Освітня технологія «Дебати» відноситься до розряду тих, що виконують місію
активізації молоді, пробуджують лідерів у молодіжному середовищі, вчать
здатності переконувати і наполегливо йти до реалізації ідеї, набувати ознак
професіонала, що володіє комунікативною компетентністю.
До відома. У Глухівському національному педагогічному університеті
імені Олександра Довженка дебатний клуб функціонує з 2013 року. За п’ять років
проведено: 1) Чемпіонат Сумської області з дебатів (2013 – 2014 рік), участь
чотирьох університетів і коледжу; 2) «Відкритий дебатний турнір у Глухові»
(2014 – 2016 роки), участь 48 команд дебатерів з числа студентів і
старшокласників; 3) «Відкритий дебатний турнір «Серця чотирьох» (2016 – 2018
роки), участь 24 команд дебатерів з числа студентів університету, коледжу; 4)
участь у виїзних дебатних заходах: дебатний турнір в рамках проекту «Острог –
Ренесанс» (м. Острог, «Острозька академія», 2016 рік; участь у відкритому
турніру всеукраїнського рівня «Відкриваємо Сіверщину» (2016 – 2017 роки);
участь у «Літній дебатній школі – 2014» (с. Затока, Одеська область); 5)
активна навчальна програма з метою
поширення освітньої технології «Дебати» в рамках проекту «Школа студентських
ініціатив» (2017 – 2018 роки); 6) за п’ять років проведено 150 засідань
дебатного клубу, 200 навчальних і показових дебатних раундів; 7) в період з
2013 по 2018 рік до дебатного молодіжного руху залучено понад 200
старшокласників і студентів.
В рамках Всеукраїнського
тижня правових знань 17 грудня 2018 року на базі Професійно-педагогічного коледжу
Глухівського НПУ ім. О. Довженка проведено дебатний навчальний раунд на
правозахисну тему, що дозволило порушити багато важливих питань, над яким
студентство зможе попрацювати у режимі рефлексійного відтворення (пошук
відповідей на проблеми, що виникли в процесі дебатування). Цього разу – навколо
релігійна тема (резолюція), яка торкається єдності світськості і церковності
суспільства:
«Ця
палата вважає, що бути католиком і православним одночасно припустимо».
Скласти кейс гри
(інтерпретація резолюції, система аргументів і контраргументів, логічні зв’язки
і чіткі факти на доказ припущення, яке має бути переконливим не для іншої
команди або аудиторії, а для судді) і невимушено презентувати його у парі з
тімейтом (членом команди): ось що є не просто важливим, а є ігровим обов’язком
дебатерів.
Так або ні.
Єдність протилежностей без узурпації права на існування. Дебатні тези:
1. Святкування Різдва (25 грудня і 07 січня).
2. Близькість канонів, традицій і обрядів.
3. Єдиність загальної віри – християнство.
4. Перспектива розвитку цивілізації у глобалізації (об’єднанні ).
5. Аналогії світського і релігійного порядків. Регулювання
законами і канонами. Функціонування в Україні греко-католицької церкви (віра,
що є «мікстом» православ’я і католицизму).
Під час гри, на якій були присутні студенти і студентки
(аудиторія) і учасниці (члени дебатного клубу «Оратор і Я» університету),
вдалося у дискусійному режимі обговорити з врахуванням вимог формату питання
права людини на вільне віросповідання, співіснування різних віток у
християнстві та його взаємодії зі світським життям.
Активістки дебатного руху
студентки Дар’я Бокова і Ірина Кривонос
справились з завданням показати зразок доповіді (з виконанням вимог
гравця-дебатера). Досвідчені дебатерки (Дар’я
Бокова, наприклад, визнана «Студентом року – 2018» у номінації «Дебати», а Ірина Кривонос – кращим спікером дебатного
турніру «Серця чотирьох» – ІІІ) проявили кращі якості промовців і урівноважили
в цілому нестабільну за змістом гру.
У сезоні 2019 року дебатний клуб університету запропонує
нові формати та вектори співпраці, а, як відомо, нові можливості відкриваються
тим, хто не зупиняється на досягнутому, вірить у досягнення успіху у
безумовному форматі.
Перекликається тема дебатної гри з постом у фейсбуці Євгена Глібовицького: https://www.facebook.com/yevhen.hlibovytsky/posts/2418783664816973
ОтветитьУдалить