Частина ІІІ.
Функції молодших командирів (сержантського складу: віце-сержанти, старші віце-сержанти) мають значний вплив на якість впровадження дисципліни, наближеної до військової (з урахуванням обмежень Конвенції ООН про права дитини).
Обов’язки
заступника
командира навчального взводу ліцею
Заступник
командира навчального взводу в ліцеї-інтернаті має військове звання «старший
віце-сержант» (встановлена начіпка на формі з правого боку на рівні
грудей); в мирний і особливий період
(воєнний час) відповідає за навчання, виховання й військову дисципліну
особового складу взводу, порядок і злагоджені дії підрозділу на виконання
завдань (наказів); внутрішній порядок у взводі, правильне несення служби,
організацію виконання доручень, завдань, наказів командира взводу та
начальників у ліцеї-інтернаті та зовнішній вигляд ліцеїстів і віце-сержантів
взводу (з урахуванням вимог Конвенції ООН про права дитини щодо обмежень для
осіб віком до 18 років).
Заступник
командира взводу підпорядковується командирові навчального взводу, а з питань
підтримання внутрішнього порядку в класі і виконання освітніх завдань –
класному керівникові і є прямим начальником для ліцеїстського і
віце-сержантського складу взводу.
Заступник
командира взводу зобов'язаний:
• навчати й виховувати особовий
склад взводу та особисто проводити заняття зі стройової підготовки та інші
тренажі (вишкіл) з допрофесійної військової підготовки за вказівкою командира
взводу;
• знати ліцейне військове звання
(ліцеїст, віце-сержант, старший віце-сержант), прізвище, ім'я та по батькові
кожного підлеглого, рік народження, особисті якості, рід занять перед вступом
до ліцею-інтернату, родинний стан, успіхи й недоліки в навчанні та
допрофесійній військовій (фізичній) підготовці;
• знати порядок дій у складі
підрозділу у екстремальних ситуаціях, норми безпеки життєдіяльності та техніки
безпеки під час занять у ліцеї, перебування за його межами, початкову тактику
дій взводу в різних видах бою, в умовах надзвичайних ситуацій та в процесі
виконання наказів і завдань командира або начальника, досконало і вміло
володіти засобами зв’язку та обміну інформацією, засобами пожежогасіння, вміти
надавати первинну медичну допомогу та знати порядок дій у разі надзвичайних
ситуацій (в т.ч. пов’язаних зі спасінням людини або групи людей);
• стежити за додержанням
допрофесійної військової та навчальної
дисципліни і правильним несенням служби (чергувань), виконанням завдань
та доручень (наказів) командирами відділень та особовим складом взводу;
• утримувати в належному стані
спорядження, навчальне обладнання та інше майно взводу (ліцею), суворо стежити
за їх наявністю та збереженням незалежно від того, хто є відповідальним
персонально за майно або цінні речі тощо;
• дбати про чистоту приміщень
(їдальні, класної аудиторії, спального корпусу та території, що є загального
користування), встановлювати черго-вість їх прибирання; вимагати від підлеглих
охайного утримання постелі, обмундирування (військової форми), його (її)
комплектність та відповідність статутним вимогам; теж саме по відношенню і до
взуття; стежити за своєчасністю дрібного ремонту речового майна особовим
складом взводу;
• проводити ранковий огляд
особового складу взводу (знати і чітко виконувати або вимагати виконання
стандартів щодо зовнішнього вигляду як ліцеїстів так і ліцеїсток: наявність
форменого головного убору, зовнішній вигляд, зачіска, емблеми та начіпки на
формі тощо);
• дбати про підлеглих і знати їх
потреби;
• доповідати командирові взводу про
всі прохання підлеглих, заохочення, провини й накладені стягнення; приймати
участь у формування ОРЕЛ-рейтингу ліцеїстів/ліцеїсток взводу (особистий
репутаційний ефект ліцеїста); забезпечувати подання стройових записок
(рапортів) про наявність особового складу у строю під час розводів різного
виду; проводити стройові огляди; накладати дисциплінарні стягнення
(попередження; зауваження; позбавлення чергового звільнення) або заохочення
(подяка; подяка перед строєм; лист-подяка; рекомендація до нагородження від
ліцею тощо; позачергове звільнення);
• всіляко сприяти і забезпечувати
повноту наявності особового складу взводу на ранкових розводах; під час
шикувань взводу після обіду (15:30) та інших на вимогу командира взводу або
іншого начальника (командира, директора ліцею);
• призначати ліцеїстів/ліцеїсток з числа
особового складу у наряди на службу (чергування), вести лист нарядів (виконання
завдань, робіт) взводу, облік особового складу у журналі обліку, первинний
облік інших матеріальних засобів взводу; додавати службові або доповідні
записки на імя командира (прямого начальника);
• проводити первинні інструктажі
щодо правил безпеки, інструктажі з безпеки життєдіяльності (перед початком
робіт, виконання навчальних завдань, походів у пішому порядку, на транспорті)
та заповнювати відповідні відомості (з особистим підписом кожного
ліцеїста/ліцеїстки взводу, вести журнали обліку інструктажів за дорученням
командира взводу;
• постійно знати наявність
особового складу, місце його перебування та чим він займається (конкретно по
кожному ліцеїсту/ліцеїстці); не допускати самовільних відлучок; повідомляти
командування про випадки булінгу або інші прояви позастатутних відносин між
особовим складом навчального взводу, вживати необхідні заходи до усунення
порушень дисципліни;
• залишаючись за командира взводу,
виконувати його обов'язки.
Обов’язки
командира
відділення навчального взводу ліцею
Командир
відділення навчального взводу в ліцеї-інтернаті має військове звання
«віце-сержант» (встановлена начіпка на формі з правого боку на рівні
грудей); в мирний і особливий період
(воєнний час) відповідає за навчання, виховання й військову дисципліну
особового складу взводу, порядок і злагоджені дії підрозділу на виконання
завдань (наказів) командування; внутрішній порядок у взводі, правильне несення
служби, морально-психологічний стан, стройову підготовку й фізичну
витривалість, охайний вигляд підлеглих, правильну експлуатацію, зберігання
навчального спорядження та за утримання їх у належному стані учбового майна.
виконання доручень, завдань, наказів командира взводу та начальників у
ліцеї-інтернаті та зовнішній вигляд ліцеїстів взводу (з урахуванням вимог
Конвенції ООН про права дитини щодо обмежень для осіб віком до 18 років).
Командир
відділення підпорядковується командирові взводу та його заступникові, а з
питань підтримання внутрішнього порядку в класі і виконання освітніх завдань –
класному керівникові, і є безпосереднім начальником особового складу відділення
навчального взводу.
Командир
відділення зобов'язаний:
• підтримувати особовий склад
відділення в постійній готовності до виконання у мирний час навчальних і
громадських завдань, програми допрофесійної військової підготовки;
• навчати й виховувати особовий
склад відділення, проводити тренування, спрямовані на поліпшення стройової
виправки та посилення фізичної витривалості; рівня згуртованості і колективного
порозуміння;
• знати на базовому рівні тактику
дій відділення в різних видах бою, вміло командувати під час виконання
спеціальних завдань; націлювати ліцеїстів і ліцеїсток на високий рівень
навчальної успішності;
• досконало знати й вміло
застосовувати вимоги військових статутів, етичних норм і правил; порядок
збереження майна і цінних речей ліцею-інтернату, забезпечувати їх правильне
зберігання й експлуатацію;
• постійно вдосконалювати рівень
успішності, знання за майбутнім фахом і методичні навички допрофесійної
військової підготовки, своєю поведінкою та старанністю подавати підлеглим
приклад зразкового виконання допрофесійного військового обов'язку;
• дбати про підлеглих, ставитися до
них з повагою, знати їх потреби, вимагати від них додержання військової
дисципліни та витримки;
• знати ліцейне військове звання,
прізвище, ім'я та по батькові кожного підлеглого, день народження, особисті
якості й захоплення, рід занять перед військовою службою, родинний стан, успіхи
й недоліки у допрофесійній військовій службі і навчанні;
• виховувати особовий склад
відділення в дусі поваги до служби і свого майбутнього фаху, бережливого
ставлення до техніки та майна ліцею-інтернату;
• проводити райковий огляд
особового складу відділення; забезпечувати повний склад на ранкових стройових
розводів у ліцеї-інтернаті;
• стежити за виконанням розпорядку
дня (режиму), чистотою і внутрішнім порядком у розположенні відділення (класі,
спальних кімнатах, гуртожитку в цілому), охайністю, справністю обмундирування
(військової форми) і взуття підлеглих, їх своєчасним ремонтом і просушуванням,
правильним припасуванням спорядження, додержанням підлеглими правил особистої
гігієни і носіння військової форми одягу, правил безпеки (поводження під час
виконання робіт і завдань а також – норм безпеки життєдіяльності) під час
перебування на території (у приміщеннях) ліцею-інтернату та за межами
ліцею-інтернату, навчального користування зброєю і технікою, її обслуговування
і бойового застосування;
• перевіряти, щоб після занять, в
т.ч. навчальних стрільб, навчань в рамках програми допрофесійної військової
підготовки у підлеглих не залишалося навчальних боєприпасів, гранат, запалів,
вибухових речовин інших предметів навчального реквізиту;
• щоденно оглядати та постійно
утримувати в порядку та справності технічні засоби комфорту у спальному корпусі
та на місцях занять (класи, місця загального користування у навчальному корпусі
ліцею-інтернаті), техніку і закріплене майно за відділенням, стежити за їх
наявністю та безпечністю ( в т.ч. точки електроспоживання; наявність засобів
пожежогасіння);
• своєчасно доповідати заступникові
командира взводу про: захворювання, скарги й прохання підлеглих, заохочення та
провини (порушення дисципліни), а також про накладені стягнення та випадки
втрати чи несправності особистих та колективних (ліцейних) матеріальних
засобів; випадки булінгу або інші прояви позастатутних відносин між особовим
складом відділення навчального взводу;
• постійно знати, де перебувають і
що роблять підлеглі (ліцеїсти і ліцеїстки відділення навчального взводу; не
допускати самовільних відлучок.
Комментариев нет:
Отправить комментарий