четверг, 13 февраля 2020 г.

«Чи потрібен столовий етикет для дітей у ліцеї?»


Чи є потреба у привчанні з дитинства до використання столових приборів під час їжі? Хтось каже, що для дітей це непросто. А дорослі всі як один можуть користуватись столовим ножем і виделкою?


         Тут не існує проблеми, бо має діяти ефект мотивації: чітке усвідомлення того, навіщо це потрібно. Якщо навчальний заклад претендує на високий рівень освіти, привчання до етичних норм поведінки і дисципліни, то столовий етикет (порядок і правила поведінки за столом під час їжі) є компонентом комплексу докладання колективних педагогічних зусиль у царині формування компетентності (результату опанування компетенцій виховання) особистості.
         Через це варто усвідомлено ставитись до вірогідної перспективи того що випускники і випускниці ліцею будуть опановувати фах: офіцера, педагога, юриста, дипломата, рано чи пізно торкнуться політичного та громадського життя, що є безумовним для відкритого демократичного суспільства (всі як один мають рівні права і свободи). У цьому випадку набуті в ліцеї навички зі сфери опанування столовим етикетом будуть конче корисними, бо участь у публічних заходах з елементами прийому їжі (звані вечері, офіційні прийоми, обіди у ресторані тощо) відноситься до обов’язкових елементів діяльності фахівця публічної сфери компетенції (в т.ч. як представника влади, державних органів).


         У рапорті про необхідність дифузії такої інформації зазначається:
Витяг з рапорту на ім’я директорки Глухівського ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою від 10.02.20 р.:
«Прошу Вас погодити впровадження в процес проведення прийомів їжі ліцеїстами 4 взводу (10-а клас) столових приборів у стандартному (згідно столового етикету) наборі: ложка, виделка, столовий ніж, та зобов’язати відповідних посадових осіб кухонного підрозділу комплектувати столи для прийому їжі з розрахунку 21 особа у складі 4 взводу.
Підстава: загальні засади впровадження Етичного кодексу та необхідності набуття практичних навичок застосування столового етикету як складової правил поведінки ліцеїста/ліцеїстки (старші взводи, діти віком від 14 років)».


До поступового впровадження столових приборів у стандартному наборі в їдальні ліцею має додатись і комплекс правил поведінки за столом, система сигналів у вигляді розміщення виделки і ножа на тарілці, загальні правила етикету за столом для дітей.


Розглянемо їх аби зрушити процес впровадження інновації в життєдіяльність ліцею (старші навчальні взводи) у подальших статтях (урок 1-3 з теми «Столовий етикет», дисципліна «Військова психологія і етика» програми Концепції впровадження допрофесійної військової підготовки у ліцеї-інтернаті з посиленою військово-фізичною підготовкою.
   

Комментариев нет:

Отправить комментарий