вторник, 29 октября 2019 г.

«Як зробити дебати масовими: прикладний аспект – військові дебати»


Що може навчати мистецтву перемагати? Тільки мистецтво переконувати.
Бути переконливим не просто...
З метою впровадження до освітнього процесу Глухівського ліцеї-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою культури критичного мислення, поширення і розвитку освітньої технології «Дебати» як успішного формату реалізації молодіжної політики (досвід дифузії у країнах Європи, США, Австралії в системі освіти (шкільний і університетський рівень), проведені заняття (на добровільних засадах) для ліцеїстів (1-4 взводи): сформований Дебатний Штаб (ДШ) з ліцеїстів і ліцеїсток.
Поки не густо. Добровольці – одиниці завжди.
Серія № 2 у четвер.
 Спробуй. Починаємо об 11:00 (другий поверх ліцею-інтернату).


Тези коуча (дебатного тренера)
«Не перемагати, а переконувати – ось, що є гідним слави!» (Віктор Гюго, французький письменник-класик).
Військові дебати як навчальна дисципліна є специфічною інтерпретацією Британського формату парламентських дебатів для застосування в освітньому процесі ліцеїв-інтернатів з посиленою військово-фізичною підготовкою з метою формування критичного мислення, комунікативної компетентності, поширення освітньої технології «Дебати» (Британський формат парламентських дебатів).
В ліцеї створюється «Дебатний штаб» (адаптований аналог дебатного клубу), який організовує дебатні заходи (внутрішнього і зовнішнього формату).  
Важливим аспектом «Військових дебатів» є причинно-наслідкові зв’язки як дебатні вузли з військово-воєнною тематикою. Резолюції (теми) дебатів і їх інтерпретації дебатерами-ліцеїстами є змістом і суттю інтелектуального дійства у визначеному форматі (режим, порядок і регламент дебатної гри).


ВВЕДЕННЯ
Стартова цитата як привід для формування серії резолюцій (роман «Позиція» Юліана Семенова):
« – Скажи-но мені, брате: скільки було війн на землі?
– В тобі прокидається садист? Ставити запитання, на яке неможливо відповісти, – перший вияв садизму.
 – Відповісти може тільки розумна людина, Грегорі, ти розумна людина, отже ти можеш відповісти. Піднатуж свою пам'ять, поворуши звивинами мозку…
– Не знаю, брате, не картай…
– А як думаєш?
– Зовсім не уявляю…
– Хм… Я поділяю людей на тих, хто розкуто фантазує, не боїться помилитись, і на тих, хто торгується, немов би не хоче продешевити, продаючи лахмітнику старі меблі. Ти старієш, Грегорі, соромно, людина не має права старіти, ми повинні вмирати молодими, здоровими…
– Ну, добре, хочеш потішитися моєю помилкою – що ж, люди воювали тисячу тридцять два рази.
– Так, припустімо. А скільки загинуло у війнах?
– Зараз, дай пофантазую… П’ятдесят два мільйони чоловік?
– Даю наукову відповідь: людство – за останні п’ять з половиною тисяч років – воювало чотирнадцять з половиною тисяч разів. Це не бунти, чвари, сутички, це – зафіксовані війни. А загинуло на них понад три з половиною мільярди чоловік. Ясно?»


Що ж, поговоримо і подебатуємо у Британському форматі парламентських дебатів.

Комментариев нет:

Отправить комментарий