вторник, 10 ноября 2020 г.

Чи варта уваги пропозиція щодо закріплення офіцерів-вихователів за взводами як факультетами?

 

У якості експериментального підходу до організації освітнього процесу в ліцеї-інтернаті з посиленою військово-фізичною підготовкою.

Віце-сержанти 5 навчального взводу

 

Поділ на навчальні взводи носить віковий ценз: 1 взвод – 7-й клас; 2 взвод – 8-й клас; 3 взвод – 9 клас; 4 взвод – 10-й клас; 5 взвод – 11-й клас.

Пропозиція кафедри ДВП в тому, щоб взвод був сталим підрозділом, так само як факультет зі своїм постійним командиром, а до нього приходив визначений клас (люди певного віку). Тоді командиру взводу можна розглядати своє навчальне угрупування як певний навчальний формат, який не прив’язаний до певного особового складу, а є щороку змінним. Незмінним залишається лише командир взводу, а до нього приходять кожного року нові люди, бо «стартовий склад» став на рік дорослішим і перейшов до нового взводу, де є свій командир. Ще незмінною залишається методологія виховної роботи з людьми певного віку. Ця система дозволяє зробити більш динамічним процес освітнього пошуку, фактично буде відсутньою така складова як «звикання» і «відсутність стимулу росту», що стабілізує психологічні особливості і мінімізує конфлікти, що виникають через дорослішання.

Наприклад, у 2019 році пропонувалось зберегти закріплення за взводами тих командирів, які є:

1 взвод – Ткаченко В.С.

2 взвод – Дарменко С.М.

3 взвод – Косолап В.О.

4 взвод – Любивий В.А.

5 взвод – Небилиця Д.М.

Проте, ідея видалась «сирою». Чому варто до неї підійти більш уважно і обговорити в колі педагогічної ради? Бо якість (зміст) має бути пріоритетнішою за форму і формати освітнього процесу.

Педагог (офіцер-вихователь) стає більш професійним з точки зору готовності до поширення своєї методології на певний вік, з роком набуває більшої компетентності. Так само як це організовано у вчителів предметників, до яких щороку приходять «нові», ті, що стали старшими на рік, ліцеїсти. 

Звичайна схема «зростання разом з ліцеїстами» і випуск є традиційною. Чому варто розглянути нову модель? Аби перейти до практики, треба вибудувати систему аргументів аби бути переконливим.

1 комментарий: