План конспект уроку
з предмету «Основи військової підготовки»
7-11 клас ліцею-інтернату
Тема 10. «Фізична
підготовка»
(4 години, 4 уроки-занять).
Урок № 1-4.
ТЕМА
10: «Фізична підготовка»
Заняття 1: Правила безпеки під час виконання вправ з фізичної
підготовки.
Ліцеїст: має
уявлення про військово-прикладний характер фізичної підготовки в
ліцеї-інтернаті; знає правила безпеки під час фізичної підготовки та застосовує
їх у повсякденній діяльності.
Тип
заняття: вивчення нового матеріалу
Місце
проведення: навчальна аудиторія.
Обладнання: таблиці,
схеми, роздатковий матеріал, підручник, план-конспект, робочий зошит ліцеїста.
1.
Вступна частина. Організаційний момент.
2.
Актуалізація опорних знань та вмінь.
3.Повідомлення
теми і мети.
4.
Вивчення нового матеріалу.
ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ:
Спільне у підходах до проведення занять
з фізичної культури та стройової підготовки.
СТРОЙОВІ
ВПРАВИ: ПОНЯТТЯ, НЕОБХІДНІСТЬ ЗНАЧЕННЯ ТА ВИДИ
В
підготовці висококваліфікованих фахівців з фізичного виховання важливе значення
мають стройові вправи. Вони сприяють покращенню постави, вихованню уваги і
дисциплінованості, дозволяють оволодіти навичками організації і управління
навчальним процесом. Ні одне практичне заняття з фізичного виховання не
обходиться без використання стройових вправ, спеціальних команд і розпоряджень.
Серед викладачів
різних кафедр факультетів та вчителів фізичної культури немає єдиної методики
проведення стройових вправ, подачі команд, трактування правил виконання тих чи
інших стройових прийомів і дій.
Введення єдиних вимог
проведення стройових вправ на заняттях з фізичного виховання, уроках фізичної
культури, посилення вимог викладацького складу до студентів щодо правильності і
чіткості виконання стройових прийомів і вправ будуть сприяти подальшому
покращенню якості навчального процесу з фізичного виховання.
ЗНАЧЕННЯ
СТРОЙОВИХ ВПРАВ
До стройових вправ
відносяться стройові прийоми, розмикання і змикання, шикування і перешикування,
пересування. За допомогою цих вправ виховується відчуття ритму і темпу, а також
формуються навички колективних дій.
Стройові вправи і
прийоми беруть свою назву від слова “стрій”, що означає встановлене розміщення ліцеїстів для спільних дій. Стройові прийоми і стройові вправи не заперечують,
а тільки доповнюють один одного. Вони відрізняються тим, що перші вимагають
чіткого їх виконання, а другі можуть виконуватись у різних варіантах.
Особливе
значення стройових вправ полягає у тому, що вони сприяють формуванню постави
людини. Підвищена вимогливість при виконанні стройових вправ сприяє вихованню
дисципліни і організованості.
Організація занять не
мислима без стройових вправ, які дозволяють швидко і раціонально розмістити
студентів в залі чи на майданчику.
Завдяки
різноманітності різних форм пересувань, під час яких можуть приймати участь
велика кількість ліцеїстів, стройові вправи використовуються і при масових
виступах.
Крім
стройових вправ, на заняттях з фізичного виховання та уроках фізичної культури
широко використовуються різні пересування і перешикування під час яких
утворюються різні фігури (фігурне марширування).
МЕТОДИЧНІ
ПОРАДИ ЩОДО ВИВЧЕННЯ СТРОЙОВИХ ВПРАВ
· Під
час вивчення стройових вправ потрібно вибрати для себе таке місце, щоб бачити
всіх ліцеїстів
· Подаючи
будь – яку команду, треба стояти в положенні “струнко”.
· Усі
команди, вказівки слід подавати чітко і голосно, щоб всі добре чули.
· Перед
командами інколи доцільно добавляти слова “Увага!”, “Група!”, “Відділення!”. Ці
слова підвищують увагу і мобілізують.
· Попередню
команду слід подавати протяжно, щоб всі студенти встигли обміркувати наступні
дії.
· Виконавча
команда подається після невеликої паузи (2 секунди), чітко, енергійно і
голосно. Протягом паузи не виконується ніяких рухів.
· Щоб
урізноманітнити і підвищити емоційність занять перешикування і пересування слід
проводити в різних напрямках, по різних кутах і точках залу.
· Потрібно
застосовувати таку послідовність навчання стройовим вправам і фігурним
маршируванням: спочатку – в прямих напрямках, потім вправи - в косих і,
нарешті, вправи в колових напрямках.
· Під
час виконання перешикувань особливу увагу потрібно звертати на підрахунок, який
подається чітко і голосно.
· Під
час виконання стройових вправ потрібно ширше використовувати музичний супровід.
Всі стройові вправи
виконуються за командою, наказом, або особистим прикладом викладача.
Командою називається
розпорядження, яке виражається у визначеному порядку словами, або умовними
знаками. Змінювати порядок слів (умовних знаків) недопустимо.
Наказ –
розпорядження, яке виражається довільними словами, або умовними знаками.
Як команди так і
накази можуть подаватись голосом, звуковими сигналами (свисток, сплеск) і
визначеними предметами (прапорцями, палками).
Особистий
приклад – це такі дії викладача коли він заставляє група
чи групу без команди і сигналу виконати те, що виконує сам.
ОСНОВНІ СТРОЙОВІ
ПОНЯТТЯ
Стрій –
це встановлене статутом розміщення ліцеїстів для спільних дій.
Зімкнутий
стрій – стрій, в якому студенти
розміщені в шеренгах на інтервал в ширину долоні (між ліктями) один від одного,
або в колонах на дистанцію піднятої вперед руки.
Розімкнутий стрій –
стрій, в якому студенти розміщені в шеренгах на інтервал в один крок, або
інтервал вказаний викладачем.
Шеренга –
стрій в якому ліцеїсти розміщені на одній лінії один поруч з іншим.
Інтервал –
відстань між ліцеїстами по фронту.
Колона –
стрій в якому ліцеїсти розміщені один за одним в колону, по два, по три, по
чотири і т.д.
Дистанція –
відстань між ліцеїстами в глибину.
Ряд – частина ліцеїстів,
що стоять у колоні на одній лінії по фронту. У колоні по чотири кожна четвірка
становить ряд. Глибина колони повинна бути більшою за ширину, або дорівнювати
їй.
Фланг –
правий і лівий краї строю. Назва флангів стала і при поворотах не міняється.
Розрізняють лівий і правий фланги. Відстань між флангами називають шириною
строю, відстань в глибину (між направляючим і замикаючим) називається глибиною
строю.
Фронт –
сторона строю, в яку студенти повернуті обличчям.
Тил –
сторона протилежна фронту.
Направляючий – ліцеїст, який іде перший у колоні.
Замикаючий – ліцеїст, який іде останнім.
ОСНОВНІ СТРОЙОВІ КОМАНДИ
“Рівняйсь” – за
цією командою всі студенти, крім направляючого, повертають голову на право
(намагаються досягнути положення голови коли праве вухо вище лівого). Як
різновид може бути команда “Наліво рівняйсь!”
“Струнко!” –
за цією командою студенти приймають стройову стійку.
“Вільно!” –
команда за якою треба розслабити ногу в коліні, не сходячи з місця. У
розімкнутому строю студенти відставляють на крок праву ногу і стоять вільно,
розмістивши вагу тіла рівномірно на обидві ноги, руки позаду навхрест. Команда
вільно подається для відпочинку.
“Відставити!” –
ця команда подається для скасування попередньої команди і припинення виконання
вправ. Після чого студенти займають попереднє положення.
“Шикуйсь!” –
за цією командою треба швидко стати на своє місце у вказаному строю і прийняти
стройову стійку.
“Розійдись!” –
за цією командою студенти розходяться (розбігаються) в різні сторони від
місця де стояв стрій.
Комментариев нет:
Отправить комментарий