четверг, 17 сентября 2020 г.

«Роздуми про глибинні основи ієрархічного світопорядку і організацію освітнього процесу в ліцеї-інтернаті з посиленою військово-фізичною підготовкою»

 Частина ІІ.




ІІ. Організація службової вертикалі у ліцеї

Прямими начальниками для особового складу ліцею є директор навчального закладу та його заступник згідно функціонального розподілу (з військово-фізичної підготовки).

Заступник з військово-фізичної підготовки прирівнюється до командира навчального батальйону і відповідає за організацію освітньої діяльності ліцею (7-11 класи).

 

Обов’язки командирів навчальних підрозділів

(офіцерів-вихователів) ліцею-інтернату

з посиленою військово-фізичною підготовкою

  

Командир навчального батальйону – заступник директора з військово-фізичної підготовки. До складу навчального батальйону входять навчальні підрозділи ліцею (навчальні взводи з 7 по 11 клас; дві навчальні роти та випускний взвод).

Командир навчальної роти ліцеїстів – старший офіцер-вихователь.

Командир роти ліцеїстів (єдиноначальник об’єднання двох взводів згідно Положення про організацію навчально-виховного процесу в ліцеї-інтернаті з посиленою військово-фізичною підготовкою (спеціалізація – допрофесійна військова підготовка) – старший офіцер-вихователь прямо підпорядковується директору ліцею, заступнику директора з військово-фізичної підготовки i є начальником для усього особового складу роти (двох навчальних взводів).

Командир роти керує навчально-виховним процесом у роті i відповідає за моральний стан та військову дисципліну особового складу, виховання та навчання ліцеїстів, військову та фізичну підготовку, військово-професійну орієнтацію, збереження життя та здоров'я ліцеїстів, підтримання внутрішнього порядку в роті, точне виконання розпорядку дня, ведення ротного господарства.

Командир роти ліцеїстів – старший офіцер-вихователь зобов’язаний:

-        знати кожного ліцеїста роти: ім’я, прізвище, рік народження, відомості про батьків, його вікові та індивідуальні особливості;

-        знати ділові та моральні якості підлеглих офіцерів та прапорщиків, вчити їх проведенню роботи з навчання та виховання ліцеїстів;

-        знати навчальні програми, за якими навчаються ліцеїсти, спрямовувати діяльність колективу ліцеїстів на досягнення глибоких та міцних знань, зміцнення військової дисципліни;

-        організовувати роботу педагогічної ради роти, особисто відвідувати заняття із загальноосвітніх предметів і контролювати якість проведення занять з військової підготовки (формат – допрофесійної військової підготовки) підлеглими офіцерами – вихователями;

-        керувати виховною та позакласною роботою в роті, залучаючи до неї вчителів роти;

-        особисто проводити виховну роботу з ліцеїстами, звертаючи при цьому особливу увагу на виховання в них високих моральних та військових якостей, дисциплінованості, любові до військової справи та професії офіцера;

-        систематично знайомити ліцеїстів з рішеннями Уряду, внутрішнім та міжнародним становищем України;

-        правильно розміщати ліцеїстів, підтримувати в роті статутний порядок та неухильно стежити за дотриманням військової діяльності дисципліни;

-        організовувати та контролювати несення служби в добовому наряді особовим складом роти;

-        організовувати дозвілля ліцеїстів та спортивно-масову роботу, піклуватися про збереження та зміцнення здоров'я ліцеїстів;

-        стежити за виконанням підлеглими правил носіння військової форми одягу, за правильною підгонкою обмундирування та взуття;

-        стежити за утриманням та правильною експлуатацією всіх приміщень роти, за підтриманням у чистоті ділянки території, закріпленої за ротою, а також за проведенням протипожежних заходів у роті;

-        забезпечувати правильне використання та збереження речового, технічного та інших видів майна;

-        проводити заняття з допрофесійної військової (допризовної) підготовки в роті, інструкторсько-методичні, показові заняття з офіцерами-вихователями роти; роз’яснювати ліцеїстам вимоги статутів та необхідність їх виконання;

-        стежити за дотриманням заходів безпеки при проведенні занять, робіт з технікою та озброєнням;

-        направляти роботу офіцерів-вихователів (прапорщиків та вихователів-методистів роти, взводу, ліцею) на удосконалення ними військових та педагогічних знань, методичної майстерності;

-        підтримувати зв'язок з батьками ліцеїстів з питань навчання та виховання ліцеїстів;

-        організовувати та проводити роботу з військово-професійної орієнтації та розподілу ліцеїстів у вищі військово-навчальні заклади України;

-        щотижня підводити підсумки стану навчання, військової дисципліни та внутрішнього порядку, рівня стройової підготовки на індивідуальному і колективному рівнях;

-        знати, де навчаються випускники взводу, роти (ліцею), використовувати дані про випускників у навчально-виховній роботі у формі профорієнтаційних зустрічей, бесід тощо.

 

Командир взводу – офіцер-вихователь

Командир взводу – офіцер-вихователь є безпосереднім командиром (начальником) для особового складу навчального взводу, підпорядковується командиру роти ліцеїстів – старшому офіцеру-вихователю і відповідає за:

- навчання, виховання, дисципліну i моральний стан особового складу взводу;

- всебічне вивчення індивідуальних особливостей ліцеїстів;

- підготовку їх для подальшого навчання у військових навчальних закладах;

- збереження життя та здоров'я ліцеїстів, фізичний розвиток,  дотримання ними правил безпеки під час проведення занять i робіт;

- організацію i проведення самостійної підготовки у взводі, забезпечення ліцеїстів підручниками та посібниками;

- обладнання та утримання в належному стані класу самостійної підготовки, місця розташування взводу в спальному приміщенні.

Командир взводу – офіцер-вихователь зобов’язаний:

-        всебічно вивчати та знати кожного ліцеїста взводу: ім’я та прізвище, рік народження, відомості про батьків, вікові та iндивiдуальнi особливості, успіхи та недоліки в навчання та поведінці, стан здоров'я, особливості характеру, запити;

-        знати мету навчання та виховання ліцеїстів, програми та підручники, за якими вони навчаються;

-        систематично знайомити ліцеїстів з рішеннями Уряду, з міжнародним та внутрішнім становищем України, її Збройних Сил, виховуючи в них високі моральні якості, любов до Батьківщини, любов до військової справи та професії офіцера, повагу до начальників та старших;

-        на високому методичному рівні проводити заняття з ліцеїстами з «Захисту Вітчизни», інших курсів з допрофесійної військової підготовки (в т.ч. факультативного формату), допомагати їм вірно, у залежності від рівня підготовки, ділових якостей, рівня здоров'я, професiйно-психологiчної придатності, обрати відповідну офіцерську спеціальність або інший фах зі сфери державної служби;

-        вимагати від ліцеїстів виконання заходів безпеки на заняттях, під час навчальних військово-польових зборів (ВПЗ), на стрільбах, а також при роботах з технікою та озброєнням або перебуванні поблизу них;

-        суворо стежити за дотриманням ліцеїстами військової (стройової) дисципліни, за їх зовнішнім виглядом, виконанням правил носіння військової форми одягу, правильною підгонкою обмундирування та взуття;

-        виховувати здоровий колектив на засадах: взаємовиручки, взаємоповаги, сприйняття інтересів іншого, дружби та толерантності тощо;

-        виховувати в ліцеїстів навички точного виконання розпорядку дня, підтримання статутного внутрішнього порядку;

-        організовувати та контролювати заняття з виконання домашніх завдань, прищеплювати ліцеїстам навички самостійної роботи; разом з вчителями надавати допомогу відстаючим у навчанні;

-        вчити ліцеїстів берегти державне майно, зберігати в порядку свої підручники, обмундирування, взуття та інше майно;

-        прищеплювати ліцеїстам навички культурної поведінки (етичні норми згідно Етичного кодексу ліцею);

-        організовувати дозвілля ліцеїстів i вести з ними культурну та духовно-освiтню роботу;

-        дбати про збереження здоров'я ліцеїстів, стежити за їх фізичним розвитком, гігієною та загартуванням організму з метою розвитку імунітету організму та фізичної стійкості;

-        турбуватися про підлеглих, знати їх потреби, клопотатися перед старшими про задоволення прохань.

У кожній роті (взводі) ліцею-інтернату організується цілодобовий контроль за виконанням розпорядку дня. До контролю залучаються офіцери-вихователі ліцею-інтернату та молодші команди з числа ліцеїстів (віце-сержантський склад).

Посадові обов’язки інших посадових осіб визначаються безпосередніми начальниками (командирами) та затверджуються директором ліцею-інтернату (відповідним наказом).


Комментариев нет:

Отправить комментарий