема, яка зорієнтована на формування сучасної високоосвіченої особистості громадянина. І в цьому, безсумнівно, великий шанс для поступального розвою України.


         В проекті Концепції розвитку педагогічної освіти зокрема зазначається фундаментальна проблема, що потребує обов’язкового врахування  в умовах сучасності: «Заклади освіти втрачають монополію в забезпеченні ринку праці кваліфікованими працівниками. Цьому сприяють їх інерційність, надмірна бюрократизація, статичність структур, тривалість процесу формування кадрового потенціалу. Унаслідок цього стає все більш актуальним забезпечення визнання державними інституціями та ринком праці компетентностей, здобутих від провайдерів неформальних освітніх послуг, включаючи платформи масових он-лайн курсів чи неурядові громадські організації».


Аби розібратися з сутністю пропонованих інновацій, які висвітлені в проекті фахівцями Міністерства освіти і науки України, 02 квітня 2018 року в конференц-залі Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка під головуванням ректора університету доктора історичних наук, професора Курка О.І., за участі директорки Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації Гробової В.П., освітян з різних куточків Сумщини, відбулося засідання круглого столу під загальної тематикою «Про проект Концепції розвитку педагогічної освіти».


Підвищення престижу педагогічних спеціальностей, безперервний професійний розвиток вчителів, створення національного порталу покращення педагогічної майстерності. Це перелік лише декількох новацій, які чекають на освітян та студентів педагогічних спеціальностей за новим проектом Концепції розвитку педагогічної освіти.


Регіональну презентацію документу в університеті провів представник Міністерства освіти і науки України Балуба І.А. в присутності чисельної аудиторії зацікавлених педагогів місцевого рівня (до 100 осіб). На заході були присутні представники Кролевеччини та Кролевця: начальник відділу освіти Кролевецької райдержадміністрації Жолобко С.І., директори шкіл: Сахнюк В.Г., Онікієнко С.С., Мінєнков С.А., Ілляшенко І.М., заступниця директора Кролевецького ВПУ Єфіменко М.Р., директор Реутинського професійного аграрного ліцею Чечель В.В. та інші. Захід відбувся у межах серії круглих столів щодо обговорення проекту концепції в різних областях України, забезпечив плідний фаховий обмін думками з приводу доповнення проекту Концепції та подальшої реалізації бачення змін на місцях.


В процесі обговорення проекту педагоги Сумщини виявили особливу зацікавленість пропозицією можливості поліпшувати рівень освітян-професіоналів за рахунок інновацій в сфері формальної, неформальної та інформальної освіти, індивідуальну готовність до суттєвих змін в змісті і формі підготовки та діяльності педагогічних працівників (в т.ч. професорсько-викладацького складу закладів вищої освіти). Разом з тим лунали і критичні зауваження, які акцентуються загальнонаціональною проблемою відсутності належного фінансового забезпечення реформаційних процесів. У міністерстві пообіцяли врахувати пропозиції освітян Сумщини.




Комментариев нет:

Отправить комментарий