Якщо маєш честь бути ліцеїстом/ліцеїсткою, виконуй правила поведінки, займайся самовихованням, використовуй можливості для особистісного розвитку, досягнення успіху. А саме, враховуй і не порушуй: Обов’язкові вимоги до поведінки (моральні принципи): 1. Ввічливе
та шанобливе ставлення до старших. 2. Суворе
дотримання режиму навчального закладу. 3. Бережне
ставлення до майна ліцею. 4. Етична поведінка (згідно встановлених норм і правил,
дотримання розпорядку і режиму перебування в рамках освітнього
процесу в ліцеї та за його межами. 5. Стриманість і поміркованість у поведінці. 6. Відповідальне ставлення до взятих на себе
зобов’язань. 7. Регулярність відвідування занять в ліцеї-інтернаті. |
За регулярне відвідування відповідають батьки учня.
Якщо ліцеїст пропустив одне заняття, його батьки повинні в письмовій формі
пояснити це. Пояснювальна записка повинна бути підписана одним із батьків.
Учень повинен внятно пояснити причину
пропуску.
8. Форма. Військовий однострій. Цивільний формат – згідно
розпоряджень адміністрації (класного керівника, офіцера-вихователя). Цивільна форма одягу в ліцеї ділова (дрес-код) – костюм: для юнаків – піджак, брюки, сорочка однотонна,
краватка фірмова (галстук); для дівчат – піджак, спідниця або брюки, однотонна
блузка або гольф. Піджак кольору морської хвилі або наближений, брюки та
спідниця такого ж кольору або чорні.
9. Гуртожиток
9.1. Своє перебування в гуртожитку і залишення його у
вільний від занять час ліцеїст регулює самостійно в межах режиму роботи
гуртожитку. Відлучення за межі – з дозволу офіцера-вихователя (класного
керівника) або адміністрації ліцею-інтернату (в т.ч. – по заяві письмовій від
батьків, або осіб, що їх замінюють).
9.2. Залишення гуртожитку допускається тільки після
занесення відповідного запису в журнал перевірки з зазначенням місця
перебування та часу повернення. Час повернення обов’язково фіксується в
журналі.
9.3. Забороняється запрошувати в гуртожиток сторонніх без
дозволу чергового офіцера-вихователя.
10. Можна чинити все, що не забороняють закони та
правила ліцею-інтернату. Згідно принципу моральної відповідності:
10.1. Творити.
10.2. Думати.
10.3. Обговорювати.
10.4. Сперечатися в межах норм
ведення дискусії.
10.5. Задавати (ставити) питання.
10.6. Розвивати свої здібності.
10.7. Висловлювати свої думки у
етичний спосіб (без лайки і надмірних емоцій).
10.8. Поводити себе
красиво.
11. Не можна те, що заборонено законами та засуджується
нормами моралі.
11.1 Битися (проявляти агресію і асоціальну поведінку).
11.2. Сваритися, лаятися.
11.3. Ламати та псувати майно.
11.4. Смітити (на території і в приміщеннях).
11.5. Заважати учителю на уроці, офіцеру-вихователю під час занять, не реагувати на
зауваження, порушувати дисципліну і регламент (режим) перебування в ліцеї.
11.6. Порушувати форму одягу і порядок її застосування та
утримання.
11.7. Відмовлятися від чергування без поважної причини.
11.8. Палити, вживати наркотичні засоби, алкоголь та
слабоалкогольні напої, в інший спосіб порушувати норми здорового способу життя
на території ліцею-інтернату та за його межами.
Міра відповідальності.
Неформальні погоджені колективом
умови
Коли людина віком від 12 до 18 років знає межі своєї свободи,
чітко і усвідомлено сприймає свої можливості та ризики в системі «добро і зло»,
вона сама вирішує, як їй вчинити. Несе відповідальність згідно чинного
законодавства, користується правами дитини згідно Конвенції ООН з прав дитини.
Кожна людина (дитина), що є ліцеїстом, має свій особистісний репутаційний
рейтинг, який в ідеальному вимірі складає 100 балів. Рейтинг веде
індивідуально та його ведення дублюється офіцером-вихователем (командиром
взводу). Система « + » і « – » розробляється додатково у колегіальний спосіб.
1. За пропуски занять (уроків,
факультативів, гуртків, планових тренувань і репетицій тощо) без поважної
причини – зниження особистісного репутаційного
рейтингу, обов'язкове опитування пропущеного матеріалу (спосіб контролю
згідно рішення вчителя, офіцера-вихователя), а за пропуск понад 30 уроків (пар)
за чверть – виноситься питання на педраді про відрахування.
2. За бійки або іншу форму конфлікту
насильницького характеру на території ліцею або за його межами – повідомлення
батьків, зниження особистісного
репутаційного рейтингу; у випадку повторної бійки – попередження про
наступне відрахування.
3. За псування майна ліцею –
повідомлення батьків і подальше відшкодування збитків коштом батьків (родичів,
опікунів тощо).
4. За псування майна ближнього ліцеїста
– вибачення перед колективом на розводі і відшкодування завданих збитків (за
заявою потерпілого ліцеїста).
5. За лайку, крики, грубість – вибачення,
поширення публічної інформації про порушення з боку ліцеїста у спосіб, наявний
в умовах ліцею (по радіо, в соціальній мережі або в стінній газеті тощо).
6. За особисту неохайність та сміття в
місці індивідуального перебування (життєдіяльності) – додаткове чергування по
кімнаті, гуртожитку, ліцею (інше – на розсуд командира взводу).
7. За самоусунення від чергування без
поважних причин (хвороба, умотивована відсутність в ліцеї) – штрафне
чергування. У випадку повторного самоусунення – зниження особистісного
репутаційного рейтингу.
8. За спізнення:
- на урок – зауваження в щоденник, за повторне спізнення
- догана, виклик батьків до освітнього закладу, бесіда з керівництвом ліцею-інтернату з взяттям зобов'язань про недопущення повторення порушень;
- на розвід ранковий – зниження особистісного репутаційного рейтингу.
9. За створення перешкод проведення
уроку (заняття) або неналежної поведінки на уроці (заняттях) – видалення з уроку, що є фактом
прирівняним до прогулу. Зниження особистісного
репутаційного рейтингу. Вжиття дисциплінарних заходів згідно статуту ліцею-інтернату.
10. За порушення форми одягу – зниження
особистісного репутаційного рейтингу. Повторно - догана. Залучення до виховного процесу батьків.
11. Залишення гуртожитку без дозволу
офіцера-вихователя та без занесення запису в журнал чи несвоєчасне повернення –
заборона на залишення гуртожитку протягом 14-ти днів, а за систематичні порушення
правил мешкання в гуртожитку – виселення з гуртожитку (відрахування з ліцею-інтернату).
12. За незадовільний санітарний стан
своїх кімнат – позачергове чергування в місцях загального користування,
публічне (сатиричне) засудження у спосіб поширення інформації згідно наявного
ресурсного забезпечення (стіннівка, радіо-передача, стаття в соціальних мережах
у офіційній групі тощо), а за систематичне – постановка питання про виселення з
гуртожитку та відрахування з ліцею-інтернату.
13. Порушення пунктів правил
поведінки ліцеїстів ведуть до зниження особистісного
репутаційного рейтингу, а рецидивні з незадовільними наслідками мають перспективу розгляду питання на педраді про доцільність перебування особи-порушника в лавах ліцеїстів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий