Засідання Дебатного штабу ліцею 28.10.20, середа.
ВСТУП.
Персональне запитання: чи є умови (гіпотетично,
уявно), в яких ти готовий здійснити подвиг?
Відповідь Гриценко: Звичайно
є.
Запитання: Опиши приблизно.
Перше, друге, третє...
Гриценко: Найголовнішою умовою є те, що цей
подвиг буде зроблений на користь людству.
Я: Дякую, Іване! +10
балів. Завтра продовжимо. Подумай, чи можна народитися героєм?
Гриценко: Вважаю, що ні, тому що для того, щоб
стати героєм потрібно прокладати чимало зусиль. Герой-це людина, яка зробила
багато вчинків на користь людства, тому народитись героєм, на мою думку, не
можливо.
Але з іншого боку у людини
може бути «героїчний» характер, тобто не кожна людина може бути героєм, адже
якщо у людини характер боягуза, то героєм він стати не зможе.
Я: Чудово, Іване! Ти
спробував побути і в наступальній (за) і в оборонній (проти) лінії. Резолюція
(тема): «Ця палата вважає, що героєм
народжуються».
Аргумент – це коли в твоїй
позиції (усно або письмово) є: 1) теза; це твердження, наприклад: «Я
переконаний, що це можливо». 2) пояснення (тлумачити, що маєш на увазі:
гени (є героїчні батьки тощо); 3) факти, приклади (декілька
фактів з історії і життя видатних людей, які вже в дитячі роки виявляли
героїзм); 4) висновок – чому ваша позиція виграшна. Герої – потрібні історії і
тому вища сила їх планує, немов би вдихаючи героїзм разом з першим подихом...
Якось так. Зворотна позиція – чому героїв потрібно виховувати в спеціалізованих
закладах. Назви п'ятірку героїв (історичні і сучасні постаті).
Лепешко: Я вважаю що для справжнього подвигу не
важливі обставини чи стимул, я зможу зробити справжній подвиг тільки для
близьких чи важливих для мене людей.
Гриценко:
Люди, які, на мою думку, є
героями:
1)Богдан Хмельницький
2)Князь Святослав
3)Роман Шухевич
4)Степан Бандера
5)Іван Кожедуб.
Я: Непогано.
Для мене дебатна постать князя Святослава. Він був ґвалтівником і братовбивцею.
Назви 3-героїв сучасної війни (АТО, ООС). Один з них – капітан Василь Божок
(Герой України, танкіст, під Дебальцевим знищив три російські танки у
лютому 2015 року). Ще – генерал Гордійчук (зараз начальник Київського
військового ліцею імені Івана Богуна). А ще – генерал Кульчицький... Поцікався.
Ти маєш сходу називати 3-5 персон сучасних героїв України. Обери тих, хто тобі
видасться найяскравішим.
Гриценко:
Герої АТО (ООС)
1) Михальчук Сергій
Олександрович;
2) Губанов Сергій
Леонідович;
3) Матвіїв Тарас
Тарасович
4) Кубрак В'ячеслав
Анатолійович;
5) Атрашкевич Едуард
Юрійович
Всі ці люди нагороджені за
особисту мужність і героїзм, виявлені у захисті державного суверенітету та
територіальної цілісності України, вірність військовій присязі. А от за що саме
я вам розповім у майбутньому.
Засідання ДШЛ 28.10.20, 11:00
Доброго ранку! Радий вітати
на засіданні Дебатного штабу ліцею! Прошу відповісти на питання з прив'язкою до
теми про героїзм. Назвіть сфери життєдіяльності, в яких люди виявляють героїзм.
Відкриті пропозиції: Поляков, Макаренко, Скобеєв, Гопко, Гриценко, Лепешко, Севрюк.
Дебатне питання: Як би ти відбив таку тезу, що герой діє безкорисно? Тобто, не потребує
винагороди і розголошення інформації про подвиг.
Відкрита пропозиція: Севрюк.
Чи маєш знайомих людей, що
вчиняли героїчні вчинки?
Чи пов'язані поняття «герой» і «патріот»?
Хід дебатів. Резолюція: «Ця палата вважає,
що героями народжуються».
Наступальна лінія 1, НЛ1 (стверджувальна): Севрюк, Гриценко.
Наступальна лінія 2, НЛ2 (стверджувальна): Поляков, Лепешко.
Оборонна лінія 1, ОЛ1
(спростовуючи): Яловенко, Бєлоцерковська.
Оборонна лінія 2, ОЛ2 (спростовуючи): Макаренко, Гопко.
Тайм-кіпер: Скобеєв.
Перша промова – НЛ1 (Андрій Севрюк).
Друга промова – ОЛ1 (Денис Яловенко).
Третя промова – НЛ1 (Іван Гриценко).
Четверта промова – ОЛ1 (Крістіна
Бєлоцерковська).
П’ята промова – НЛ2 (Данил Поляков)
Шоста промова – ОЛ2 (Катерина Макаренко)
Сьома промова – НЛ2 (Дмитро Лепешко).
Восьма промова – ОЛ2 (Анна Гопко).
Тривалість однієї промови – до 7 хвилин
(перша і остання хвилини – захищені). Питання – до 30 секунд. Відповідь на
питання – до трьох хвилин.
Як висновок. Герой – це той,
хто спас своїм вчинком інших. У спорті – людина, що вирвала перемогу для своєї
команди, забивши на останніх секундах переможний м’яч (футбол). Або той, хто
виборов звання чемпіону світу і присвятив перемогу своїй країні (сльози під час
звучання гімну на церемонії нагородження медалями).
У політиці – той, хто пообіцяв і
виконав, більше того – перевиконав обіцяне. Не став корупціонером, а навпаки –
допомагав викривати факти корупції.
Під час війни – прояви героїзму масові.
Уявіть собі ситуацію, коли підрозділ отримав бойову задачу, для виконання якої
потрібно «подавати» три вогневі точки (типу «дзот» з важким озброєнням) і для
реалізації цього завдання потрібна група з чотирьох добровольців. Ризикувати
всім командир не дозволить. Послати кращих – надавати наказ. Добровільно – саме
герої йдуть на складне і ризиковане завдання. Ті, що загинуть – герої посмертно,
ті, що виживуть – живі герої у такому випадку.
В літературі багато описано реальних
історій прояву героїзму (Хемінгуей, Ремарк, Биков, Семенов, Олдінгтон тощо). Приклади
таких героїчних описів і будуть фактами для підкріплення своєї позиції.
Героями народжуються, ними живуть і
помирають. Виховати героя неможливо. Це не піддається навіюванню і дресируванню/тренуванню.
Це прояв вольового зусилля з усвідомленням небезпеки.
Кажуть, що героїв багато в тих, країнах,
де не шкодують людське життя. Однак, без людей, здатних на подвиг, держава не
досягне мети, чим є сталий розвиток і спроможність у конкурентній боротьбі (в
т.ч. у військових конфліктах).
Комментариев нет:
Отправить комментарий