среда, 1 апреля 2015 г.

«МАРС: політ нормальний»


Триває новий дебатний проект, ініційований виховною платформою «Молодіжний актив «Гравітація» (МАГ) Глухівського національного педагогічного універистету імені О. Довженка, під загальною назвою: «Дебатна академія: молодіжний активізатор раціональної співпраці» (ДА: МАРС). В рамках соціально-розвиваючого проекту планується не лише навчитись грати в Британському форматі парламентських дебатів (БФПД, модифікація – Всесвітній формат дебатів), випробувати свою здатність бути переконливим на практиці за рахунок участі в дебатному турнірі (з назвою «МАРС»), а й долучитись до молодіжного дебатного руху, спрямованого на пробудження ініціативи та лідерства в  молодіжному (студентському середовищі.


Учасники: студенти соціальних професій педагогічних вишів (майбутні соціальні педагоги та соціальні працівники), соціальні інженери, що здатні змінити життя на краще. Запрошені до участі: Національний педагогічний універистет імені М.П. Драгоманова, Сумський державний педагогічний універистет імені А.С. Макаренка.


Вже відбулись навчальні дебатні заходи (дебатні школи) в Глухові (03.02.15) та в Сумах (11.02.15). І ось – 04.04.15 працюємо в Києві. Програма орієнтована на швидке занурення в практику дебатування (без обтяжливих екскурсів у теоретичну сферу риторики, логіки тощо), бо дебатер – це той, хто розуміє: без практики публічних виступів навряд чи можна стати комунікативно компетентним соціальним педагогом або соціальним працівником. Майстерність переконання будується на вмінні вибудовувати аргументи «за» або «проти» таким чином, щоб не залишати шансів на сумніви суб’єктам формування громадської думки.  
  

         Важливим фактором формування дебатного середовища в вищому навчальному закладі і, разом з тим, реалізації програми навчання дебатній технології є утворення творчого студентського (молодіжного) об’єднання у форматі дебатного клубу. Сучасний стан розвитку молодіжної спільноти, до числа найбільш активної складової якої відноситься студентство, вказує на рівнозначний вплив та можливості щодо сприяння розвитку дебатного молодіжного руху з боку як дебатних клубів так і громадських організацій відповідного спрямування. Історія розвитку дебатів як ігрової форми активізації молоді вказує на еволюційний шлях поєднання і синтезу сучасної моделі дебатного руху з паростків зацікавлених неформальних спільнот в університетському середовищі Західної Європи. Дебати як інтелектуальна гра зародились в середині ХІХ століття в Британії (Англія). Саме тоді відкриваються найстаріші дебатні об’єднання світу. Мова йде про Оксфорд та Кембридж. І якщо більшість світу, коли чує фразу «протистояння Оксфорд – Кембридж», думає про греблю, ми з вами точно розуміємо, що справжні баталії між ними точаться саме на дебатному грунті.


Охочим до подробиць цікавою буде історія протистояння і самих клубів. Cambridge Union Society («Дебатний клуб Кембриджу») було засновано у 1815 році. Він поглинув усі існуючі на той час в університеті дискусійні клуби, перетворившись, говорячи мовою економістів, на монополіста ринку надання риторичних послуг. Дещо пізніше, а саме у 1823 році було засновано Дебатний клуб Оксфорду (Oxford Union Society), випускниками якого з того часу стали впливові члени політичного життя як Британії, так і світу загалом (Білл Клінтон, Беназір Бхутто та багато прем’єр-міністрів і членів уряду Британії). Для того, щоб показити горизонти, до яких можна розширюватись, зазначимо, що Дебатний клуб Оксфорду має у своєму розпорядженні окрему будівлю в центрі Оксфорду, а членами клубу є близько 80% студентів університету.


Отже, створення дебатного клубу в універистеті є складової програми  підготовки майбутніх соціальних педагогів до професійної діяльності (набуття комунікативної компетентності) з використанням освітньої технології «Дебати».
Саме з цією метою виконується молодіжний проект «Дебатна академія: молодіжний активізатор раціональної співпраці» (ДА: МАРС), бо без об’єднання в молодіжні центри народження ідей, розвитку синтетичного мислення та набуття досвіду публічних виступів, що забезпечує освітня технологія «Дебати» сьогодні не можливо досягнути рівня фахівця високого рівня комунікативної компетентності. 

Використані фотографії з архіву В. Любивого і С. Курбатова.   



Керівник дебатного клубу університету  «Оратор і Я»,
наукового гуртка кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи «Дебатна майстерність соціальних педагогів і соціальних працівників»

Володимир Любивий            

Комментариев нет:

Отправить комментарий