Частина ІІ.
ІІ.
Організація службової вертикалі у ліцеї
Прямими
начальниками для особового складу ліцею є директор навчального закладу та його
заступник згідно функціонального розподілу (з військово-фізичної підготовки).
Заступник
з військово-фізичної підготовки прирівнюється до командира навчального
батальйону і відповідає за організацію освітньої діяльності ліцею (7-11 класи).
Обов’язки
командирів навчальних підрозділів
(офіцерів-вихователів)
ліцею-інтернату
з посиленою
військово-фізичною підготовкою
Командир навчального
батальйону – заступник директора з
військово-фізичної підготовки. До складу навчального батальйону входять
навчальні підрозділи ліцею (навчальні взводи з 7 по 11 клас; дві навчальні роти
та випускний взвод).
Командир навчальної
роти ліцеїстів – старший офіцер-вихователь.
Командир
роти ліцеїстів (єдиноначальник об’єднання двох взводів згідно Положення про
організацію навчально-виховного процесу в ліцеї-інтернаті з посиленою
військово-фізичною підготовкою (спеціалізація – допрофесійна військова
підготовка) – старший офіцер-вихователь прямо підпорядковується директору
ліцею, заступнику директора з військово-фізичної підготовки i є начальником для
усього особового складу роти (двох навчальних взводів).
Командир
роти керує навчально-виховним процесом у роті i відповідає за моральний стан та
військову дисципліну особового складу, виховання та навчання ліцеїстів,
військову та фізичну підготовку, військово-професійну орієнтацію, збереження
життя та здоров'я ліцеїстів, підтримання внутрішнього порядку в роті, точне
виконання розпорядку дня, ведення ротного господарства.
Командир роти ліцеїстів – старший
офіцер-вихователь зобов’язаний:
- знати
кожного ліцеїста роти: ім’я, прізвище, рік народження, відомості про батьків,
його вікові та індивідуальні особливості;
- знати
ділові та моральні якості підлеглих офіцерів та прапорщиків, вчити їх
проведенню роботи з навчання та виховання ліцеїстів;
- знати
навчальні програми, за якими навчаються ліцеїсти, спрямовувати діяльність
колективу ліцеїстів на досягнення глибоких та міцних знань, зміцнення
військової дисципліни;
- організовувати
роботу педагогічної ради роти, особисто відвідувати заняття із загальноосвітніх
предметів і контролювати якість проведення занять з військової підготовки
(формат – допрофесійної військової підготовки) підлеглими офіцерами –
вихователями;
-
керувати виховною та позакласною роботою в роті, залучаючи до неї вчителів
роти;
- особисто
проводити виховну роботу з ліцеїстами, звертаючи при цьому особливу увагу на
виховання в них високих моральних та військових якостей, дисциплінованості,
любові до військової справи та професії офіцера;
-
систематично знайомити ліцеїстів з рішеннями Уряду, внутрішнім та міжнародним
становищем України;
-
правильно розміщати ліцеїстів, підтримувати в роті статутний порядок та
неухильно стежити за дотриманням військової діяльності дисципліни;
- організовувати
та контролювати несення служби в добовому наряді особовим складом роти;
-
організовувати дозвілля ліцеїстів та спортивно-масову роботу, піклуватися про
збереження та зміцнення здоров'я ліцеїстів;
- стежити
за виконанням підлеглими правил носіння військової форми одягу, за правильною
підгонкою обмундирування та взуття;
-
стежити за утриманням та правильною експлуатацією всіх приміщень роти, за
підтриманням у чистоті ділянки території, закріпленої за ротою, а також за
проведенням протипожежних заходів у роті;
-
забезпечувати правильне використання та збереження речового, технічного та
інших видів майна;
-
проводити заняття з допрофесійної військової (допризовної) підготовки в роті,
інструкторсько-методичні, показові заняття з офіцерами-вихователями роти;
роз’яснювати ліцеїстам вимоги статутів та необхідність їх виконання;
-
стежити за дотриманням заходів безпеки при проведенні занять, робіт з технікою
та озброєнням;
-
направляти роботу офіцерів-вихователів (прапорщиків та вихователів-методистів
роти, взводу, ліцею) на удосконалення ними військових та педагогічних знань,
методичної майстерності;
-
підтримувати зв'язок з батьками ліцеїстів з питань навчання та виховання
ліцеїстів;
-
організовувати та проводити роботу з військово-професійної орієнтації та
розподілу ліцеїстів у вищі військово-навчальні заклади України;
-
щотижня підводити підсумки стану навчання, військової дисципліни та
внутрішнього порядку, рівня стройової підготовки на індивідуальному і
колективному рівнях;
- знати,
де навчаються випускники взводу, роти (ліцею), використовувати дані про
випускників у навчально-виховній роботі у формі профорієнтаційних зустрічей,
бесід тощо.
Командир взводу
– офіцер-вихователь
Командир взводу – офіцер-вихователь
є безпосереднім командиром (начальником) для особового складу навчального
взводу, підпорядковується командиру роти ліцеїстів – старшому
офіцеру-вихователю і відповідає за:
- навчання, виховання, дисципліну i
моральний стан особового складу взводу;
- всебічне вивчення індивідуальних
особливостей ліцеїстів;
- підготовку їх для подальшого
навчання у військових навчальних закладах;
- збереження життя та здоров'я
ліцеїстів, фізичний розвиток, дотримання
ними правил безпеки під час проведення занять i робіт;
- організацію i проведення
самостійної підготовки у взводі, забезпечення ліцеїстів підручниками та
посібниками;
- обладнання та утримання в
належному стані класу самостійної підготовки, місця розташування взводу в
спальному приміщенні.
Командир взводу – офіцер-вихователь
зобов’язаний:
- всебічно
вивчати та знати кожного ліцеїста взводу: ім’я та прізвище, рік народження, відомості
про батьків, вікові та iндивiдуальнi особливості, успіхи та недоліки в навчання
та поведінці, стан здоров'я, особливості характеру, запити;
-
знати мету навчання та виховання ліцеїстів, програми та підручники, за якими
вони навчаються;
-
систематично знайомити ліцеїстів з рішеннями Уряду, з міжнародним та внутрішнім
становищем України, її Збройних Сил, виховуючи в них високі моральні якості,
любов до Батьківщини, любов до військової справи та професії офіцера, повагу до
начальників та старших;
-
на високому методичному рівні проводити заняття з ліцеїстами з «Захисту
Вітчизни», інших курсів з допрофесійної військової підготовки (в т.ч.
факультативного формату), допомагати їм вірно, у залежності від рівня
підготовки, ділових якостей, рівня здоров'я, професiйно-психологiчної
придатності, обрати відповідну офіцерську спеціальність або інший фах зі сфери
державної служби;
-
вимагати від ліцеїстів виконання заходів безпеки на заняттях, під час
навчальних військово-польових зборів (ВПЗ), на стрільбах, а також при роботах з
технікою та озброєнням або перебуванні поблизу них;
-
суворо стежити за дотриманням ліцеїстами військової (стройової) дисципліни, за
їх зовнішнім виглядом, виконанням правил носіння військової форми одягу,
правильною підгонкою обмундирування та взуття;
- виховувати
здоровий колектив на засадах: взаємовиручки, взаємоповаги, сприйняття інтересів
іншого, дружби та толерантності тощо;
- виховувати
в ліцеїстів навички точного виконання розпорядку дня, підтримання статутного
внутрішнього порядку;
- організовувати
та контролювати заняття з виконання домашніх завдань, прищеплювати ліцеїстам
навички самостійної роботи; разом з вчителями надавати допомогу відстаючим у
навчанні;
- вчити
ліцеїстів берегти державне майно, зберігати в порядку свої підручники,
обмундирування, взуття та інше майно;
-
прищеплювати ліцеїстам навички культурної поведінки (етичні норми згідно Етичного
кодексу ліцею);
-
організовувати дозвілля ліцеїстів i вести з ними культурну та духовно-освiтню
роботу;
-
дбати про збереження здоров'я ліцеїстів, стежити за їх фізичним розвитком,
гігієною та загартуванням організму з метою розвитку імунітету організму та
фізичної стійкості;
- турбуватися
про підлеглих, знати їх потреби, клопотатися перед старшими про задоволення
прохань.
У кожній роті (взводі)
ліцею-інтернату організується цілодобовий контроль за виконанням розпорядку
дня. До контролю залучаються офіцери-вихователі ліцею-інтернату та молодші
команди з числа ліцеїстів (віце-сержантський склад).
Посадові обов’язки інших посадових
осіб визначаються безпосередніми начальниками (командирами) та затверджуються
директором ліцею-інтернату (відповідним наказом).
Комментариев нет:
Отправить комментарий