вторник, 28 апреля 2020 г.

Введення в «Культуру тактичної підготовки» Тактичний вишкіл: формування ресурсного комплексу. Розвиток.


      Оскільки ми, колектив ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою, вже достатньо компетентні у сфері допрофесійної стройової підготовки як компоненту ДВП (допрофесійна військова підготовка), варто звернути увагу на той факт, що саме виживання солдата в бою і як наслідок – можливість виконати бойову задачу, є фундаментальними компонентами тактичної підготовки. Тактика в античні часи – це не лише війна, це – гра, як шахи, але на відповідному полі, а не на шахівниці.


         Через це, враховуючи фактори розвитку навчального закладу, керівництво ліцею постійно створює умови для ресурсного забезпечення саме тактичної підготовки (набуття ліцеїстами навиків і вмінь поведінки в бойових умовах) як базового компоненту ДВП. Одним зі стрижнів  такого ресурсу є «Мале тактичне поле» (закрите навчальне місце просто неба, open air).



         Сьогодні, 28 квітня 2020 року, відбулось закладання цього навчального об'єкту. Так, як колись піонери, підкорюючи простори Дикого Заходу в Північній Америці, забивали кілочки офіцери-вихователі, заклавши таким чином фундамент процесу виготовлення МТП («мале тактичне поле»). Цей день має всі підстави увійти в історію навчального закладу як День початку будівництва МТП. Кафедра допрофесійної військової підготовки розділена на дві робочі групи: група «А»: Андрій Шевченко, Дмитро Небилиця, Ігор Тищенко. Група «Б»: Вячеслав Косолап, Вячеслав Мєшков, Сергій Дарменко. Завдання: провести трасування об'єктів (згідно деталізованого плану) та розпочати планування фортифікаційних споруд та інженерних загороджень. Додатково (як окремий особливий аспект) кафедрою створюється комплекс тактичних вправ і військово-рольових ігрових епізодів для виконання завдань плану тактичної підготовки в Глухівському ліцеї-інтернаті з посиленою військово-фізичною підготовкою.  



Принципи організації малого тактичного поля
(МТП)
1. Однозначно, що це важливий компонент практичного боку реалізації Концепції допрофесійної військової підготовки в ліцеї-інтернаті.
2. МТП є навчальним місцем просто неба (open air) з усіма фаховими ознаками, а саме: безпечність освітнього процесу; закритість; збереження матеріально-технічної бази.
3. Неприпустимим є дилетантство (спрощений підхід до виконання завдання), виключно професійний підхід до виконання робіт з облаштування МТП.
Чи існує можливість виконання організаційного комплексу будівництва тільки силами офіцерів-вихователів і ліцеїстів? Чи можна бути впевненим в тому, що реалізація цих принципів є можливою на необхідному рівні? Справу мають реалізувати фахівці з залученням широкого кола експертів. А колектив (учнівський і педагогічний колективи) виконають «грубу» фізичну роботу на «відмінно», впевнений. Плюс, закупівля заводських компонентів та засобів зв'язку (радіостанції портативні типу «Моторола», або аналогічні).


Виходячи з необхідності створення умов ведення спеціалізованого освітнього процесу (дисципліна «Основи військової підготовки» та предмет «Захист України»), на виконання статуту ліцею-інтернату в частині забезпечення спеціалізації освітнього процесу, а саме – створення навчального місця open air (просто неба, на відповідному професійному рівні виготовлення та забезпечення, в т.ч. засоби обмеження доступу) для вивчення і набуття навичок особовим складом оперативних тактичних дій у обороні і наступі індивідуально та  у складі підрозділів (стрілецький взвод, відділення), вбачається за доцільне:
1. Створити робочу групу для координації підготовки та проведення будівництва навчального місця.


2. Робочій групі:
         - забезпечити розроблення макету «малого тактичного поля» (на підставі деталізованої схеми від 25.03.20 р. та уточненої від 16.04.20 р. згідно додатку) з дотриманням масштабу та установленого розташування елементів: 1) природних на місцевості; 2) фортифікаційних споруд та інженерних тактичних елементів;
         - забезпечити виконання креслення окремих елементів та загального плану для виконання земельно-монтажних робіт на визначеній земельній ділянці (з залученням фахових експертів, в т.ч. інженерного підрозділу в/ч);
         - забезпечити розроблення кошторису робіт та специфікації придбання необхідних матеріалів і суміжних засобів (для фінансового забезпечення необхідного комплексу робіт);
- вести контроль за ходом будівництва навчального місця до 01.07.2020 р.
         3. Додатково на виконання відповідного наказу директора (з зазначенням земельної ділянки, визначеної для розміщення об'єкту тактичної підготовки) в частині підготовки до виконання робіт (будівництва) об'єкту:
3.1. Робочій групі задля якісного проведення підготовчих заходів з виготовлення «малого тактичного поля»:
- залучити до співпраці компетентних фахівців з числа адміністративно-педагогічного складу ліцею та зовнішніх експертів.
- провести рекогносцировку на місцевості (вибір прийнятної ділянки землі); визначення можливості проведення земельних робіт на ній; прийняти аргументоване колегіальне рішення з закріпленням відповідним актом за підпису відповідальних осіб, членів робочої групи для подання доповідної директору (визначення місця земельної ділянки в наказі).


3.2. Означені підготовчі роботи провести до 30.05.2020 р.
3.3. Кафедрі ДВП: задля методичного забезпечення практичних занять на МТП розробити тактичні завдання у форматі планів-конспектів нормативно-ігрових комплексів за участі підрозділів оборони і підрозділів наступу; для індивідуальної та парної (групової) підготовки з питань ведення бою (моделювання оперативних ситуацій та способів виконання бойових, навчально-бойових завдань). 
Термін виконання – до 22.05.20 (п'ятниця).



Комментариев нет:

Отправить комментарий