Рейтингова система в виховній роботі
(аналітичний зріз рейтингового змагання
у 2017/2018 навчальному році)
Рейтингова система в організації позанавчальної та
виховної роботи університету відіграє значну роль у процесі мотивації (стимулювання
та заохочення) студентської молоді до участі в різних заходах, організованих
виховним відділом, бо визначає показник студентської активності (ПСА),
відображає успішність на шляху до мети (як індивідуальної так і колективної).
Виховний відділ університету створює умови для забезпечення
позитивної динаміки активності навчальних підрозділів університету і коледжу. У
студентства існує можливість не тільки брати участь у заходах (шляхом виступів,
участі в орггрупах, підготовці учасників конкурсів і т.д.), а й проявляти
громадську активність за межами університету (на рівні міста, регіону, країни
та за кордоном). А це вже є сферою зв’язків з громадськістю та поширення бренду
університету.
Минулий рік (5-й) функціонування рейтингової системи в
університеті дозволив суттєво наблизитись до порогового рубежу (20000 балів за
рік), однак проявив розбалансованість університету – окремі підрозділи
збільшили свою активність, тоді як інші – фактично в стагнації, допустили
зменшення свого ПСА. Рубіж 17000 балів в порівнянні з 15000 минулого сезону є
позитивним результатом у сприйнятті номінальної колективної величини.
Якщо ж
аналізувати по досягненням конкретних підрозділів, то бачимо наступну динаміку:
ФПП – 3093 в
минулому сезоні (3060 – в завершеному). Падіння.
ФПО – 1361
(1217). Падіння.
ФДО – 1844
(1529). Падіння.
ФТПО – 1172
(913). Падіння.
ФПФМО – 3496
(4034). Зростання.
ППК – 2848 (4156).
Зростання.
ФФІ – 1485
(2323). Зростання.
З семи учасників рейтингового змагання чотири мають
негативну динаміку, що є більшістю і фактично вказує на втому.
Переміг ППК,
що є апогеєм розвитку коледжу з точки зору студентської активності. Друге місце
– минулорічний лідер ФПФМО. На
третьому – ФПП.
Висновок: на загальному рівні мету річну досягнуто.
Загальна кількість балів за сезон 2017-2018 перевищила минулорічний показник
майже на 2000 балів. Однак у персональному розумінні ситуація негативна (4
«падіння» проти 3 «зростання»).
На наступний сезон планується (на рівні оперативного завдання) досягнути зростання
загального рейтингового показника до 18000 (обережний оптимізм). Мотивацією є (і
залишається як і в минулому) зростання особистості та лідерства
університетської молоді як двигуна загальної студентської активності.
Є сумніви, що зростання самого числового показника є свідченням якості покращення активності. Адже представники одного структурного підрозділу проявляють лідерство у науковій активності (представлення університету на всеукраїнських олімпіадах, наприклад), а хтось набере більшу кількість балів, скажімо, екскурсіями чи прибиранням території. Дуже тонка грань якісно-кількісної стратегії.
ОтветитьУдалить