четверг, 3 января 2013 г.

«Критика назви фільму «Сімнадцять миттєвостей весни»


        
        Тема зародилась під час неофіційної дебатної гри з резолюцією «Ця палата вважає весну найкращою порою року» 28 грудня 2012 року на занятті Координаційного центру Євроклубів «Pu-Re».

Я потрапив до урядової лінії, яка захищала інтерпретацію «Ця палата не вважає весну кращою порою року».
         Одна з учасниць опозиційної лінії (Інна Ніколаєнко) поставила пункт інформації під час моєї промови: «А чи не вважаєте Ви фільм «Сімнадцять миттєвостей весни» таким, який є на весняну тему, оскільки в його назві є слово «весна»?».
Я надав такий контраргумент для відповіді на запитання:
«Події в фільмі мають лише часткове відношення до весни, оскільки події фільму починається в лютому 1945 року. Тому назва не відповідає на сто відсотків змісту цього твору кіномистецтва і є логічною помилкою авторів кінотвору…».
Пізніше я провів додаткове вивчення піднятого аргументу, оскільки саме в цьому полягає значення дебатної гри – пробудження цікавості до теми обговорення, продовження пошуку нових та удосконалення вжитих аргументів, і був приємно вражений тим, що потрапив в «десятку»!

 Дійсно, кінофільм «Сімнадцять миттєвостей весни», знятий у 1973 році, починається з 12 лютого 1945 року, понеділок. Зважаючи на те, що 17 миттєвостей є 17 днями, про які йдеться в фільмі (саме про це говориться в анотації до серіалу, яку подано у вигляді авторського тексту голосом Єфима Копеляна), то згідно з логікою 17 день збігає 28 лютого 1945 року (середа) – в останній день зими, а не весни, 1945 року!
Логічніше було б назвати фільм «Сімнадцять миттєвостей лютого», або ж (якщо за реальним терміном подій, описаних у фільмі до 20-х чисел березня 1945 року) «Тридцять сім миттєвостей зими-весни»…

Чи не логічно? На те ми й дебатуємо, аби зазирнути за рамки звичних речей…

Комментариев нет:

Отправить комментарий