пятница, 18 сентября 2020 г.

«Роздуми про глибинні основи ієрархічного світопорядку і організацію освітнього процесу в ліцеї-інтернаті з посиленою військово-фізичною підготовкою»

Частина ІІІ.

Функції молодших командирів (сержантського складу: віце-сержанти, старші віце-сержанти) мають значний вплив на якість впровадження дисципліни, наближеної до військової (з урахуванням обмежень Конвенції ООН про права дитини).

 


Обов’язки

заступника командира навчального взводу ліцею

Заступник командира навчального взводу в ліцеї-інтернаті має військове звання «старший віце-сержант» (встановлена начіпка на формі з правого боку на рівні грудей);  в мирний і особливий період (воєнний час) відповідає за навчання, виховання й військову дисципліну особового складу взводу, порядок і злагоджені дії підрозділу на виконання завдань (наказів); внутрішній порядок у взводі, правильне несення служби, організацію виконання доручень, завдань, наказів командира взводу та начальників у ліцеї-інтернаті та зовнішній вигляд ліцеїстів і віце-сержантів взводу (з урахуванням вимог Конвенції ООН про права дитини щодо обмежень для осіб віком до 18 років).

Заступник командира взводу підпорядковується командирові навчального взводу, а з питань підтримання внутрішнього порядку в класі і виконання освітніх завдань – класному керівникові і є прямим начальником для ліцеїстського і віце-сержантського складу взводу.

Заступник командира взводу зобов'язаний:

• навчати й виховувати особовий склад взводу та особисто проводити заняття зі стройової підготовки та інші тренажі (вишкіл) з допрофесійної військової підготовки за вказівкою командира взводу;

• знати ліцейне військове звання (ліцеїст, віце-сержант, старший віце-сержант), прізвище, ім'я та по батькові кожного підлеглого, рік народження, особисті якості, рід занять перед вступом до ліцею-інтернату, родинний стан, успіхи й недоліки в навчанні та допрофесійній військовій (фізичній) підготовці;

• знати порядок дій у складі підрозділу у екстремальних ситуаціях, норми безпеки життєдіяльності та техніки безпеки під час занять у ліцеї, перебування за його межами, початкову тактику дій взводу в різних видах бою, в умовах надзвичайних ситуацій та в процесі виконання наказів і завдань командира або начальника, досконало і вміло володіти засобами зв’язку та обміну інформацією, засобами пожежогасіння, вміти надавати первинну медичну допомогу та знати порядок дій у разі надзвичайних ситуацій (в т.ч. пов’язаних зі спасінням людини або групи людей);

• стежити за додержанням допрофесійної військової та навчальної  дисципліни і правильним несенням служби (чергувань), виконанням завдань та доручень (наказів) командирами відділень та особовим складом взводу;

• утримувати в належному стані спорядження, навчальне обладнання та інше майно взводу (ліцею), суворо стежити за їх наявністю та збереженням незалежно від того, хто є відповідальним персонально за майно або цінні речі тощо;

• дбати про чистоту приміщень (їдальні, класної аудиторії, спального корпусу та території, що є загального користування), встановлювати черго-вість їх прибирання; вимагати від підлеглих охайного утримання постелі, обмундирування (військової форми), його (її) комплектність та відповідність статутним вимогам; теж саме по відношенню і до взуття; стежити за своєчасністю дрібного ремонту речового майна особовим складом взводу;

• проводити ранковий огляд особового складу взводу (знати і чітко виконувати або вимагати виконання стандартів щодо зовнішнього вигляду як ліцеїстів так і ліцеїсток: наявність форменого головного убору, зовнішній вигляд, зачіска, емблеми та начіпки на формі тощо);

• дбати про підлеглих і знати їх потреби;

• доповідати командирові взводу про всі прохання підлеглих, заохочення, провини й накладені стягнення; приймати участь у формування ОРЕЛ-рейтингу ліцеїстів/ліцеїсток взводу (особистий репутаційний ефект ліцеїста); забезпечувати подання стройових записок (рапортів) про наявність особового складу у строю під час розводів різного виду; проводити стройові огляди; накладати дисциплінарні стягнення (попередження; зауваження; позбавлення чергового звільнення) або заохочення (подяка; подяка перед строєм; лист-подяка; рекомендація до нагородження від ліцею тощо; позачергове звільнення);

• всіляко сприяти і забезпечувати повноту наявності особового складу взводу на ранкових розводах; під час шикувань взводу після обіду (15:30) та інших на вимогу командира взводу або іншого начальника (командира, директора ліцею);

• призначати ліцеїстів/ліцеїсток з числа особового складу у наряди на службу (чергування), вести лист нарядів (виконання завдань, робіт) взводу, облік особового складу у журналі обліку, первинний облік інших матеріальних засобів взводу; додавати службові або доповідні записки на імя командира (прямого начальника);

• проводити первинні інструктажі щодо правил безпеки, інструктажі з безпеки життєдіяльності (перед початком робіт, виконання навчальних завдань, походів у пішому порядку, на транспорті) та заповнювати відповідні відомості (з особистим підписом кожного ліцеїста/ліцеїстки взводу, вести журнали обліку інструктажів за дорученням командира взводу;

• постійно знати наявність особового складу, місце його перебування та чим він займається (конкретно по кожному ліцеїсту/ліцеїстці); не допускати самовільних відлучок; повідомляти командування про випадки булінгу або інші прояви позастатутних відносин між особовим складом навчального взводу, вживати необхідні заходи до усунення порушень дисципліни;

• залишаючись за командира взводу, виконувати його обов'язки.

 

Обов’язки

командира відділення навчального взводу ліцею

Командир відділення навчального взводу в ліцеї-інтернаті має військове звання «віце-сержант» (встановлена начіпка на формі з правого боку на рівні грудей);  в мирний і особливий період (воєнний час) відповідає за навчання, виховання й військову дисципліну особового складу взводу, порядок і злагоджені дії підрозділу на виконання завдань (наказів) командування; внутрішній порядок у взводі, правильне несення служби, морально-психологічний стан, стройову підготовку й фізичну витривалість, охайний вигляд підлеглих, правильну експлуатацію, зберігання навчального спорядження та за утримання їх у належному стані учбового майна. виконання доручень, завдань, наказів командира взводу та начальників у ліцеї-інтернаті та зовнішній вигляд ліцеїстів взводу (з урахуванням вимог Конвенції ООН про права дитини щодо обмежень для осіб віком до 18 років).

Командир відділення підпорядковується командирові взводу та його заступникові, а з питань підтримання внутрішнього порядку в класі і виконання освітніх завдань – класному керівникові, і є безпосереднім начальником особового складу відділення навчального взводу.

Командир відділення зобов'язаний:

• підтримувати особовий склад відділення в постійній готовності до виконання у мирний час навчальних і громадських завдань, програми допрофесійної військової підготовки;

• навчати й виховувати особовий склад відділення, проводити тренування, спрямовані на поліпшення стройової виправки та посилення фізичної витривалості; рівня згуртованості і колективного порозуміння;

• знати на базовому рівні тактику дій відділення в різних видах бою, вміло командувати під час виконання спеціальних завдань; націлювати ліцеїстів і ліцеїсток на високий рівень навчальної успішності;

• досконало знати й вміло застосовувати вимоги військових статутів, етичних норм і правил; порядок збереження майна і цінних речей ліцею-інтернату, забезпечувати їх правильне зберігання й експлуатацію;

• постійно вдосконалювати рівень успішності, знання за майбутнім фахом і методичні навички допрофесійної військової підготовки, своєю поведінкою та старанністю подавати підлеглим приклад зразкового виконання допрофесійного військового обов'язку;

• дбати про підлеглих, ставитися до них з повагою, знати їх потреби, вимагати від них додержання військової дисципліни та витримки;

• знати ліцейне військове звання, прізвище, ім'я та по батькові кожного підлеглого, день народження, особисті якості й захоплення, рід занять перед військовою службою, родинний стан, успіхи й недоліки у допрофесійній військовій службі і навчанні;

• виховувати особовий склад відділення в дусі поваги до служби і свого майбутнього фаху, бережливого ставлення до техніки та майна ліцею-інтернату;

• проводити райковий огляд особового складу відділення; забезпечувати повний склад на ранкових стройових розводів у ліцеї-інтернаті;

• стежити за виконанням розпорядку дня (режиму), чистотою і внутрішнім порядком у розположенні відділення (класі, спальних кімнатах, гуртожитку в цілому), охайністю, справністю обмундирування (військової форми) і взуття підлеглих, їх своєчасним ремонтом і просушуванням, правильним припасуванням спорядження, додержанням підлеглими правил особистої гігієни і носіння військової форми одягу, правил безпеки (поводження під час виконання робіт і завдань а також – норм безпеки життєдіяльності) під час перебування на території (у приміщеннях) ліцею-інтернату та за межами ліцею-інтернату, навчального користування зброєю і технікою, її обслуговування і бойового застосування;

• перевіряти, щоб після занять, в т.ч. навчальних стрільб, навчань в рамках програми допрофесійної військової підготовки у підлеглих не залишалося навчальних боєприпасів, гранат, запалів, вибухових речовин інших предметів навчального реквізиту;

• щоденно оглядати та постійно утримувати в порядку та справності технічні засоби комфорту у спальному корпусі та на місцях занять (класи, місця загального користування у навчальному корпусі ліцею-інтернаті), техніку і закріплене майно за відділенням, стежити за їх наявністю та безпечністю ( в т.ч. точки електроспоживання; наявність засобів пожежогасіння);

• своєчасно доповідати заступникові командира взводу про: захворювання, скарги й прохання підлеглих, заохочення та провини (порушення дисципліни), а також про накладені стягнення та випадки втрати чи несправності особистих та колективних (ліцейних) матеріальних засобів; випадки булінгу або інші прояви позастатутних відносин між особовим складом відділення навчального взводу;

• постійно знати, де перебувають і що роблять підлеглі (ліцеїсти і ліцеїстки відділення навчального взводу; не допускати самовільних відлучок.

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий