среда, 17 марта 2021 г.

«Чи можна прожити без Інтернету? Можна і варто безпечно обмежуватись»

 


Зовсім скоро – весняні канікули. Особливо важливо знати міру у користуванні Інтернетом, соціальними мережами, спілкуванням он-лайн. Так, це додаткові можливості для розваг, але краще зробити акцент для саморозвитку і наповнення багажу знань, бо ЗНО поруч…

Педагогам і батькам важливо знати, що для використання в роботі вироблений лист Міністерства освіти і науки України від 10.03.2021 № 1/9-128 «Щодо обізнаності проведення додаткових профілактичних заходів в середовищі дітей та підвищення обізнаності батьків».

Варто взяти його до відома, провести додаткові профілактичні заходи зі здобувачами освіти та батьками щодо компетентностей безпечної поведінки у цифровому середовищі. Тільки добровільне обмеження і вчасний «стоп» може убезпечити в безмежному світі інформації, яка не фільтрується і не контролюється. Самоконтроль.  

Цифрове середовище, зокрема мережа Інтернет, сьогодні є не лише
важливим джерелом інформації, але і способом комунікації, який нівелює
перепони для спілкування.

Через глобальний вплив COVID-19 діти проводять
все більше часу в Інтернеті.

Зауважуємо, що право дитини на безпеку та захист є базовим та
поширюється на її життєдіяльність як онлайн, так і офлайн.
Разом з тим, не кожна дитина в Україні володіє достатнім рівнем знань щодо існуючих ризиків в цифровому середовищі та навичками безпечної поведінки в цифровому просторі. Діти мають право отримувати знання та підтримку у використанні цифрового середовища. Надавати таку підтримку є спільною відповідальністю батьків, педагогічних працівників, громади загалом. Залучення батьків до освітнього процесу, налагодження ефективних партнерських відносин сприятиме не лише ефективному досягненню результатів навчання, а й формуванню безпечного освітнього та родинного середовища для дитини.

Комунікація у віртуальному просторі має свої особливості. Так,
інформаційно-комунікаційні технології є важливим інструментом у житті дітей під час здобуття освіти, соціалізації, самореалізації. Водночас,
бесконтрольне та безвідповідальне їх використання містить ризики для здоров’я, розвитку та благополуччям дітей, зокрема:

контактні ризики (сексуальної експлуатації та зловживання, домагання для сексуальних цілей («грумінг», розбещення), онлайн-вербування дітей для вчинення злочинів, участь у екстремістських політичних чи релігійних рухах або для цілей торгівлі людьми);

ризики контенту (принизливе та стереотипне зображення та надмірна сексуалізація жінок та дітей; зображення та популяризація насильства та нанесення собі ушкоджень, зокрема, самогубств; принизливі, дискримінаційні або расистські вирази або заклик до такої поведінки; реклама, контент для дорослих);

ризики поведінки (залякування, переслідування та інші форми утисків, розповсюдження без отримання згоди сексуальних зображень, шантаж, висловлювання ненависті, хакерство, азартні ігри, незаконне завантаження або інші порушення прав інтелектуальної власності, комерційна експлуатація);

ризики для здоров’я (надмірне використання призводить до позбавлення сну та фізичної шкода).

Всі перераховані вище ризики не є вичерпними, постійно оновлюються та здатні негативно вплинути на фізичне, емоційне та психологічне благополуччя дитини (молодої людини).

Так, одними з розваг серед підлітків в соціальних мережах, що, зокрема за умови відсутності компетентностей безпечної поведінки в цифровому просторі, можуть призвести до непоправної шкоди здоров’ю та життю дитини, стали Інтернет-челенджі та «групи смерті».

Челендж (англ. Challenge) – жанр інтернет-роликів, в яких блогер виконує завдання на відеокамеру і розміщує його в мережі, а потім пропонує повторити завдання своєму знайомому або необмеженому колу користувачів. Саме слово челендж зазвичай перекладається як «виклик» у контексті словосполучення «кинути виклик».


Найбільш небезпечними останнім часом стали челенджі:
«вогняний челендж» (Fire challenge);
«падіння в стрибку» (Tripping jump challenge);
«проломити-череп-челендж» (Skull-breaker challenge);
«отруєння капсулами для прання» (Tide pods challenge);
«суїцидальний челендж Момо»;
«удушення/непритомність/втрата свідомості» (Choking/fainting/pass-out
challenge);
«контрольована задуха» (Вlackout challenge).

Будьте максимально обережні! Нехай канікули будуть наповнені новим змістом, який удосконалить особистість і надасть нового подиху цікавого і корисного життя!

Корисні поради по темі на сайті МОНУ:

https://mon.gov.ua/ua/osvita/pozashkilna-osvita/vihovna-robota-ta-zahist-prav-ditini/bezpeka-ditej-v-interneti

Комментариев нет:

Отправить комментарий