среда, 28 октября 2020 г.

Текстовий звіт про засідання ДШЛ

 

Засідання Дебатного штабу ліцею 28.10.20, середа.

ВСТУП.

Персональне запитання: чи є умови (гіпотетично, уявно), в яких ти готовий здійснити подвиг?

Відповідь Гриценко: Звичайно є.

Запитання: Опиши приблизно. Перше, друге, третє...





Гриценко: Найголовнішою умовою є те, що цей подвиг буде зроблений на користь людству.

Я: Дякую, Іване! +10 балів.  Завтра продовжимо. Подумай, чи можна народитися героєм?

Гриценко: Вважаю, що ні, тому що для того, щоб стати героєм потрібно прокладати чимало зусиль. Герой-це людина, яка зробила багато вчинків на користь людства, тому народитись героєм, на мою думку, не можливо.

Але з іншого боку у людини може бути «героїчний» характер, тобто не кожна людина може бути героєм, адже якщо у людини характер боягуза, то героєм він стати не зможе.

 

Я: Чудово, Іване! Ти спробував побути і в наступальній (за) і в оборонній (проти) лінії. Резолюція (тема): «Ця палата вважає, що героєм народжуються».

Аргумент – це коли в твоїй позиції (усно або письмово) є: 1) теза; це твердження, наприклад: «Я переконаний, що це можливо». 2) пояснення (тлумачити, що маєш на увазі: гени  (є героїчні батьки тощо); 3) факти, приклади  (декілька фактів з історії і життя видатних людей, які вже в дитячі роки виявляли героїзм); 4) висновок – чому ваша позиція виграшна. Герої – потрібні історії і тому вища сила їх планує, немов би вдихаючи героїзм разом з першим подихом... Якось так. Зворотна позиція – чому героїв потрібно виховувати в спеціалізованих закладах. Назви п'ятірку героїв  (історичні і сучасні постаті).

Лепешко: Я вважаю що для справжнього подвигу не важливі обставини чи стимул, я зможу зробити справжній подвиг тільки для близьких чи важливих для мене людей.


Гриценко:

Люди, які, на мою думку, є героями: 

1)Богдан Хмельницький

2)Князь Святослав

3)Роман Шухевич

4)Степан Бандера

5)Іван Кожедуб.

Я: Непогано. Для мене дебатна постать князя Святослава. Він був ґвалтівником і братовбивцею. Назви 3-героїв сучасної війни (АТО, ООС). Один з них – капітан Василь Божок (Герой України, танкіст, під Дебальцевим знищив три російські танки у лютому 2015 року). Ще – генерал Гордійчук (зараз начальник Київського військового ліцею імені Івана Богуна). А ще – генерал Кульчицький... Поцікався. Ти маєш сходу називати 3-5 персон сучасних героїв України. Обери тих, хто тобі видасться найяскравішим.

Гриценко:

Герої АТО (ООС)

1) Михальчук Сергій Олександрович;

2) Губанов Сергій Леонідович;

3) Матвіїв Тарас Тарасович

4) Кубрак В'ячеслав Анатолійович;

5) Атрашкевич Едуард Юрійович

Всі ці люди нагороджені за особисту мужність і героїзм, виявлені у захисті державного суверенітету та територіальної цілісності України, вірність військовій присязі. А от за що саме я вам розповім у майбутньому.

 

 


Засідання ДШЛ 28.10.20, 11:00

Доброго ранку! Радий вітати на засіданні Дебатного штабу ліцею! Прошу відповісти на питання з прив'язкою до теми про героїзм. Назвіть сфери життєдіяльності, в яких люди виявляють героїзм.

Відкриті пропозиції: Поляков, Макаренко, Скобеєв, Гопко, Гриценко, Лепешко, Севрюк.

Дебатне питання: Як би ти відбив таку тезу, що герой діє безкорисно? Тобто, не потребує винагороди і розголошення інформації про подвиг.

Відкрита пропозиція: Севрюк.

Чи маєш знайомих людей, що вчиняли героїчні вчинки?
Чи пов'язані поняття «герой» і «патріот»?

Хід дебатів. Резолюція: «Ця палата вважає, що героями народжуються».

Наступальна лінія 1, НЛ1 (стверджувальна): Севрюк, Гриценко.

Наступальна лінія 2, НЛ2 (стверджувальна): Поляков, Лепешко.

Оборонна лінія 1, ОЛ1 (спростовуючи): Яловенко, Бєлоцерковська.

Оборонна лінія 2, ОЛ2 (спростовуючи): Макаренко, Гопко.

Тайм-кіпер: Скобеєв.

 

Перша промова – НЛ1 (Андрій Севрюк).

Друга промова – ОЛ1 (Денис Яловенко).

Третя промова – НЛ1 (Іван Гриценко).

Четверта промова – ОЛ1 (Крістіна Бєлоцерковська).

П’ята промова – НЛ2 (Данил Поляков)

Шоста промова – ОЛ2 (Катерина Макаренко)

Сьома промова – НЛ2 (Дмитро Лепешко).

Восьма промова – ОЛ2 (Анна Гопко).

Тривалість однієї промови – до 7 хвилин (перша і остання хвилини – захищені). Питання – до 30 секунд. Відповідь на питання – до трьох хвилин.

Як висновок. Герой – це  той, хто спас своїм вчинком інших. У спорті – людина, що вирвала перемогу для своєї команди, забивши на останніх секундах переможний м’яч (футбол). Або той, хто виборов звання чемпіону світу і присвятив перемогу своїй країні (сльози під час звучання гімну на церемонії нагородження медалями).  

У політиці – той, хто пообіцяв і виконав, більше того – перевиконав обіцяне. Не став корупціонером, а навпаки – допомагав викривати факти корупції.

Під час війни – прояви героїзму масові. Уявіть собі ситуацію, коли підрозділ отримав бойову задачу, для виконання якої потрібно «подавати» три вогневі точки (типу «дзот» з важким озброєнням) і для реалізації цього завдання потрібна група з чотирьох добровольців. Ризикувати всім командир не дозволить. Послати кращих – надавати наказ. Добровільно – саме герої йдуть на складне і ризиковане завдання. Ті, що загинуть – герої посмертно, ті, що виживуть – живі герої у такому випадку.

В літературі багато описано реальних історій прояву героїзму (Хемінгуей, Ремарк, Биков, Семенов, Олдінгтон тощо). Приклади таких героїчних описів і будуть фактами для підкріплення своєї позиції.

Героями народжуються, ними живуть і помирають. Виховати героя неможливо. Це не піддається навіюванню і дресируванню/тренуванню. Це прояв вольового зусилля з усвідомленням небезпеки.

Кажуть, що героїв багато в тих, країнах, де не шкодують людське життя. Однак, без людей, здатних на подвиг, держава не досягне мети, чим є сталий розвиток і спроможність у конкурентній боротьбі (в т.ч. у військових конфліктах).

Комментариев нет:

Отправить комментарий