среда, 13 мая 2020 г.

УРОК з ОВП. Тема 10, заняття 1.


План конспект уроку
з предмету «Основи військової підготовки»
7-11 клас ліцею-інтернату


Тема 10. «Фізична підготовка»
 (4 години, 4 уроки-занять).

 Урок № 1-4.


ТЕМА 10: «Фізична підготовка»
        
Заняття 1: Правила безпеки під час виконання вправ з фізичної підготовки.
Ліцеїст: має уявлення про військово-прикладний характер фізичної підготовки в ліцеї-інтернаті; знає правила безпеки під час фізичної підготовки та застосовує їх у повсякденній діяльності.

Тип заняття: вивчення нового матеріалу
Місце проведення: навчальна аудиторія.
Обладнання: таблиці, схеми, роздатковий матеріал, підручник, план-конспект, робочий зошит ліцеїста.

Хід заняття:
1. Вступна частина. Організаційний момент.
2. Актуалізація опорних знань та вмінь.
3.Повідомлення теми і мети.
4. Вивчення нового матеріалу.

ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ:
         Спільне у підходах до проведення занять з фізичної культури та стройової підготовки.
СТРОЙОВІ ВПРАВИ: ПОНЯТТЯ, НЕОБХІДНІСТЬ ЗНАЧЕННЯ ТА ВИДИ
В підготовці висококваліфікованих фахівців з фізичного виховання важливе значення мають стройові вправи. Вони сприяють покращенню постави, вихованню уваги і дисциплінованості, дозволяють оволодіти навичками організації і управління навчальним процесом. Ні одне практичне заняття з фізичного виховання не обходиться без використання стройових вправ, спеціальних команд і розпоряджень.
Серед викладачів різних кафедр факультетів та вчителів фізичної культури немає єдиної методики проведення стройових вправ, подачі команд, трактування правил виконання тих чи інших стройових прийомів і дій.
Введення єдиних вимог проведення стройових вправ на заняттях з фізичного виховання, уроках фізичної культури, посилення вимог викладацького складу до студентів щодо правильності і чіткості виконання стройових прийомів і вправ будуть сприяти подальшому покращенню якості навчального процесу з фізичного виховання.
ЗНАЧЕННЯ СТРОЙОВИХ ВПРАВ
До стройових вправ відносяться стройові прийоми, розмикання і змикання, шикування і перешикування, пересування. За допомогою цих вправ виховується відчуття ритму і темпу, а також формуються навички колективних дій.
Стройові вправи і прийоми беруть свою назву від слова “стрій”, що означає встановлене розміщення ліцеїстів для спільних дій. Стройові прийоми і стройові вправи не заперечують, а тільки доповнюють один одного. Вони відрізняються тим, що перші вимагають чіткого їх виконання, а другі можуть виконуватись у різних варіантах.
Особливе значення стройових вправ полягає у тому, що вони сприяють формуванню постави людини. Підвищена вимогливість при виконанні стройових вправ сприяє вихованню дисципліни і організованості.
Організація занять не мислима без стройових вправ, які дозволяють швидко і раціонально розмістити студентів в залі чи на майданчику.
Завдяки різноманітності різних форм пересувань, під час яких можуть приймати участь велика кількість ліцеїстів, стройові вправи використовуються і при масових виступах.
Крім стройових вправ, на заняттях з фізичного виховання та уроках фізичної культури широко використовуються різні пересування і перешикування під час яких утворюються різні фігури (фігурне марширування).
МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ЩОДО ВИВЧЕННЯ СТРОЙОВИХ ВПРАВ
·        Під час вивчення стройових вправ потрібно вибрати для себе таке місце, щоб бачити всіх ліцеїстів
·        Подаючи будь – яку команду, треба стояти в положенні “струнко”.
·        Усі команди, вказівки слід подавати чітко і голосно, щоб всі добре чули.
·        Перед командами інколи доцільно добавляти слова “Увага!”, “Група!”, “Відділення!”. Ці слова підвищують увагу і мобілізують.
·        Попередню команду слід подавати протяжно, щоб всі студенти встигли обміркувати наступні дії.
·        Виконавча команда подається після невеликої паузи (2 секунди), чітко, енергійно і голосно. Протягом паузи не виконується ніяких рухів.
·        Щоб урізноманітнити і підвищити емоційність занять перешикування і пересування слід проводити в різних напрямках, по різних кутах і точках залу.
·        Потрібно застосовувати таку послідовність навчання стройовим вправам і фігурним маршируванням: спочатку – в прямих напрямках, потім вправи - в косих і, нарешті, вправи в колових напрямках.
·        Під час виконання перешикувань особливу увагу потрібно звертати на підрахунок, який подається чітко і голосно.
·        Під час виконання стройових вправ потрібно ширше використовувати музичний супровід.
Всі стройові вправи виконуються за командою, наказом, або особистим прикладом викладача.
Командою називається розпорядження, яке виражається у визначеному порядку словами, або умовними знаками. Змінювати порядок слів (умовних знаків) недопустимо.
Наказ – розпорядження, яке виражається довільними словами, або умовними знаками.
Як команди так і накази можуть подаватись голосом, звуковими сигналами (свисток, сплеск) і визначеними предметами (прапорцями, палками).
Особистий приклад – це такі дії викладача коли він заставляє група чи групу без команди і сигналу виконати те, що виконує сам.
ОСНОВНІ СТРОЙОВІ ПОНЯТТЯ
Стрій – це встановлене статутом розміщення ліцеїстів для спільних дій.
Зімкнутий стрій – стрій, в якому студенти розміщені в шеренгах на інтервал в ширину долоні (між ліктями) один від одного, або в колонах на дистанцію піднятої вперед руки.
Розімкнутий стрій – стрій, в якому студенти розміщені в шеренгах на інтервал в один крок, або інтервал вказаний викладачем.
Шеренга – стрій в якому ліцеїсти розміщені на одній лінії один поруч з іншим.
Інтервал – відстань між ліцеїстами по фронту.
Колона – стрій в якому ліцеїсти розміщені один за одним в колону, по два, по три, по чотири і т.д.

Дистанція – відстань між ліцеїстами в глибину. 
Ряд – частина ліцеїстів, що стоять у колоні на одній лінії по фронту. У колоні по чотири кожна четвірка становить ряд. Глибина колони повинна бути більшою за ширину, або дорівнювати їй.
Фланг – правий і лівий краї строю. Назва флангів стала і при поворотах не міняється. Розрізняють лівий і правий фланги. Відстань між флангами називають шириною строю, відстань в глибину (між направляючим і замикаючим) називається глибиною строю.
Фронт – сторона строю, в яку студенти повернуті обличчям.
Тил – сторона протилежна фронту.
Направляючий – ліцеїст, який іде перший у колоні.
Замикаючий – ліцеїст, який іде останнім.
ОСНОВНІ СТРОЙОВІ КОМАНДИ
“Рівняйсь” – за цією командою всі студенти, крім направляючого, повертають голову на право (намагаються досягнути положення голови коли праве вухо вище лівого). Як різновид може бути команда “Наліво рівняйсь!”
“Струнко!” – за цією командою студенти приймають стройову стійку.
“Вільно!” – команда за якою треба розслабити ногу в коліні, не сходячи з місця. У розімкнутому строю студенти відставляють на крок праву ногу і стоять вільно, розмістивши вагу тіла рівномірно на обидві ноги, руки позаду навхрест. Команда вільно подається для відпочинку.
“Відставити!” – ця команда подається для скасування попередньої команди і припинення виконання вправ. Після чого студенти займають попереднє положення.
“Шикуйсь!” – за цією командою треба швидко стати на своє місце у вказаному строю і прийняти стройову стійку.
“Розійдись!” – за цією командою  студенти розходяться (розбігаються) в різні сторони від місця де стояв стрій.


Комментариев нет:

Отправить комментарий