понедельник, 7 сентября 2020 г.

Як актуалізувати ДВП? Способи виховання і методи опанування військовою компетентністю.

          Військова справа як сфера життєдіяльності людини потребує чіткого розуміння вимог до фахової компетентності, яка формується протягом життя людини, що стала на шлях військовослужбовця (офіцера зокрема). Допрофесійна військова підготовка в ліцеї-інтернаті з ПВФП потребує постійної актуалізації (приведення до вимог стандартів спеціалізованої освіти).


  

Допрофесійна військова підготовка (ДВП) як методична модель  складається:

1) загальноліцейне змагання «Стройовий рейтинг» з метою виховання стройової дисципліни як базису для загального сприйняття дисципліни і правил поведінки ліцеїстів;

2) впровадження Етичного кодексу і його компонентів  (правила поведінки ліцеїста; Кодекс офіцера; виконання системи заохочення і стягнення в контексті впровадження ДВП);

3) поширення освітньої технології «Дебати» у форматі «Військових дебатів», регулярні засідання Дебатного штабу у відкритому та он-лайн режимах; проведення засідань дебатної школи, занять з практичного дебатування як способу розвитку критичного мислення і ораторського мистецтва (здатності до аргументованого переконання), набуття комунікативної компетентності;

4) викладання факультативного курсу «Основи військової підготовки» (теорія і практика тактичної підготовки в т.ч.), що здійснюється у 5-6 класах та навчальних взводах (1-5 взводи);

5) підвищення кваліфікації та військово-педагогічної компетентності офіцерів-вихователів засобами формальної, неформальної та інформальної освіти (загальна кількість освітніх годин – понад 240);

6) поширення досвіду реалізації Концепції допрофесійної військової підготовки  (в т.ч. публікація статей, тез у фахових виданнях);

7) розроблення методичного матеріалу у якості теоретичного базису реалізації Концепції допрофесійної військової підготовки у ліцеї-інтернаті з посиленою військово-фізичною підготовкою; презентація його у колі зацікавлених педагогів і адміністраторів освіти під час тематичних семінарів, круглих столів, конференцій тощо;

8) регулярне вивчення досвіду (обмін досвідом) військових ліцеїв з питань допрофесійної військової підготовки (не рідше 1 разу на півріччя згідно плану діяльності кафедри допрофесійної військової підготовки) та співпраця згідно укладених угод тощо;

9) ведення індивідуального рейтингу (ОРЕЛ) в навчальних взводах задля створення мотиваційної системи успішності в сфері ДВП освітнього процесу в ліцеї-інтернаті.

 


Професійна орієнтація як обрання фаху офіцера (набувача вищої військової освіти): є результативним компонентом ДВП, полягає у формуванні усвідомленого ставлення ліцеїстів і ліцеїсток до виявлення патріотизму, експліцитного набуття базової готовності до захисту України, визначення особистої перспективи (реальної готовності) щодо набуття фаху військового (офіцер).

Система професійної орієнтації у ліцеї-інтернаті полягає в систематичних роз'яснювально-інформаційній та комунікативно-виховній роботі, яка ведеться командирами взводів на виконання плану виховної роботи ліцею-інтернату. 

Зокрема:

1) зустрічі з військовими ветеранами та офіцерами і сержантами військових частин;

2) профорієнтаційні бесіди з офіцерами військового комісаріату (дві з початку навчального року);

3) регулярні зустрічі з курсантами вищих військових закладів з числа випускників ліцею-інтернату;

4) проведення профорієнтаційних опитувань та анкетувань серед ліцеїстів і ліцеїсток задля визначення потенційної результативності роботи;

5) включення навчального закладу до офіційного списку ліцеїв з посиленою військово-фізичною підготовкою на сайті Міністерства оборони України;

6) діяльність, спрямована на розширення бази профорієнтаційної співпраці з підрозділами МОНУ, МОУ, НАПНУ, фаховими військовими навчальними закладами, військовими частинами, ветеранами і ветеранськими спілками, громадськими організаціями військово-патріотичного спрямування (досвід багаторічної співпраці з МГО «Військово-патріотичний клуб «Мужність» в питаннях організації практичної частини).

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий