понедельник, 18 июня 2018 г.

«Так гартувалась компетентність»


Рейтингова робота у тому вигляді, якою вона є у нас, у Глухівському національному педагогічному університеті імені Олександра Довженка, спрямована, перш за все, на студентське самоврядування як сектор педагогічного впливу і є методом активізації молоді у певній сфері діяльності університету (а саме – позанавчальна або позааудиторна робота). 


Якщо існує самоврядування, то значить існують лідери. Так, небагато, але вони є і їхня місія в тому, щоб ДІЯТИ. Це означає: організувати активну роботу по всім напрямкам (наукова, самоврядно-організаційна, спортивна, міжнародна, культурно-масова, громадська, волонтерська, журналістсько-кореспондентська та інші активності, такі як участь в екскурсіях, платних заходах, які проводить ВВ і МЦ ГНПУ, секціях, гуртках, клубах тощо) позанавчальної роботи, зібрати показники активності, подати у встановленій формі (письмово, тобто на паперовому носії, з датою, підписом відповідальної особи) – ось, що може і має виконувати студентський актив навчального підрозділу, якщо він планує «не пасти задніх». 


А коли є ще й допомога, підтримка з боку викладацького складу, так би мовити, майже ідеальне середовище співпраці, тоді результат буде однозначно. Завжди звертав увагу, що найбільш цінним показником (критерієм) є відносний показник: тобто – динаміка по відношенню до свого результату за попередній рік. Позитивна – значить працюємо злагоджено. Негативна – значить є проблеми в колективі. Межа існує і вона долається лише за рахунок особливої мотивації ("не тортом єдиним" :) ). Більш вмотивовує людину і колектив можливість самореалізації і прагнення бути корисним, творити добро, досягати мети.


Я торкнувся ідеального, що є базисом виховання і педагогіки в цілому, бо ідеальна людина, ідеальний колектив є метою і ціллю в процесі діяльності педагогів. Ми говоримо про виконання викладачами ролей менторів, консультантів, тьюторів, модераторів, фасилітаторів, тренерів, коучів; вважаємо, що такі педагоги спроможні працювати зі студентством, які демонструють різні темпи, стилі навчання, бо мають різні здібності, характер, досвід успішності тощо. Хтось має схильність до того, щоб бути активістом, хтось – мислителем або теоретиком, хтось – прагматик.



Мова про фасилітацію як технологію організації групової роботи здобувачів вищої освіти. Така технологія є особливо ефективною в позааудиторній роботі, бо є специфічним різновидом організації роботи, орієнтованим на забезпечення позитивної групової динаміки шляхом створення сприятливих умов для взаємодії студентів і викладачів задля досягнення спільної мети. То чому б не бути справжнім педагогом-тьютором? Умови для самореалізації створені. Гоніть "лінь-матінку", закочуйте рукава і за роботу! Результат буде неодмінно. Варто спробувати не на словах, а на ділі, бо все інше - від лукавого в університеті (а такий тут є, сто відсотків!). І я його буду травити своєю наявністю і своєю роботою, роботою тих, хто чує і розуміє... В інакший спосіб результатом буде самообман і повна апатія в колективі. Мені це не цікаво, бо безперспективно. 

Якщо ми говоримо про набуття студентством професійних компетентностей в університеті, то в умовах рейтингового змагання це видається найбільш сприятливим і можливим як досяжна мета. Комунікативна компетентність, застосування методів зв’язків з громадськістю, які забезпечують інтерактивну взаємодію, зворотній зв'язок та набуття досвіду застосування технологічного інструментарію поширення місії (іміджу, бренду) організації, здатність долати конфлікти і не порушувати балансу інтересів – ось далеко не повний перелік конкретних досягнень, які будуть служити в практиці професійної діяльності молодої людини, яка пройшла рейтингове змагання ПСА в Глухівському НПУ ім. О. Довженка.



Комментариев нет:

Отправить комментарий