четверг, 23 ноября 2017 г.

Від виховної роботи до зв'язків з громадськістю. В чому ідея?

Це - відкритий лист. В ньому ідея, яка навряд чи є новою, але те, що вона є інноваційною для наших умов - факт незаперечний. Ще соціолог Еверетт Роджерс (США) вказував на складність впровадження соціально-економічних інновацій. Він називав цей процес "дифузією" і переконував, що без докладання надзусиль агентами змін навряд чи щось зміниться в нашому стереотипному житті. Страх, якби чогось не вийшло, майже непереборний.


У Оксани Забужко є текст (фрагмент), який по-особливому надихає саме зараз: «Найкраща публіка в світі – та, яка приходить на культурні заходи з такими обличчями, ніби вийшла на барикади: інтуїтивно розуміючи, що в цій війні – чи то Третій світовій, чи вже Четвертій (якщо рахувати разом з «холодною») – сказати собі: «Я не боюсь!», і не дати збити себе з плигу (навіть якщо мова всього тільки про плани на вечір) – це вже перемога, хай і маленька, і перемога цілого народу складається з мільйонів таких от маленьких персональних перемог – усіх тих, хто не скорився і не став сам, з власної волі, робити те, чого хоче від нього нападник». Отже: я не боюсь.
Але боюсь втратити час і можливість. Страх залишає шанс на виживання. Факт, проти якого не попреш...


Трансформація в системі вищої освіти має тягнути за собою фундаментальні зміни в підході до функції виховання (організаційний аспект перш за все) або до організації його продукування у формі впливу на громадськість. Замість виховної роботи як такої в університеті має функціонувати комплексна система зв’язків з громадськістю: від уповноваженого підрозділу в сфері PR до модернізованої системи позанавчальної (виховної) роботи, яка виконує функцію PR – створення сприятливої громадської думки про університет. 


Два напрями: 1) запровадження спеціального курсу «Зв’язки з громадськістю» в навчальний план (на початку - як факультативного); 2) впровадження практики PR (створення спеціалізованого підрозділу) в структуру адміністрування в університеті.  
Ідею про зміну, як сенс діяльності інноватора, виразив у статті «Чому прийшов час змінюватись? Тому що – зв’язки з громадськістю (PR)» від 22.01.2014:
Крок за кроком розширюючи базу знань, компетентності і практики PR має бути сформована концепція впровадження інновації в університеті. Однією з можливостей для подальшого руху є вивчення досвіду Києво-Могилянської Академії, викладацький склад якої є авангардом в науці PR.



Той, хто з 2013 року і по теперішній час є помічником ректора Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка зі сферою відповідальності – виховна робота так звана, точніше – позанавчальна робота, не може не бути агентом змін, не відчувати пульсу "життя університету". Зміни на часі. Вбачаю за необхідне і можливе трансформувати сферу відповідальності (компетенції) на зв’язки з громадськістю, яка включатиме в себе і той обсяг виховної роботи, який є дотичним до зв’язків з громадськістю. Мені потрібна експертна оцінка такої ідеї/ініціативи щодо змін в структурі університету. І я її отримаю. 

На фото: роботи Євгенії Гапчинської (м. Харків, Україна)

Комментариев нет:

Отправить комментарий