Про здатність на відсіч агресії…
У ситуації, коли суспільство
намагається мінімізувати прояв пандемії вірусу Covid-19
(коронавірус), дуже важливо зберігати внутрішній та зовнішній спокій, вести
дбайливий і виважений спосіб життя, що дозволяє усвідомлено ставитись до
поняття «самоізоляція».
Сьогодні це не вирок, бо
он-лайн спілкування і без карантину було превалюючим не лише у середовищі дітей
та молоді.
Давайте поміркуємо над тим,
що ми втрачаємо без огляду на епідемію (чи то пандемію). Зникають газети. Чому?
Бо їх не купують, а значить – не читають, бо не цікаво і є альтернатива.
Відходять книги. Чому? Те ж саме пояснення. Люди годинами читають пости і
дивляться фото або відео у тій чи іншій соціальній мережі. Такий спосіб життя
робить людину іншою по відношенню до тої, якою вона була двадцять років тому. І
це – факт, який не пов'язаний з суб’єктивною позицією або якістю освіти, чи то
виховання або навчання зокрема.
Але ж існує усталена система
цінностей, які продовжують служити людській самореалізації. Хто з сучасних
дітей не має мрії про себе майбутнього і обов’язково успішного? Яка вона – «успішна
людина»? Очима дітей і підлітків – це такий собі віртуальний герой (віртуальний
– уявний), що має доступ до всіх джерел задоволення, комфорту і можливостей. Що
від цього суспільству? Питання не має сенсу, бо ми живемо в епоху, коли «Я»
вивищується над «Ми».
Через це залишається
прийнятною формула супер-людини, яку запропонував у своєму романі «Аристономія» Борис Акунін.
Супер-людини або аристонама не як недосяжну модель, а як результат самоосвіти,
постійної роботи над собою і своїми вадами. В т.ч. і засобами «самоізоляції».
Стоїцизм в період, який ми проживаємо є чи не найбільшою цінністю. Стоїцизм як
усвідомлену здатність на відсіч агресії.
Про це на сьогоднішньому засіданні Дебатного штабу ліцею.
Якщо існує уявлення і досвід розвитку аристонама як
особистості, то має і бути уявлення про ідеальне суспільство (державу).
Акунін так визначає аристономічну особистість (стор. 148
роману «Аристономія», видавництва «Захаров», 2012 року): «Людину можна назвати
аристономом, якщо вона прагне до розвитку, володіє самоповагою,
відповідальністю, витримкою та мужністю, при цьому відноситься до інших людей з
повагою та емпатією».
Отже, Аристоном – це той, хто перебуває у постійному розвитку. Володіє самоповагою, відповідальністю, витримкою, мужністю, повагою до інших та емпатією. Це – формула від Акуніна. З чим би поспорили ви у цьому переліку?
Отже, Аристоном – це той, хто перебуває у постійному розвитку. Володіє самоповагою, відповідальністю, витримкою, мужністю, повагою до інших та емпатією. Це – формула від Акуніна. З чим би поспорили ви у цьому переліку?
Мені важливо мати відгук від вас, бо особисто я не бачу
чіткої відмінності між емпатією і повагою до інших на цьому узагальненому
рівні. Потрібні конкретні приклади і прояви цієї матерії, чи не так?…
Про країну мрії, у якій живуть аристономи, Акунін
говорить як про «Аристополіс».
Цитата з його роману (стор. 163 там же): «Аристополісом
можна назвати країну, якщо вона забезпечує гідне існування і повноцінний
розвиток своїх громадян; існує у відповідності з твердими моральними нормами і
є здатною ці принципи охороняти; володіє історичною відповідальністю та
політичною витримкою; базується на солідарності і міцності суспільства;
відноситься до інших країн з повагою та емпатією, але при цьому здатна до
захисту від агресії».
Два визначення («Аристоном» і «Аристополіс») наштовхують на
важливість пошуку того, що їх об'єднує і що (через це) може визначатись як головне з
точки зору виживання (а часи пандемій в т.ч.). Захист від агресії як дія і
готовність або здатність до нього як риса характеру в індивідуальному виразі є
мужністю. Саме через це – Мужність є
найважливішою рисою людини.
Як у тебе з цим? Не спіши. Це є дуже складним питанням. Варто поміркувати. І, звісно, почитати роман Акуніна. Шукайте.
Як у тебе з цим? Не спіши. Це є дуже складним питанням. Варто поміркувати. І, звісно, почитати роман Акуніна. Шукайте.
Гарного дня!
Комментариев нет:
Отправить комментарий