понедельник, 7 января 2013 г.

«Методика успіху. Епізоди декількох місяців роботи». Частина V.


Епізод IX.


Успіх в житті – феномен, який підлягає процесу постійного продовження, тобто – пошуку нових можливостей. Навіть за умови досягнення в певний проміжок часу значного успіху (наприклад – виграш Чемпіонату України серед юніорів з легкої атлетики), потрібно зробити все для того, аби не перетворитися на людину, яка «почиває на лаврах». В такому стані успішні люди перетворюються на своїх антиподів. Як самореалізуватись? Чи існує формула успіху? Питання як передумова щасливого життя.
З іншого боку, ідеалістичний підхід до справи (мовляв, робіть це і ви досягнете успіху неодмінно і всі без виключень) веде до принципового обману. На жаль, успішними всі не можуть бути. З іншого боку – для кожного – свій рівень успіху. І вже зараз потрібно готуватись до успіху, не зважаючи на те, що хтось буде насміхатись або заздрити.
Якщо взяти успіх за 100%, то – 10% складають знання та навички, якими потрібно володіти (з них – 40% знань зі сфери ІТ). 40% – ваші думки та розвиток розумового мислення. І 50% – спілкування  з іншими людьми.
Пропонуємо наступну орієнтацію зі сфери наповнення навчального процесу, аби забезпечити формування впливу на перші 10% (в основному) і на інші складові – частково (в залежності від особистого розуміння потреби та правильності обраного напрямку просування до успіху та самореалізації): 1) фандрейзинг; 2) паблік-рілейшнз; 3) ІТ; 4) вміння публічно виступати; 5) англійська мова; 6) здоровий спосіб життя.  За словами педагога Володимира Любивого (координатора проекту IDEA):
«Не забувайте, що обмін яблуками не дає такого ефекту, як обмін ідеями. Поміняйтесь яблуками – і у вас залишиться по одному яблуку. А обмін ідеями робить вас вдвічі «багатшими»! Будь-яка ідея може бути реалізованою. Головне – прагнути до цього!».
Учасники заняття в інтерактивній формі спробували відчути перспективу щоденного успіху як елементу щасливого життя (проведення тематичних опитувань, тренінгових вправ тощо).

Про перспективи успішного життя йшлося під час семінару-тренінгу на тему «Формула успіху: концепція складових самореалізації молоді», який відбувся на базі шкіл Кролевецького району (Ярославецька та Тулиголівська) 13 листопада  2012 року в рамках навчальних ініціатив проекту «Відкритий світ інформаційних технологій» (IDEA) та діяльності Координаційного центру Євроклубів «Pu-Re» Кролевецького районного Будинку дітей та юнацтва.
Ініціатива впроваджується за підтримки громадянської платформи реалізації проекту IDEA в Кролевецькому районі та місцевої влади, в форматі міні-проекту «Соціальна активізація місцевої молоді та пенсіонерів з використанням інформаційних технологій».

Епізод X.


На базі Клініки дружньої до молоді Кролевецької центральної районної лікарні 21 листопада 2012 року відбувся навчальний тренінг «Дебати як молодіжна гра, що розвиває компетенції особистості задля успішного процесу профорієнтації». За словами модератора  навчального заходу Володимира Любивого (координатора навчально-виховного проекту «Дебатна школа: активна молодь – успішна громада» та проекту IDEA в Кролевецькому районі):
«Ми не можемо досягнути певних висот успішності без переконання в тому, що перебуваємо на вірному шляху. Шукаючи додаткові можливості власного становлення ми намагаємось уявити себе в ролі політика, юриста, менеджера, журналіста. Ці професіонали для того, щоб стати успішними, витрачають багато зусиль на те, аби переконати опонентів у правильності або хибності обраної позиції. Саме з метою навчання мистецтву ведення дебатів (тематичних дискусій) і проводяться в світі шкільні та студентські (молодіжні) дебати як елемент навчально-виховної роботи.»

Складність гри долається за умови чіткого вивчення загальних правил гри  у відповідному форматі. Під час тренінгу в КДМ йшлося про новий місцевий молодіжний проект «SDS-12/13», про турнір «Кролевецькі дебати» та про правила гри за Британським форматом парламентських дебатів (БФПД). Загалом,  дебатна гра не потребує складного підготовчого етапу, чим виграшно різниться від КВК. В цілому – інтелектуальні ігри стали набагато доступнішими через сучасні можливості інформаційної комунікації, використання наявної сучасної комп’ютерної техніки та програм. Головне – бажання грати і не пасувати перед труднощами.
На практиці були розглянуті питання визначення інтерпретацій до резолюції (теми) гри, роль та завдання команд з лінії Уряду та з лінії Опозиції. Також оглядово повторено матеріал з курсу «Основи логіки». Кращий приклад тавтологічного висловлення: «Передовий авангард…» або «комп’ютерні технології IT». А ви можете надати свої варіанти? Погодьтесь, непросто J.

При проведенні навчального заходу використано мультимедійні технічні засоби Клініки дружньої до молоді та методичне забезпечення окремих курсів проекту IDEA.

Епізод ХІ.


На базі Мутинської загальноосвітньої школи Кролевецького  району 11 грудня 2012 року відбувся навчальний тренінг «Дебати як молодіжна гра, що розвиває компетенції особистості задля успішного процесу профорієнтації. Практикум». За словами модератора  навчального заходу Володимира Любивого (координатора навчально-виховного проекту «Дебатна школа: активна молодь – успішна громада» та проекту IDEA в Кролевецькому районі):
«Ми маємо вчити інших, аби вчитись самим! І в цьому парадоксі велика частка реальної дії – серед нас багато тренерів дебатної гри в майбутньому! Ми не можемо досягнути певних висот успішності без переконання в тому, що перебуваємо на вірному шляху. Шукаючи додаткові можливості власного становлення ми намагаємось уявити себе в ролі політика, юриста, менеджера, журналіста. Ці професіонали для того, щоб стати успішними, витрачають багато зусиль на те, аби переконати опонентів у правильності або хибності обраної позиції. Саме з метою навчання мистецтву ведення дебатів (тематичних дискусій) і проводяться в світі шкільні та студентські (молодіжні) дебати як елемент навчально-виховної роботи. Але без практики гри  важко досягти участі в цій сфері. Тому – граємо саме зараз!»

Складність гри долається за умови чіткого вивчення загальних правил гри  у відповідному форматі. Під час тренінгу в Мутинській школі за присутності 12 старшокласників йшлося про новий місцевий молодіжний проект «SDS-12/13», про турнір «Кролевецькі дебати» та про правила гри за Британським форматом парламентських дебатів (БФПД). В цілому – інтелектуальні ігри стали набагато доступнішими через сучасні можливості інформаційної комунікації, використання наявної сучасної комп’ютерної техніки та програм. Головне – бажання грати і не пасувати перед труднощами.
На практиці були розглянуті питання визначення інтерпретацій до резолюції (теми) гри, роль та завдання команд з лінії Уряду та з лінії Опозиції. Розіграно дебатну гру з резолюцією «Ця палата стверджує, що 21 грудня настане кінець світу…»

При проведенні навчального заходу використано методичний посібник Назарія Боярського «Легкий старт дебатера» (2009 рік) та методичне забезпечення окремих курсів проекту IDEA.
Ініціатива у вигляді молодіжного проекту «Дебатна школа: активна молодь – успішна громада» впроваджується за підтримки громадянської платформи реалізації проекту IDEA в Кролевецькому районі та місцевої влади, в форматі міні-проекту «Соціальна активізація місцевої молоді та пенсіонерів з використанням інформаційних технологій».

Епізод ХІІ.


На базі Тулиголівської загальноосвітньої школи навчальним центром IDEA-Krolevets 25 грудня 2012 року в рамках проекту «Відкритий світ інформаційних технологій» (IDEA) відбувся семінар «Соціальне підприємництво як запорука активної громадянської позиції та носій соціальної відповідальності», в якому взяли участь 12 осіб (старшокласники сільської школи та зацікавлена молодь).
Метою заходу було показати різницю між звичайним бажанням розпочати власну справу задля отримання зиску і проявом природньої підприємливості задля вирішення проблемних питань розвитку території. Практичний приклад, що було розглянуто на занятті: організація та мобілізація громадського зусилля на встановлення нового майданчика для дітей, відкриття якого відбулось в м. Кролевець у червні 2012 року.
Що це? Це – приклад підприємливості з метою вирішення питання забезпечення території міста Кролевець місцями для дозвілля дітей. Такі ж проблеми існують і в сільській громаді. Як зібрати зацікавлених осіб та мотивувати їх для волонтерської участі в проекті? Соціальні мережі можуть служити каналами інформаційного розповсюдження та засобом комунікації активістів, що дає більше динамізму для матеріалізації соціально орієнтованої підприємницької ініціативи.
Цитата як теза для дискусії, що відбулась в рамках семінару: «Якщо ви маєте план і не дієте, то ви – мрійник. А якщо ви дієте без плану – то ви самогубець». Тобто, ризикує кожен підприємець (навіть у законодавчому визначенні терміну «підприємницька діяльність» є слово «ризик»), але якщо ви не готові викладатися «на повну», ступінь цього ризику впритул наближається до стовідсоткового. Соціальна відповідальність є мірилом якості соціальної активності. Загальні проблеми вирішуються зусиллями конкретних людей (організацій).

Міф про підприємництво, як складну та ризиковану справу, давно спростований тими людьми, які чітко розуміють що і як робити для того, аби бути ефективними на шляху реалізації власної підприємницької ініціативи. Панацеї не існує, проте є можливість створити бізнес-план, який багато в чому може визначити успішність заходу. Соціальне підприємництво орієнтоване на організаційне забезпечення діяльності громадської організації як форми об’єднання громадян задля розвитку території, на якій вони живуть. 
Учасники семінару обговорили проблемні питання сучасного розвитку бізнес-середовища в Кролевецькому районі та перспективу успішного працевлаштування в майбутньому з використанням сучасних інформаційних технологій, Інтернету.



Це були 12 епізодів високосного року… Орієнтація на успішне життя – ефективна пігулка від ліні та байдужості!

Комментариев нет:

Отправить комментарий