Сучасні можливості креативного застосування СТЕМ-технологій у кооперації освітніх закладів і науково-інформаційних центрів багатовекторні і ресурсно-затратні. Проте, наявність необхідного ресурсу не завжди є гарантією реалізації проекту. Так само як і натхнення від ідеї не може забезпечити її реалізацію. Бажання, як кажуть, в ситуації серйозного підходу замало...
І все ж, командна цілеспрямована діяльність може дати необхідний результат. Спробуємо? Запрошую фахових колег-педагогів до діалогу з приводу ідеї, що викладена нижче.
фото: з Інтернету.
СТЕМ-проект
«Автономний
метео-розвідник»
Для кого: учні 5-9-х класів, що опановують «Основи
військової підготовки» в ліцеї-інтернаті.
Кількість дітей у групах: 3-4.
Які дисципліни поєднує: «Основи військової підготовки», географія,
інформатика, фізика, хімія, трудове навчання, математика.
Необхідне матеріально-технічне забезпечення: для виконання
STEAM-проектів та облаштування лабораторій у школах необхідне професійне обладнання, яке можуть надати IT-компанії.
Це 4 дидактичних
комплекти: 1) мікроконтролери, електронні компоненти та
програмовані електронні модулі для моделювання, дослідів і робототехніки; 2)
3D-принтер для моделювання та графіки; 3) цифровий фрезерувальний верстат для
моделювання, конструювання та фрезерування; 4) голографічний екран з
відеокамерою, фоном та проектором для створення голографічних навчальних відео.
Мета: створення автономної
розвідувальної метеостанції, яка зможе автоматично визначати тактичні вихідні дані, необхідні для
діяльності груп розвідки: вологість і температуру повітря, кількість
вуглекислого газу, атмосферний тиск. До неї може підключатися датчик швидкості
вітру. Підніматися в повітря метеостанція буде на повітряних кульках або на
дроні. Зібрані дані будуть застосовуватись з метою коригування стрільби,
виконання розвідувальних завдань на місцевості та інші розвідувально-аналітичні
функції.
Детальніше
про цивільні (що можуть адаптуватись до військових потреб) можливості дронів – безпілотних літальних апаратів
(в т.ч. аматорського виконання):
Термін виконання: 12 уроків з кожного задіяного
предмета.
Роботу над проектом учні розпочинають на заняттях з «Основ
військової підготовки», де вибудовують мету і завдання проекту, його цілі і
оперативні вихідні дані для застосування (тема: «Тактична підготовка» і «Військова
топографія»). Продовжується розробка на уроці трудового навчання, де разом з
учителем учні обговорюють завдання та
функціонал автономної метеостанції. Об’єднайте учнів у групи по 3-4
учасники. Кожна з них має розробити власне інженерне бачення метеостанції, її
модуля доставки та виведення до району збору інформації.
Підбір необхідної електроніки, розробка і виготовлення
корпусу, збирання всіх складових у єдиний пристрій і аналіз ергономічності
відбуваються також на уроці трудового навчання з залученням вчителів
інформатики та фізики у якості експертів-координаторів.
На уроці математики учні здійснюють обчислення щодо форми
і розмірів корпусу. А на уроках фізики і хімії проводять досліди для
правильного калібрування всіх датчиків, які збиратимуть інформацію про погодні
умови, необхідні для прийняття рішення тактичним командуванням підрозділу
розвідки.
На
заняттях з інформатики учні займаються налаштуванням роботи метеостанції-розвідника
та програмного забезпечення для дистанційної передачі та збереження показників
на учнівських девайсах, що моделюватиме обмін інформацією у реальних бойових
умовах.
«Метео-розвідник» має бути здатним на виконання завдань
у визначеному діапазоні, маневрувати у межах визначеної дальності і за
оптимальної швидкості. Власне як метеостанція пристрій працюватиме на уроках
географії (міждисциплінарні наскрізні зв’язки з ОВП, «Захист України»), які
необхідно проводити на подвір’ї, в межах або за межами ліцею. А вже отримані оперативно-тактичні показники про
вологість і температуру повітря, кількість вуглекислого газу, атмосферний тиск
у поєднанні з даними про висоту над землею аналізуються на уроці математики і
опрацьовуються на заняттях з ОВП за розробленою методологією з урахуванням
вивчення військової справи.
Цікава ідея
ОтветитьУдалить