пятница, 8 июля 2011 г.

Паблік рілейшнз як наука про успіх

Ми сподіваємось на те, що у нас вистачить сил для того, щоб стати тим, ким бути запрограмовано.  Це просто і це складно одночасно. Розглядати особистість інакше, аніж як механізм (організм) орієнтований на виживання не можливо в той час, коли більшість людей розуміються на сутності успіху в житті. Але суспільство – це система взаємодії особистостей з індивідуально-громадськими інтересами, не враховувати які, маючи на меті створення успішного та дієвого бренду (іміджу, репутації), є згубно для існування самої ідеї якісного трансформування оточення (себе, ближніх, території, громади, країни, планети).

         З 1992 року мені випало бути в цьому руслі. Вся подальша перспектива та саме моє життя так чи інакше були пов’язані з паблік-рілейшнз (ПР).

         Розпочну з анонсу навчального курсу, який я пройшов, перебуваючи в лавах студентів з числа осіб-офіцерів, звільнених з Радянської Армії. Навчальна програма була започаткована і реалізована підприємцем (на той час власником науково-виробничого  підприємства «Темп», м. Київ) Володимиром Ісаковичем Симоновим, називалась: «Курси адаптації військовослужбовців». Ті, що стали слухачами, навчались у приміщенні Інституту політології (в минулому Вища партійна школа), отримали по закінченню курсів дипломи другої вищої освіти за спеціальністю «Менеджер виробництва». Я обрав спеціалізацію «Паблік-рілейшнз», в результаті отримав відповідне посвідчення, базові навички та знання по темі і головне – орієнтацію по життю у вигляді переконання в тому, що саме така діяльність дозволяє досягнути успіху в житті  (бізнесі, політиці тощо).



         Розпочну роздуми на тему з інформації про «Паблік-рілейшнз», яку було підготовлено В’ячеславом Анатолійовичем Моїсеєвим, засновником центру «Паблік-рілейшнз сервіс» Національної Академії Управління та надано нам, випускникам курсів у червні 1992 року, 19 років тому назад. Майже музейний експонат надихнув на започаткування теми.



«ПАБЛІК РІЛЕЙШНЗ»



         «Розвиток ринкових відносин викликав народження такого виду діяльності, як суспільні зв’язки (за міжнародною термінологією «паблік рілейшнз – ПР»). Уся практика світового підприємництва доводить роль і значення ПР. Переконатися у цьому можна за книгою Лі Якокки «Кар’єра менеджера» (М., 1991). Саме спеціалісти ПР допомогли йому досягти блискучого успіху у компанії «Форд моторз компані», а згодом запобігти банкрутству корпорації «Крайслер» і забезпечити її стійкий фінансовий успіх.  

         У чітко налагодженому бізнесі ПР складають частину системи соціального управління. Вони сприяють пошуку діловими партнерами обопільних інтересів і досягають взаємної довіри на засадах точної та повної поінформованості. Професіонали ПР допомагають підприємцеві вписатися у соціальне середовище, знаходити порозуміння в суспільстві, приймати правильні рішення, підтримувати готовність до необхідних змін.

         Подібні завдання розв’язуються і в інших сферах: політичній, соціальній, громадській. Закономірно, що в російському уряді почав працювати консультант з ПР.

         Фактично, ПР являють собою мистецтво переконувати й впливати на думку людей (суспільну думку). Без узгодження позицій не можливо вести ефективний бізнес (політику), адже реалізація будь-якого проекту, ідеї починається з зацікавленості людини, групи людей  або організації цією ідеєю. А потім ідеї й цілі проекту, завдання бізнес-компанії доводяться до органів управляння (влади), громадськості, споживачів.

         ПР – це не реклама, якою часом обмежуються підприємці. У коло завдань ПР входить: підготовка прогнозів та аналітичних матеріалів; формування громадської думки та іміджу підприємства (бренду території); налагодження зв’язку з органами влади, комерційними та неурядовими організаціями; взаємодія з пресою, реклама, підвищення ефективності і діяльності персоналу. Все це, у кінцевому підсумку, у кінцевому підсумку, служить досягненню успіху. Спеціалісти ПР – це висунутий вперед, у масу суспільства, мобільний, володіючий широким вибором діючих засобів авангард фірми, органу управління, організації.

         Весь комплекс цих послуг, включаючи місячні заняття за програмою «Паблік рілейшнз», надає Центр «Паблік рілейшнз сервіс» Національної Академії Управління. При  центрі створюється громадсько-комерційна організація, покликана об’єднати спеціалістів ПР і надавати їм допомогу, в тому числі й у пошуку роботи.

         Телефони Центру: (044) 2130976; 2114516; 2114531; В’ячеслав Анатолійович.

         Одночасно Центр спільно з іншими кафедрами і підрозділами НАУ приступає до підготовки спеціалістів з паблік рілейшнз на основі спеціальності 15.01.00 «Політологія і соціальне управління». Це навчання проводитиметься в НАУ. Три з половиною роки стаціонарного навчання  (чотири з половиною роки – заочного) на базі середньої освіти дадуть ступінь бакалавра. Для того, хто має вищу освіту, навчання проводиться протягом півтора року на стаціонарі (два з половиною роки – заочно) принесе ступінь магістра.

         У процесі навчання студенти стажуватимуться в різних установах, комерційних структурах, редакціях. Передбачається щорічне стажування студентів і захист дисертацій у закордонних вузах. Після закінчення випускникам надається допомога при влаштуванні на роботу.

         Навчання платне, на контрактній основі. Всім студентам надається стипендія. Іногородні забезпечуються гуртожитком (без сімей). На всі форми приймаються особи без обмеження віку. Мови викладання: українська, російська та англійська.

         Прийом документів з 01 липня по 05 серпня. Співбесіди і тестування в обсязі навчальних програм середньої школи – з 10 по 25 серпня, а зарахування – 27 серпня. Початок занять – 01 вересня 1992 року.

         Адреса приймальної комісії НАУ: 254119, Київ-119, вул. Мельникова, 36/1, кімната 357 (їхати тролейбусом № 16 від Майдану Незалежності до зупинки «вул. Пугачова»).

         Телефони: (044) 2130330; 2114427.»



         Ось така інформація на вже пожовклому папірцю... По-моєму, це був справжній початок для великої справи. В 1992 році мало хто розумівся у цій сфері, не вистачало знань. Майбутнє за паблік рілейшнз, бо успіх є результатом порозуміння бізнесу (політики) і громадськості. Сучасність підтверджує таке твердження. А що ж на практиці? Систематичні помилки та недолугі хибні висновки на підставі непрофесійного аналізу можливого і як результат – відсутність взаєморозуміння між учасниками процесу суспільної взаємодії. Все може змінитись і має змінитись!

Комментариев нет:

Отправить комментарий