четверг, 20 августа 2020 г.

«Фундаментальні тези щодо визначення допрофесійної військової підготовки»

 Частина ІІ.


Військово-патріотичне виховання як компонент ДВП ліцеїстів здійснюється з метою забезпечення їх високої мотивації до військової служби, формування морально-психологічної готовності до захисту суверенітету і територіальної цілісності України, активної громадянської позиції, військово-професійних, морально-психологічних і фізичних якостей захисників Вітчизни .

           Військово-патріотичне виховання організується у формах ознайомлення ліцеїстів з:

-         бойовими традиціями українського народу;

-          повсякденною життєдіяльністю та бойовим навчанням у Збройних Силах України (в т.ч. Військово-Морських Сил);

-         залученням ліцеїстів до військово-історичної роботи;

-         а також під час набуття ліцеїстами теоретичних знань та практичних навичок з курсу «Захист Вітчизни».

 

Поряд з традиційними формами і методами можуть використовуватися також інноваційні технології військово-патріотичного виховання в контексті допрофесійної військової підготовки як спеціалізації ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою.

У ліцеї запроваджуються такі військові ритуали:

урочисті шикування (мітинги) з нагоди посвяти в ліцеїсти юнаків, які вступили до ліцею;

ритуал початку навчального року (День знань);

свята останнього дзвоника;

ритуал випуску ліцеїстів.

Ліцеїсти можуть залучатися до участі в парадах військ, військово-патріотичних заходах згідно Указу  Президента України – Верховного Головнокомандувача Збройних Сил України та (наказів, розпоряджень, директив, доручень) Міністра оборони України та начальника Генерального штабу Збройних Сил України – Головнокомандувача Збройних Сил України, директора Департаменту військової освіти та науки Міністерства оборони України.

У ліцеї урочисто відзначаються державні і військові свята, пам’ятні дати української історії та День ліцею.

Режим роботи ліцею – цілодобовий, затверджується рішенням педагогічної ради ліцею та погоджується з відповідним органом управління освіти і територіальною установою державної санітарно-епідеміологічної служби. Протягом навчального року ліцеїсти перебувають в ліцеї цілодобово. Звільнення з розташування ліцею здійснюється у визначений розпорядком дня час за рішенням командира взводу.

Розпорядок дня та Правила внутрішнього розпорядку ліцею затверджуються директором ліцею відповідно до вимог Конституції України, законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», статутів Збройних Сил України з урахуванням вікових особливостей ліцеїстів і ліцеїсток.

На початку нового навчального року всі учасники навчально-виховного процесу ознайомлюються з Правилами внутрішнього розпорядку ліцею під підпис.

Ліцеїсти у відповідності до Правил внутрішнього розпорядку та розпорядку дня залучаються до робіт з самообслуговування, різних видів іншої суспільно корисної праці з урахуванням віку і фізичних можливостей за умови дотримання Державних санітарних правил та норм (ДСПіН 5.5.2.008 -01).

Відволікання ліцеїстів за рахунок навчального часу (зняття з занять згідно розкладу та з самостійної підготовки) для виконання і здійснення заходів, не пов'язаних з процесом навчання та виховання, забороняється.

Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, який складається відповідно до вимог робочого навчального плану з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором ліцею.

Час для проведення факультативних та додаткових занять визначається розпорядком дня ліцею.

На виконання завдань у режимі самостійної підготовки відводиться 3 години.

Зміст, обсяг і характер завдань на самостійну підготовку визначаються вчителем відповідно до педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей ліцеїстів.

Виконання завдань на самостійну підготовку здійснюється під керівництвом командира взводу – офіцера-вихователя, психолога, соціального педагога, вихователя-методиста та вихователя. В окремих випадках – за участі вчителів (за особливої потреби).

У ліцеї здійснюється оцінювання навчальних досягнень ліцеїстів.

Оцінювання навчальних досягнень ліцеїстів здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 05.05.08 № 371.

Основними видами оцінювання навчальних досягнень ліцеїстів є поточне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне), державна підсумкова атестація.

Обов’язковому оцінюванню підлягають навчальні досягнення ліцеїстів з предметів інваріантної та варіативної складових навчального плану ліцею.

З метою якісного оцінювання навчальних досягнень ліцеїстів та для забезпечення оптимальної організації виконання обов’язкових письмових робіт складається графік проведення окремо на І та ІІ семестри письмових контрольних робіт протягом навчального дня.

            Виставлення оцінок визначено наказом Міністерства освіти і науки України від 03.06.08 № 496 «Про затвердження Інструкції з ведення класного журналу учнів  5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».

У документ про освіту (табель навчальних досягнень, свідоцтво, атестат) вносяться оцінки рівня навчальних досягнень відповідно до чинної системи незалежного оцінювання навчальних досягнень осіб, які виявили бажання вступати до вищих навчальних закладів України.

Поведінка ліцеїстів оцінюється як «зразкова», «задовільна», «незадовільна».

Оцінка «зразкова» виставляється ліцеїстам, які старанно навчаються і беруть активну участь у житті ліцею, виконують вимоги статутів Збройних Сил України та обов’язки ліцеїста, визначені даним Статутом.

Оцінка «задовільно» виставляється ліцеїстам, які виконують вимоги статутів Збройних Сил України, обов’язки ліцеїста, визначені даним Статутом, але допускають окремі порушення дисципліни.

Оцінка «незадовільно» виставляється ліцеїстам, які не виконують своїх обов’язків, визначених даним Статутом, або допускають грубі порушення військової дисципліни в ліцеї.

В окремих випадках оцінка «незадовільно» може бути виставлена за скоєння ліцеїстами поодиноких антигромадських або аморальних вчинків.

Семестрові та річні оцінки поведінки ліцеїстів – «зразкова» та «задовільна» – виставляються після обговорення на педагогічних нарадах рот і затверджуються командирами рот.

Оцінка «незадовільна» виставляється за рішенням педагогічної ради ліцею за поданням командира взводу. Ліцеїсти, які отримали оцінку «незадовільна», з ліцею відраховуються.

Ліцеїсти, які систематично або грубо порушували дисципліну (перелік порушень визначається правилами внутрішнього розпорядку ліцею), за рішенням педагогічної ради та відповідним наказом директора ліцею, відраховуються з ліцею і направляються на навчання до загальноосвітніх навчальних закладів за місцем проживання батьків або осіб, які їх заміняють, з повідомленням про це відповідного органу управління освітою.

Питання щодо відрахування ліцеїста за систематичні або грубі порушення дисципліни розглядається педагогічною радою в присутності хоча б одного з його батьків або особи, яка їх замінює.

Комментариев нет:

Отправить комментарий