среда, 5 сентября 2018 г.

МОТИВАЦІЯ ПУБЛІЧНОГО ВКЛЮЧЕННЯ


Я збираюсь поділитись однією ідеєю… Але чітко усвідомлюю, що в мене в руках саме ідея, а не яблуко. Якщо я віддам вам своє яблуко, то у мене нічого не залишиться, лише короткий аромат яблуневий. А якщо я поділюсь з вами ідеєю (своїм «ноу-хау»), то у вас буде ця ідея і у мене вона як була так і залишиться. З’їдаємо наше яблуко (можливо і завтра) і рушаємо до ідеї!


У світі безліч успішних людей і кожен може поділитись своєю історією успіху. Що для цього потрібно? Які існують варіанти відповіді? Бажання. Навички писати текст. Вміння висловлювати свою думку…
Правильно. Я скажу більше: у кожного, хто присутній у цій аудиторії або у того, хто читає цей текст є історія успіху. Я даю п’ять хвилин на те, що б ми її пригадали, а потім розповіли її стисло. Ця історія буде про ваш персональний успіх!

Я пропоную формулу успіху, яка виражається дуже просто PR + FR. Треба пояснити що тут є чим. Зв’язки з громадськістю (PR) як молода комунікативна наука і фандрейзинг (FR) як наука про забезпечення ресурсного компоненту на шляху до мети. Той, хто засвоїть і поєднає ці компоненти (практичне застосування інструментарію і технологій) – той неодмінно досягне успіху. Якщо успіх – це коло, то його сегменти мають чітку назву. Отже 40% кола (запорука успіху) – наше спілкування. 10% – знання, навички, компетентність. Залишається 50%. Що це? Звісно – мислення, те, про що і як ми думаємо. Через це – засвоєння навиків практичного критичного мислення (а хто може сказати – що таке критичне мислення? Які його ознаки?) є дуже важливим на шляху до успіху. Освітня технологія «Дебати», про яку ми будемо говорити в ці дні, є інструментом набуття такої компетентності.
Чи складно бути лідером? Юло Вооглайд, відомий естонський філософ, наш сучасник, вказує:  «Лідер – це поняття соціальної психології. Лідер – це «один із нас», який кращий, ніж інші. Лідера виокремлює група. За лідером залюбки йдуть люди, його поважають, йому довіряють. Він прямує першим, він «усе знає» і вказує шлях. Еліта ж – це передусім спосіб мислення, цілісний стан особистості, яка присвячує себе чомусь. У всіх сферах може бути своя еліта: господарська, наукова, культурна тощо. Але також важливо виокремити національну еліту – це люди, в серці яких – країна, вони присвячують життя служінню своєму народові, радіючи кожному успіхові на цьому шляху».

Кажуть, що дуже важливо вміло виступати. Іншого рецепту окрім як постійна практика не існує. Людина-промовець має мати ідею, з якою прагне поділитись і впевнено вести аудиторію до розуміння її суті. Тобто – від несприйняття до майже родинного почуття («це моє!»). Не існує простіше формули, аніж та, яку ти зрозумів.
*Посилання про поради від авторитета:
(«Секрети успішного виступу: лайфхаки від спікерів TED».)
«Напевне, немає єдиної формули успішної промови. Однак Кріс Андерсен, який послухав вже тисячі виступів TED, має чотири поради, як зробити публічний виступ успішним.
1.     Одна головна ідея.
Не потрібно намагатись розповісти про все на світі, виділіть одну ключову ідею, яку ви хочете донести.
«Ідеї – це складні речі; вам потрібно зменшити зміст, щоб зосередитись на єдиній ідеї, якою ви найбільше захоплюєтесь, та дати собі шанс пояснити одну річ як слід».
2.     Зацікавте публіку.
Знайдіть щось, чого слухачі не знають. Саме це зацікавить їх дізнатись більше про вашу ідею.
«Не залишайте слухачів байдужими… Зацікавте публіку. Ставте інтригуючі, провокативні запитання, щоб визначити, що незрозуміло й потребує пояснень.
Якщо ви помітите прогалину в кругозорі глядачів, вони відчують потребу провести місток через це провалля знань.
Як тільки ви викличете в них це бажання, вам буде набагато легше почати будувати свою ідею».
3.     Говоріть мовою аудиторії.
Не забувайте говорити простими та зрозумілими словами.
Не використовуйте складні терміни, які аудиторія навряд чи зрозуміє.
«Будуйте ідею, крок за кроком, відштовхуючись від понять, які публіка вже розуміє. Промовці часто забувають, що чимало термінів та понять, з якими вони живуть, є цілком невідомими для їхньої публіки».
4.     Зробіть вашу ідею вартою поширення.
«Якщо ідея служить тільки вам чи вашій організації, тоді вона не варта того, щоб нею ділитись. Публіка буде дивитись крізь вас.
Та якщо ви вірите, що ваша ідея здатна поліпшити чиєсь життя, змінити на краще чиєсь майбутнє, чи надихнути когось зробити щось по-іншому, тоді ви маєте ключовий інгредієнт для справді чудової промови, і це буде чудовим подарунком для них і для всіх нас».

Критичне мислення піддається структуруванню і є базисом успішної промови у будь-якому форматі (місце, час, публіка). Які обов’язкові умови для критичного мислення? Фактично, чим воно є? 1. Незалежність і індивідуальність (самостійне мислення). 2. Узагальнення і абстрагування. Оперування аналогією і іншими методами логічного мислення. 3. Аналіз як спосіб пізнання. 4. Соціальна орієнтація. Благо людини і людства. 5. Конструктивізм. Пошук виходу з будь-якої складної ситуації (а вихід є обов’язково!).  

Комментариев нет:

Отправить комментарий