вторник, 17 сентября 2019 г.

«Навіщо вчитись? Аби знайти себе»


Здавалося б – до чого це? Марк Твен якось зауважив, що «людина, яка несе кішку за хвіст, отримує знання, які вона не зможе отримати в будь-якій інший спосіб».
Вчитися на практиці означає більше, ніж просто отримувати знання з книжок. Це про збагачення досвіду, взаємодію з іншими та отримання безпосередніх результатів від своїх зусиль. Іноді навчання на практиці є необхідністю, як у випадку нових та недосвідчених політичних лідерів або педагогів.
На рівні громади, навчання на практиці зовсім не рідкість. Це відбувається щодня через зусилля з притягнення до відповідальності місцевих органів влади, наполягання на проведенні реформ, створенні соціальних підприємств або розробці нових методик освіти.


Читайте, шукайте про інноваційні та надихаючі практики громадянського суспільства у сфері освіти (в т.ч. і практики із-за кордону). Черпайте себе нового у цікавинках життя! Ловіть знаки і символи, зішкрібайте наліт минулого. Нехай цей кубок заблищить!


Питання, що назріло. Сьогодні вранці на каналі «1+1» освітній омбудсмен Сергій Горбачов відповідав на суспільні запити зі сфери освіти. Як не дивно, - формат і тривалість «домашніх завдань» (самопідготовка) були апріорними (домінуючими). Зараз старшокласники мають самостійно працювати 3-4 години (є навіть закріплена санітарно-гігієнічна норма-стандарт), в проекті МОНУ – 1,5 години (це робота над домашніми завданнями). Інший час – розвиток критичного мислення, фізичне удосконалення і розвиток талантів (те, що називають соціальними або soft компетентностями, здобутими самостійно (за власним бажанням і згідно власного плану).
Назріло, бо діти змучені... Завдання вихователі – допомогти швидше дійти дитині «до себе».

Комментариев нет:

Отправить комментарий