Військова справа як сфера життєдіяльності людини потребує чіткого розуміння вимог до фахової компетентності, яка формується протягом життя людини, що стала на шлях військовослужбовця (офіцера зокрема). Допрофесійна військова підготовка в ліцеї-інтернаті з ПВФП потребує постійної актуалізації (приведення до вимог стандартів спеціалізованої освіти).
Допрофесійна
військова підготовка (ДВП) як методична модель складається:
1)
загальноліцейне змагання «Стройовий рейтинг» з метою виховання стройової
дисципліни як базису для загального сприйняття дисципліни і правил поведінки
ліцеїстів;
2) впровадження
Етичного кодексу і його компонентів (правила поведінки ліцеїста; Кодекс
офіцера; виконання системи заохочення і стягнення в контексті впровадження
ДВП);
3) поширення
освітньої технології «Дебати» у форматі «Військових дебатів», регулярні
засідання Дебатного штабу у відкритому та он-лайн режимах; проведення засідань
дебатної школи, занять з практичного дебатування як способу розвитку критичного
мислення і ораторського мистецтва (здатності до аргументованого переконання),
набуття комунікативної компетентності;
4) викладання
факультативного курсу «Основи військової підготовки» (теорія і практика
тактичної підготовки в т.ч.), що здійснюється у 5-6 класах та навчальних
взводах (1-5 взводи);
5) підвищення
кваліфікації та військово-педагогічної компетентності офіцерів-вихователів
засобами формальної, неформальної та інформальної освіти (загальна кількість
освітніх годин – понад 240);
6) поширення
досвіду реалізації Концепції допрофесійної військової підготовки (в т.ч.
публікація статей, тез у фахових виданнях);
7) розроблення
методичного матеріалу у якості теоретичного базису реалізації Концепції
допрофесійної військової підготовки у ліцеї-інтернаті з посиленою
військово-фізичною підготовкою; презентація його у колі зацікавлених педагогів
і адміністраторів освіти під час тематичних семінарів, круглих столів,
конференцій тощо;
8) регулярне вивчення
досвіду (обмін досвідом) військових ліцеїв з питань допрофесійної військової
підготовки (не рідше 1 разу на півріччя згідно плану діяльності кафедри
допрофесійної військової підготовки) та співпраця згідно укладених угод тощо;
9) ведення
індивідуального рейтингу (ОРЕЛ) в навчальних взводах задля створення
мотиваційної системи успішності в сфері ДВП освітнього процесу в
ліцеї-інтернаті.
Професійна
орієнтація як обрання фаху офіцера (набувача вищої військової освіти): є результативним
компонентом ДВП, полягає у формуванні усвідомленого ставлення ліцеїстів і
ліцеїсток до виявлення патріотизму, експліцитного набуття базової готовності до
захисту України, визначення особистої перспективи (реальної готовності) щодо
набуття фаху військового (офіцер).
Система
професійної орієнтації у ліцеї-інтернаті полягає в систематичних роз'яснювально-інформаційній
та комунікативно-виховній роботі, яка ведеться командирами взводів на виконання
плану виховної роботи ліцею-інтернату.
Зокрема:
1) зустрічі з
військовими ветеранами та офіцерами і сержантами військових частин;
2)
профорієнтаційні бесіди з офіцерами військового комісаріату (дві з початку
навчального року);
3) регулярні
зустрічі з курсантами вищих військових закладів з числа випускників
ліцею-інтернату;
4) проведення
профорієнтаційних опитувань та анкетувань серед ліцеїстів і ліцеїсток задля
визначення потенційної результативності роботи;
5) включення
навчального закладу до офіційного списку ліцеїв з посиленою військово-фізичною
підготовкою на сайті Міністерства оборони України;
6) діяльність,
спрямована на розширення бази профорієнтаційної співпраці з підрозділами МОНУ,
МОУ, НАПНУ, фаховими військовими навчальними закладами, військовими частинами,
ветеранами і ветеранськими спілками, громадськими організаціями
військово-патріотичного спрямування (досвід багаторічної співпраці з МГО «Військово-патріотичний
клуб «Мужність» в питаннях організації практичної частини).
Комментариев нет:
Отправить комментарий