З
2019 року у ліцеї-інтернаті впроваджується Етичний кодекс як основний документ,
що регламентує взаємовідносини в колективі та встановлює єдині вимоги до індивідуальних
і групових відносин. Окремим компонентом етичних норм і правил поведінки є
вимога про безумовне дбайливе ставлення та постійне
бережне носіння однострою (військової форми встановленого зразка) у
комплектності, встановленій в ліцеї-інтернаті.
В процесі викладання курсу «Основи
військової підготовки» виховується стійке усвідомлення важливості застосування
на практиці норм та вимог військової етики і етикету (правил поведінки), що
врешті утворює комплекс такого ставлення до життя, яке притаманне
високовихованим особам, якими є (мають бути) ліцеїсти і ліцеїстки, вчителі і
вихователі (на загальному рівні – педагоги) ліцею-інтернату.
Що означає шеврон на правій руці, коли ліцеїст у впорядкованій формі?
Фактично, шеврон є гербом, що засвідчує належність до конкретного компетентного
суспільного об’єднання, що створено для реалізації окресленої колективом мети.
Шеврон, його наявність, є візуально-предметним засвідченням готовності його
носія-суб’єкта розділити цінності і докласти особистих зусиль для досягнення
спільних цілей, виконання щоденних завдань освітнього процесу в
ліцеї-інтернаті.
В навчальному закладі зберігаються та системно
розвиваються традиції, в т.ч. з елементами застосування військових ритуалів.
Створити умови для дифузії дисципліни, порядку, етичних норм як правил
повсякденного життя (спілкування і взаємодії) можна лише завдяки
цілеспрямованим плановим зусиллям, в т.ч. і регулярним проведенням
навчально-виховних заходів високого якісно-змістовного рівня (від «Дня ліцею»
до «Посвяти в ліцеїсти»). Такі заходи спрямовуються на формування естетичного
сприйняття у вихованців військових традицій, набутих попередніми поколіннями
українців.
На
загальному рівні військовими традиціями можна вважати правила, звичаї та норми
поведінки військовослужбовців у мирний і військовий час, які історично склалися
у збройних силах. Важливе значення національних військових традицій
обумовлюється, перш за все, їх спрямованістю на формування у
військовослужбовців стійкої мотивації та безумовної готовності до зразкового
виконання військового обов’язку у будь-яких умовах, гордості за належність
(можливість належності у майбутньому) до українського війська та інших
патріотичних почуттів і мотивів.
Зміст військових традицій включає різні
компоненти: історичний, соціальний, виховний, психологічний, культурний,
військово-професійний та інші. На думку вчених, в основі військових традицій
збройних сил лежать три ключових моральних поняття: «патріотизм», «військова честь» і «військовий обов’язок». Армія (а
разом з нею і держава) є живою, доки в її лавах є носії цих понять. Весь
комплекс традиційних армійських цінностей, які мають виховне значення,
конкретизує їх. Варто зважати на те, що до основних елементів військових
традицій, що історично склалися, відносяться:
1) принципи
та норми поведінки військовослужбовців;
2) громадянські
й моральні якості воїнів;
3) військові
ритуали; система військових нагород;
4) військова
етика;
5) військова
геральдика та символіка;
6) вексилологія
(прапорознавство);
7) принципи
військового навчання та виховання;
8) уніформологія (наука про військову
форму);
9) елементи
військового побуту й духовної культури життєдіяльності військ (сил);
10) військова
музика і пісні, військова лексика та ін.
...А тим часом – у ліцеї-інтернаті триває жива практична робота з дітьми, які не завжди за своїм бажанням опинились в умовах наближених до військових (з 12 років), що проявляється хоча б у систематичних стройових ритуалах та тренувальних заняттях (до 17 років). І що далі? Виключно свідома професійна орієнтація на здобуття фаху офіцера.
Комментариев нет:
Отправить комментарий